Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2010-09-18 18:40 | |
![]() | Jag förstår precis vad ramsay menar. Om det enbart hade berott på idealen hade problemet alltså varit borta bara man ändrade på idealen. Nu är det naturligtvis inte så. Problemen bottnar i dålig självkänsla. Hade alla haft bra självkänsla hade det inte spelat någon roll vilket det rådande idealet var. Vad bör man fokusera på för att bli av med problemen? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:42 | |
![]() | Alla vill vi känna oss fina ibland. Fin är dessvärre liktydigt med pinnsmal och samtidigt storbröstad (vilket är ganska ovanligt om man inte använder sig av implantat). Tycker inte du också att det är en viss skillnad på att dutta på sig mascara när man går på lokal och att svälta sig/lägga sig under kniven för att känna sig "snygg"? Jag är tämligen naturlig av mig, men använder make-up när jag går ut, dock inte till vardags. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:43 | |
![]() | Puberteten är jobbig - alla i den här tråden har varit, eller är i den, alla kan göra sitt eget exempel. Perfekt! Mer bensin på elden. Satyra: Att idealbilden är stressande för tonåringar är normalt, så har det alltid varit. Det är föräldrarnas, skolans, och samhällets skyldighet att visa vägen. Köper man Veckorevyn till sina döttrar får man minuspoäng, läser man själv skvallertidningar hos frisören likaså. :) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:44 | |
![]() | "går ut" betyder gå ut på lokal på norrländska, kanske bäst att påpeka det :) | |
| le-lou | 2010-09-18 18:45 | |
![]() | Fin kan ju vara pinnsmal och storbröstad. Precis som "fin" med smink och färgat hår inte kommer av att du själv kommer på det , utan förmodligen är du färgad av bilder på andra som sminkat sig och färgat hår för att ens komma på tanken där, en gång i tiden när du började med det. Alltså, vi följer alla ideal i någon mån. Om skillnaden, jo för mig är det skillnad. Men om nån vill plastikoperera sig så har jag personligen inget problem med det. Om dottern däremot kom hem som 17 åring och deklarerade att hon ville ha större bröst med operation så skulle hon få ett nej. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:45 | |
![]() | Poäng Le-Lou Jag känner lukten av södermalmsfeminism... | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:47 | |
![]() | Ja, absolut, le-lou. Men det är skillnad på "vara fint" och "rådande skönhetsideal som så många som möjligt borde försöka efterlikna". | |
| le-lou | 2010-09-18 18:47 | |
![]() | det vi inte är vana vid, är att för dagens ungdomar är plastikoperationer och botoxsprutor lika vanligt som smink var för vår generation. När min mor var ung så var smink inte alls så vanligt och hon fick inte sminka sig alls som tonåring för sina föräldrar. Ideal finns alltid, men förändras. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:47 | |
![]() | Fisto, då har du fel på luktsinnet (också;) :) | |
| apbur | 2010-09-18 18:49 | |
![]() | Fin är också glansigt hår, persikohy, stora pigga ögon med mörk inramning, plutiga läppar och välformade ögonbryn. Jag kan säga att jag aldrig når upp till det idealet när jag möter min blick i spegeln på morgonen. Varför ser aldrig kvinnorna på reklampelarna ut som jag gör på morgonen? | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:49 | |
![]() | jag tycker det är en väldig skillnad på att använda push-up och att svälta sig till döds. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:50 | |
![]() | Pottränad, så här en dag före valet så gör man sitt bästa att styra diskussionen till politik :) Kolla in den här bilden Le-Lou. Maudan sminkar sig, hon är "för" idealbilden. gfx2.aftonbladet-cdn...87 461l.jpg | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:52 | |
![]() | Le-lou: Jag tycker fortfarande att du blandar äpplen och päron när du jämför mascara med plastikoperationer. Inte nog med att det kan vara farligt för hälsan (som alla operativa ingrepp) är det ingen som med säkerhet vet hur kroppen i längden reagerar på silikon/botox. Nä, jag kommer att propagera för ett annat ideal än det rådande. Jag tycker det är smått vansinnigt, om jag skall vara ärlig. | |
| le-lou | 2010-09-18 18:52 | |
![]() | ja det är skillnad men jag säger ju att det ligger i vad man som person föredrar ju. Svälta sig till döds - äta sig till döds. Det handlar om sjukdomar, och grunden till det är dåligt självförtroende. Är det inte bättre att komma åt det och förebygga som föräldrar än att skylla allt på världen? | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:53 | |
![]() | Apbur: Tänkte samma sak som kalsongreklamerna för herrar, varför ser de inte ut som mig, en "normal" nyvaken människa, ofräscha, orakade och uppsvullna (uppsvullna på alla sätt och vis ;) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:54 | |
![]() | ...glömde lägga till lönnfet... | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:55 | |
![]() | Men varför måste allt vara svartvitt? : Svälta sig till döds vs äta sig till döds. Det finns ju mellanlägen. Sen kan du som förälder naturligtvis bara påverka till en viss del, att komma åt grupptryck och påverkan utefrån unt so weiter är nog väldigt, väldigt svårt. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:56 | |
![]() | *utifrån | |
| le-lou | 2010-09-18 18:56 | |
![]() | och nu menar jag såklart inte att nån föredrar att svälta sig till döds eller äta till döds. Det ser fel ut men det var inte det jag menade. Menar mer att vi lägger individuella värderingar i vad vi anser är "ok" för skönhetens skull, och vad som inte är ok. | |
| Satyra | 2010-09-18 18:57 | |
![]() | ramsay - "det är en MYT att unga människor mår dåligt av idealen" Kan du inte tala om det för alla de ungdomar jag möter så gott som dagligen på alla möjliga vägar, för de verkar ha missat det totalt! :-o ... | |