Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 201 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| teamgrens | 2010-06-21 13:29 | |
![]() | jag håller med stol... Mycket underligt... Jag hade hellre lagt mina skattepengar på andra saker. Vem bryr sig om all PR som bröllopet ger? Det fanns många tomma hotellrum i stockholm så det var väl inte så intressant ändå. | |
| stol | 2010-06-21 13:29 | |
![]() | Monarkin får gärna vara kvar för min del. Men de ska betala sina kalas som alla andra. Jag tror säkert att hela kalaset kostade runt 100 miljoner och då har vi mäniskor med svåra diagnoser och sjukdomar som nekas ersättning. Våra monarker har redan oerhörda rikedomar i pengar, mark, konst, juveler, aktier och fastigheter. | |
| Dammen | 2010-06-21 14:24 | |
![]() | Blått blod???? Jag som jobbat inom vården i hela mitt liv! Till låg lön, jobbiga pass, upplevt mycket lidande och död? Sett saker som få av er kommer att få se om ni inte själva jobbar inom vården förstås. Brännskadade personer t.ex. Arbetspass på 11 timmar - nattetid - när man varken hann gå på toaletten eller äta/dricka något - på intensiven m.m. Ändå säger jag att jag aldrig skule vilja byta yrket/erfarenheterna som jag har mot aldrig så stor lön eller pension. Men jag har lärt mig att vara ödmjuk, inte bara att fodra stekta sparvar komma flygande i munnen utan ansträngning. Så låt då mig/oss som vill se glädje, lycka och kärlek i stället för allt dumt tv-trams e.ller denna fruktansvärda avundsjuka som sprider sig. | |
| SethGecko | 2010-06-21 17:39 | |
![]() | "Men jag har lärt mig att vara ödmjuk, inte bara att fodra stekta sparvar komma flygande i munnen utan ansträngning." och ändå förordar du ett styre där just de stekta sparvarna kommer flygande? där man ärver ett ämbete? | |
| annapanna5 | 2010-06-21 18:27 | |
![]() | Du ser rätt gammal ut på din bild, Seth Gecko, har du inte hunnit lära dig att livet är orättvist? :-) Det finns dem som är födda som arvtagerskor till mångiljonärer med, ska vi avskaffa dem också? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-21 18:30 | |
![]() | Goddag Yxskaft... Om världen är orättvis, skall man inte försöka förändra den då? Vem som ärver rika föräldrar kan vi knappast påverka, men var landets tillgångar hamnar är väl rätt väsentligt för medborgarna i en demokrati? | |
| Rhotheta | 2010-06-21 18:58 | |
![]() | Finnarna är minsann ekonomiska och kör med president i stället för våra hutlösa 125 Mkr per år för slotten och kungahuset. Presidentval 200 Mkr 2006 ( Drygt 33 Mkr / år utslaget på mandatperiod sex år) Presidentämbetet 146 Mkr 2010 Presidentens tre slott 75 Mkr 2010 Källa budjetti.vm.fi/indox..._2 010.html Summa drygt 250 miljoner kronor, eller hisnande 48 kronor per finsk och år. Precis dubbelt så dyrt, alltså. Eftersom vi dessutom är fler, betalar vi mindre än en tredjedel av vad finnarna gör per skalle. Det är därför det finns så få somalier i Finland. De har inte råd. De är fullkomligt utblottade av presidentutgifterna. Tarja Halonen sågs panta spritflaskor för att få råd med en budgethytt på Finlandsfärjan. Källa : www.jagtrorsäkerthelakala setkostade100miljoner.oz Kurisa om pengar och tid: 100 års monarki = 1 st hallandsås-tunnel (=100 år;) Det hade ju aldrig gått att köra runt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-21 18:59 | |
![]() | nej men vad trevligt, rotheta tittar in:) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-21 19:01 | |
![]() | Det finns få somalier i Finland för att de bevakar sin blekhyade genpool, annars var det rätt. Oklokt av dem. | |
| Lill-IT | 2010-06-21 19:04 | |
![]() | Rotheta: Men vi har kungahus OCH statsminister med co, så då får du väl räkna kostnaden för att välja fram och försörja alla våra politiker med | |
| p_warnberg | 2010-06-21 19:14 | |
![]() | Ärligt talat så är ju de skattepengar som spenderas på ett kungligt bröllop bara den ena sidan av pannkakan. Den andra är de skattepengar som kommer in till staten genom den ökade turismen, royaltys, pr m.m. Lite svårare att beräkna kanske men jag är övertygad om att vi går i plus. Mer jippon! Som OS i Stockholm till exempel. | |
| llloyden | 2010-06-21 19:49 | |
![]() | Rhotheta Underbart för mig att 1 person förutom mig uppmärksammat Sundströms lyxvåning i Piteå. Möbler o andra grejor var visst Alvar Aalto?? Tja, ska de va så ska de - även i Piteå. Om vi nu ska ta upp vad saker o ting kostar så undrar jag varför det är så tyst om Ylva Johansson data-fiasko. Jag tror det kostade mer än bröllopet? Nån som vet? | |
| llloyden | 2010-06-21 19:50 | |
![]() | Ops! Fel ska vara förutom jag, förståss enl. sv grammatik. | |
| kajix | 2010-06-21 20:08 | |
![]() | finland har också statsminister och parlament | |
| LisaLong | 2010-06-21 20:33 | |
![]() | Det skulle vara som förr att kungen bestämde:) då slapp vi alla idiotiska politiker hehehe | |
| kajix | 2010-06-21 20:38 | |
![]() | jag tycker att regeringen ska sitta i slottet, regeringschefen mittemot statschefen | |
| Jotrix - Ej medlem längre | 2010-06-21 20:41 | |
![]() | länge leve kungen !!! | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2010-06-21 20:51 | |
![]() | Sylvia P och andra vänstertokar yrar om demokrati och att vi inte fått rösta om betala eller ej - NÄR FICK/FÅR VI RÖSTA OM DEN VERKLIGT STORA KOSTNADEN DVS INVANDRINGEN !!??? | |
| kajix | 2010-06-21 20:58 | |
![]() | var 4e år | |
| evhaa | 2010-06-21 21:25 | |
![]() | Bröllopet var en höjdare. Fredag och lördag bjöd TV oss alla på fest. Tack! Det måste få kosta ibland. | |