Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 316 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ElsieKvist | 2010-07-09 23:17 | |
![]() | som tydligt framgår när man läser igenom tråden är defenitionen på vad som är viktigast för ett långt och lyckligt förhållande lite olika, även om många är överrens om ömsesidig respekt osv. efter att ha läst igenom tråden är min åsikt vid en andra eftertanke att den viktigaste förusättningen är att man har samma syn på just vad som är viktigt i ett förhållande. (bortsett från en ömsesidig kärlek då som för mig hamnar snäppet över) den omdiskuterade sexfrågan är ett typiskt exempel, det finns säkerligen många par som har sex dagligen och är nöjda med det, precis som det finns dom som har sex mer sällan och är precis lika lyckliga. eventuella problem uppstår ju om det skiljer väldigt mycket på bådas lustar. men om kärleken är tillräckligt stark tror jag att man kan lösa det också. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:19 | |
![]() | fö vill jag tillägga att när jag talar om att jag tycker sex är viktigt så är det för min del att man bygger intimiteten därrunt. inte hur ofta man har sex eller om man "ställer upp". | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:25 | |
![]() | Därrunt är A och O. | |
| apbur | 2010-07-09 23:25 | |
![]() | ramsay, du säger att sex innehåller en alldeles särskild intimitet men att det inte är kopplat till själva aktiviteten. Varför blir det då så viktigt att koppla den känslan till själva aktiviteten? Det är ju just det jag ifrågasatt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:27 | |
![]() | för mig uppstår ngt en särskild inimitet vid sex. iblan, och då är det förhållande material för mig. när har jag sagt att den känslan inte är kopplad till aktivitete"? det är där den uppstår. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:27 | |
![]() | slånbär -talk to the hand. Jag pratar med blankomblank nu. | |
| Sote | 2010-07-09 23:30 | |
![]() | Men vad är det som gör att folk är otrogna då? Om inte sexet är viktigt menar jag. Vad jag har förstått så är det just den sexuella attraktionen det som leder till otrohet i dom flesta fallen. Oavsett om det är kvinnan eller mannen så är det väl något man lockas av som man inte har i sitt förhållande? Eller vad handlar det om? Larvbrud-Måste du vara otrevlig mot dom som bemöter dina inlägg? Tycker din ton är rätt trist. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:31 | |
![]() | Sote: Jag blir lite trött när någon för andra gången säger att jag inte läser ordentligt. Jag riktade mig inte ens till henne. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:32 | |
![]() | Det jag stör mig lite på är att ni framhåller det som ganska normalt att det skulle vara kvinnan som tappade lusten. Så kan det ju vara men vad är orsaken? Hormonella förändringar, dålig diet, depression eller att partnern förfallit. För mycket tid går åt till att passa barnen? Känns som att den moderna människan först försöker ta reda på orsaken. Lite så jag tänker i alla fall. Förkastar inte helt eran lösning, tycker bara det är ett litet konstigt råd. | |
| Sote | 2010-07-09 23:36 | |
![]() | Konstigt råd? Att hålla lusten vid liv? Är det inte det man vill ändå för varför bryter folk upp bara för att ganska så direkt ge sig ut på jakt igen. Nätdatingen blomstrar ju. Varför? För att folk vill ha någon att hålla i handen medans dom betalar räkninger, tvättar och gör annat vardagstjafs. Det är väl närhet,kärlek och lust som driver dom flesta. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:37 | |
![]() | Fast nu skrev ju folk att de hade tappat lusten redan och att de offrade sig. Kanske har de valt lite väl starka ord eller så misstolkar jag. | |
| apbur | 2010-07-09 23:38 | |
![]() | ramsay, du skrev det 18:52. | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:40 | |
![]() | jag tror på tillit, kommunikation, uppskattning och respekt som ledord | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:41 | |
![]() | nej, att den inte har något med aktiviteter att göra. | |
| Sote | 2010-07-09 23:41 | |
![]() | Det jag läste var att dom istället för att ge upp när lusten tryter "offrar sig" en period vilket har lett till nyvaknad lust och ett långt hållbart förhållande. Vi har nog tolkat inläggen helt olika tror jag. För visst tappar dom flesta lusten nån gång men i de här fallen har dom ju hittat den igen istället för att ge upp. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:43 | |
![]() | Mina män tappar inte lusten. | |
| Liftactiv | 2010-07-09 23:44 | |
![]() | Men är inte att "offra sig" (hur lång tid är det väl ingen som vet på förhand???) fel? Inte att fullt jämföra med våldtäkt, men nästan något liknande?? Nån gång, visst. Men "under småbarnsåren" typ - verkar helt absurt..... För mig. Då. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:47 | |
![]() | sote: Ordet offer har en relativt negativ klang för mig. Om jag bjuder på något jag har råd att bjuda på utan att få något tillbaka, ser jag det inte som ett offer. Ja och det är ju kul för dem. Jag tror dock att det kan finnas många lösningar och att denna lösning inte funkar så bra alla gånger. Vad är orsaken undrar man ju? Varför är den ena mer utsliten och trött än den andra? Här kan man ju misstänka att kvinnor i många fall fortfarande gör mer i hemmet och för barnen till exempel. Kvinnan äter oftare p-piller som kan ta bort lusten. Måste ju finnas massor av par som fått tillbaka lusten genom att inte träffas så ofta dessutom :) Så, som ett generellt råd finner jag det lite underligt. Kan säkert funka för vissa ändå. | |
| Sote | 2010-07-09 23:49 | |
![]() | Lift-det där var ju faktiskt en riktigt dålig jämförelse. I mina ögon väldigt kränkande faktiskt mot några som har skrivit inlägg här. | |
| blankomblank | 2010-07-09 23:51 | |
![]() | larvbrud jag får väl svara då. Om du själv har ett längre förhållande som ligger i bekväma zonen och kanske några ungar utanpå det som stjäl 90% av din vakna tid och tanke kanske du förstår vad jag menar. Tror att hela 50% skiljer sig under de tre första barnaåren och för mammorna är det nästan alltid sexlusten och kroppsuppfattningen som får sig en törn efter en graviditet och förlossning. Men även utan barn som rör om i förhållandegrytan så finns det mycket annat som gör att man glider ifrån varann. Jag är definitivt inte samma person som jag var för 13 år sen när vi träffades, och inte han heller. Att vara sedd, förstådd, respekterad och uppskattad blir skitviktigt när man hela tiden förändras för att hålla lågan vid liv. Jag blev själv less på att neka sex för att jag inte kände mig uppskattad utanför "sängen". Nu när jag slutat straffa min man med att ofta inte ha sex och gör tvärtom så har jag fått tillbaka min sexlust. Grädden på moset är ju att just detta var vägen till min mans intimitet och det riktade hans fokus på vårt förhållande igen. Vem kunde ana?... | |