Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade66
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_abc_2010-10-14 23:33
Antal inlägg: 2200

ultravires: Äh, vad är det för struntsnack när du menar att du själv är på "min sida" i detta. Hade du haft mer respekt för min argumentation i det inlägget om jag bytt ut manbearpig till min döda faster?

Skillnaden är att historier rörande t ex sin döda faster är vanligare, likadant som att älvar och troll var vanligare på den tiden då vetenskapen inte kunde förklara evolution ännu. När något blir vanligt uppfattas det hos vissa som sant, min koppling till gudstro inom religioner.

Jumanjia: "där är det du som spelar dum och gör bort dig själv.."
Personligen anser jag att det enda som får en att göra bort sig själv i forumform är när man argumenterar för något som är skevt att argumentera för och där man fortsätter att argumentera utan att presentera ett endaste bevis som möjligen kan övertyga den andra sidan. Så det blir ganska klara skillnader i läger kring det här ämnet och tråd. Efter 9 trådflikar har ingen från er sida lyckats med att komma med ett enda övertygande stycke där någon från min sida säger "jag kanske ändrar min uppfattning". Det har inte heller hänt historiskt nånsin heller. Som jag sa, varför skickar inte samtliga in sina bevis till Randi som utlovar 1 miljon dollar om ni lyckas? Gillar ni inte tanken av 1 miljon eller vad?

LisaLong2010-10-14 23:34
Antal inlägg: 2725

Larvbrud ja att skriva om saker här som gäller andra är väl inte vidare smart.

dinodog2010-10-14 23:34
Antal inlägg: 4973

Om jag nu tror på ett liv efter döden så gör jag det.
Om jag nu tror på att man kan bli kontaktad från andra sidan så gör jag det.
Om jag nu tror på andar så gör jag det.

Om ni som inte anser att det finns något liv efter döden,bara för att man inte kan bevisa det behöver inte tala om det. Jag tror på det jag tror på bevisat eller inte.
Det kanske är just därför ingen har lyckats klara av att bevisa att det finns något efter detta. För att vi helt enkelt inte ska veta allt.
Vissa är mer mottagliga än andra mer känsliga och lyhörda för kroppens signaler. En del har stark intuition och kan känna på sig saker innan det händer, andra har det inte.
Och ibland önskar jag att den där magkänslan inte fanns, det skulle vara så mycket enklare då.

Jag respekterar de som inte tro på det jag tror på, men jag kommer inte med några elaka kommentarer för det.

Jag tycker också det är intressant att läsa om människor som har uipplevt saker som inte går att förklara precis som Jumanjia.
Och precis som Jumanjia skriver varför sitter ni här och läser om ni inte tror skapa en egen tråd..

LisaLong2010-10-14 23:35

dinodog bra skrivet:)

_abc_2010-10-14 23:36

"Poltergeist brukar oftast vara VÄLDIGT högljudda med saker dom kastar omkring"

Ok, det förekommer aldrig att poltergeists är mindre högljudda? Finns det inga andra som upplevt poltergeists varit tysta? Vad är din/experters förklaringen till att de måste vara högljudda?

dinodog2010-10-14 23:39
Antal inlägg: 4973

Tack LisaLong :)

LisaLong2010-10-14 23:40

Ordet Poltergeist betyder egentligen Bullrande. Visst kan vissa vara tystare än andra, men om man har en otrevlig poltergeist är det inte så kul om saker och ting flyger runt:)

Ja orsaker kan det finnas många, en osalig ande, en agressiv ande etc

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-14 23:41
Antal inlägg: 181

MiniLudd 2010-10-14 21:04
”Och jag stör mig på att folk inte vill ta till sig FAKTA i denna "upplysta" tid. Kan ni inte göra det där testet då allihopa så ser vi hur det gick sen?”

MiniLudd 2010-10-14 20:15
”snooosy jag undrar bara om du e på riktigt egentligen.. :p

le lou - eloge att du orkar debattera detta "ämne", stolligheterna i den här tråden slår ju alla andra trådar med hästlängder..

"varför skulle man vara mindre medial om man är välutbildad"
ja jisses..
"hur kan vissa lyfta en bil i en krissituation"
haha är det ett snällt andeväsen som hjälper till kanske..”

Det här börjar bli riktigt löjligt.
MiniLudd, och många andra med dig, varför sitter ni här och drygar er?
Öppna för fan en egen tråd där ni kan skriva om fakta precis så mycket ni vill.

Och MiniLudd, om du händelsevis inte är medveten om det (du som annars tycks så medveten hördu), så kan jag tala om för dig att du är riktigt otrevlig. Vad får du ut av och hålla på som du gör? Ditt sätt är drygt och respektlöst.

”le lou - eloge att du orkar debattera detta "ämne", stolligheterna i den här tråden slår ju alla andra trådar med hästlängder..”

”Eloge”?! ”orkar debattera”?!
Hahhahhaaaaa :D
Jag säger då det, definitionen och uppfattningen av vad stordåd kan vara för något kan verkligen skilja sig åt från person till person hördu MiniLudd?
Och exakt VEM har tvingat le-lou till att debattera? Jag vill gärna att du förklarar det för mig MiniLudd. ;D

OCH, VEM tvingar dig till att debattera och hoppa på folk MiniLudd? Spökdjävulen på din vänster axel kanske? ;D Har den horn också? ;D

MiniLudd2010-10-14 23:44
Antal inlägg: 309

Finns det andar som spelar Betapet oxå eller vart går gränsen för vad de klarar av?

LisaLong2010-10-14 23:46

Miniludd ja vem vet. Andar klarar mer och mer ju längre tid dom varit på andra sidan

LisaLong2010-10-14 23:48

sen är det ju så....som jag var med om en gång..ett medium skulle ta mig till ett ställe där det var massa med spöken...har hört talas som stället innan så jag hängde på..men tyst som f-n va det, iofs kunde man ju känna av lite tryckande luft i vissa rum, men det var allt:) Så det är inte alla gånger dom VILL visa sig eller göra sig närvarande via ljud:)

le-lou2010-10-14 23:49
Antal inlägg: 17500

en annan grej jag funderar över är varför spöken som sagt, aldrig kommer när folk sitter i större grupper?
Varför kommer det aldrig något bevis som är totalt övertygande för att spöken och andar finns? Om nu spöken existerar, borde inte någon lyckats få till en riktigt bra bild nu när så många mobiltelefoner har en kamerafunktion?
Är detta inte lite samma sak - som när människan inte hade svar på saker så fantiserar man fram svar - jorden var platt, stjärnorna var fastklistrade på en himmel som var en kupol osv.

Det finns ett liv bortanför detta livet. Andar. Spöken. Handlar ju om människans motstridighet och extremt stora rädsla inför att döden faktiskt är the end. Jag är slut när jag är död. Tanken är skrämmande för de flesta. Så man försöker hitta bevis och spår efter de som redan gått hädan, det inger ju ett visst lugn att kunna tro att det finns övernaturliga väsen, andar och allt vad det nu kan vara. Religioner fyller precis samma syfte. Så tror i alla fall jag. Jag tror på gud då och då kan meddelas. När min livsångest blir för stor så ber jag till en gud jag inte tror på egentligen. Jag vet - rörigt. Men människan i ett nötskal enligt mig. Vi är logiska i vissa aspekter men helt irrationella i andra.

le-lou2010-10-14 23:50
Antal inlägg: 17500

hjälp vad tompas syrra störde sig på att nån uppskattade mig. hjälp, hjälp. Seså, jag tror det finns de som gillar det du säger bra mycket mer än vad de gör med det jag gör :) Upp med hakan!

MiniLudd2010-10-14 23:50

Ni är ju för roliga, det måste man ju iaf ge er.. Fortfarande finns det dock inte ett enda BEVIS på att några andar eller poltergeist existerar, tänka sig, inte ett ENDA av alla dessa historier.

LisaLong2010-10-14 23:52

le-lou det finns en anledning till allt:) Det kanske visst va någon ande närvarande i den stora församlingen, men kanske inte alla som kände honom/henne. Sen tror jag...iofs att tittar man bara på detta forumet/tråden så är det många som inte är mogna att hantera sådana saker, eller dom kanske helt enkelt inte vill:) Skulle sanningen komma fram och folk veta hur bra det är på andra sidan var det nog många som tyvärr skulle ta livet av sig

LisaLong2010-10-14 23:53

Miniludd det finns bevis i världen det gäller bara att du hittar dom;)

LisaLong2010-10-14 23:54

För det andra jag har fått bevis många många gånger:)

_abc_2010-10-14 23:55

Jag är inne på att le-lou var inne på något förut angående högutbildning = inte tro på övernaturligt nonsens.

Jag tror att man skulle kunna se att de som tror på övernaturligheter har en minimal kunskap om evolutionslära. Att tro att det finns ett liv efter döden osv grundar sig i en tro att vi står över andra däggdjur och är speciella. Om man förstår att vi är den femte apan, där bakterier är våra förfäder, förstår man också hur dumt det är att arrogant upphöja människor som något slags överdjur över andra arter.

MiniLudd2010-10-14 23:56

Vad har du fått för bevis? Förutom lite "tryckande luft" i några rum där de skulle vara spöken? Tänka sig att de inte "ville visa sig"..

LisaLong2010-10-14 23:56

paranormal.about.com...st -Photos/

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?