Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade10
Mobilspel
Pågående20 025

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mishizaki2010-10-25 07:01
Antal inlägg: 2533

om man har en god fantasi och har fått leka när man var liten har man inget behov av att "uppfinna" andlighet som lekområde. Ens värld är rik nog ändå.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-25 09:21
Antal inlägg: 11463

Vad grundar du det påståendet på, mishizaki? Det skulle antyda att de som är andliga har taskig fantasi. Är det verkligen så du menar?

Dyslekso2010-10-25 12:06
Antal inlägg: 8945

Oj då. Fattas bara att någon skulle anklaga dem för att vara godtrogna också.

Tobbelurken2010-10-25 12:14
Antal inlägg: 107

We are not alone...

TopRocker2010-10-25 12:56
Antal inlägg: 1

Gå å lägg dig för fan

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-25 14:42
Antal inlägg: 299

Resurrection 2010-10-25 01:52
"En vild gissning: kan det ha att göra med att du och andra levererar det ena påståendet efter det andra som är taget ur luften och helt overifierbart?"

R,
Njoo...ruskigt förskräckligt va?
Tycker du att jag borde skämmas för mina tankar om andligheten? :(
- Eller rentav söka för min livsåskådning?

Men tänk gärna ett-par varv till innan du föreslår vettiga "åtgärder" för åkomman, för buddhisterna är ändå ett antal.
Det kan ju bli en riktig kalabalik och total "trafikstockning" på psykmottagningarna runt om i världen.
- Serru.

JennyBörlin2010-10-25 18:40
Antal inlägg: 33

Le-lou:
Kvantfysik heter det ju för att det är en del av fysiken och för att man än inte hittat fysiken med stort F och som innefattar newtonsk, einsteinsk och allt det där. Och hastighet handlar ju om fysik, eller har jag fel ;) ?

mishizaki2010-10-25 18:51
Antal inlägg: 2533

resurrection; det kan jag naturligtvis inte hävda som en sanning. Men en retsam hypotes: Hittar man sina lekområden och som vuxen sina kulturområden där fantasins gränser får löpa fritt, har man inte behov av att söka upp områden där vetenskap och givna naturlagar redan har mätt upp gränserna.

delta92010-10-25 18:52
Antal inlägg: 1041

Sylvia: "Nu ska jag skynda ut och förhoppningsvis upptäcka en corncircle."

CROPcircle. Inte Corn :)

le-lou2010-10-25 23:08
Antal inlägg: 17500

Jenny Björlin - alltså, det stör mig att du satt i dina inlägg och skrev att folk inte hade läst det senaste i kvantfysik. Exakt vad är det du syftar på? Kan du ge något exempel?
Det blir lite frustrerande, för du kan inte på allvar sitta och påstå att kvantfysik har med stora avstånd i universum att göra eller att de ens forskar på det. Kvantfysik beskriver små processer, små små avstånd inom fysiken. Alltså det som har med avstånd som är på nanometerskalan.
Den kom ju till för att kunna beskriva vad som händer alltså inuti atomerna. Newtons lagar gäller - men när det gäller det som händer på den allra minsta nivån så gäller den inte, och det är det som kvantfysiken beskriver.

Bara för att kvantfysik låter "space", ungefär som att den utforskar stora stora universum så innebär det inte att den gör det.

le-lou2010-10-25 23:11

Jenny - googla subatomär nivå och mikrokosmos. Läs på.

nina822010-10-26 00:08
Antal inlägg: 426

ja det var många olika åsikter på detta. jag har länge varit en "tvivlare" inte längre. i USA gjorde de nyligen en ny ministerpost; att prata med de "andra" 1 vecka senare hittade dom helt oväntat en ny planet, som var helt bebolig, slumpen????? eller vet dom mer än de säger??!!!!!!!!!!

JennyBörlin2010-10-26 17:27

Lelou:
Jaha det är där skon klämmer! Att jag undrade om folk läst fysik gjorde jag för att man så bestämt hävdade att avstånden gör det omöjligt för civilisationer att mötas.
Jag har googlat en hel del och vet skillnaden på subatomär och newtons fysik. Enligt kvantfysikernas hypoteser så är entanglement oberoende av avstånden. Men man kan naturligtvist inte testa detta i ett pyttelab här på jorden. Men jag tänker inte redovisa allt jag kan om fysik här för dig.

lightningpaw2010-10-26 17:39
Antal inlägg: 380

nina82: är det detta du menar? svt.se/2.106391/1.21...t1 451716=0

le-lou2010-10-26 20:05

Jenny. Skon klämmer inte nånstans förutom att du envisas med att använda kvantfysiken som en referens till rymdforskningen....
" ni inte läst det senaste inom kvantfysiken?? (noterade att du pratar om kvantfysiken från första början och inte fysik) - DÅ blev jag intresserad och funderar på hur du egentligen menade - jag frågade dig men fick inga rön tillbaka på vad som var så fantastiskt?
VAD är det senaste i kvantfysiken som nu ska ha något som helst med rymdfärder att göra? Du kan ju svara nu.
Jag ber inte nån redovisa för ett skit, men ger man sig in i diskussionen och ifrågasätter andra, så ska man iaf kunna svara för sig själv.

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-26 20:41
Antal inlägg: 299

eko

gnagelram - Ej medlem längre2010-10-26 21:35
Antal inlägg: 1646

Jenny B: Att kopplade kvantpartiklars tillstånd bestäms samtidigt när de observeras även över väldigt långa avstånd är iofs inte "det senaste", men hursomhelst - det går ju inte att överföra någon information på det sättet, och framförallt, hur ska du skicka iväg elektronerna till den främmande civilisationerna?

Man kan inte bara säga "det finns icke informationsbärande överljusfenomen på kvantnivå, alltså går det att skicka vad som helst, hur fort som helst, hur långt som helst". Man får inte missbruka teorierna sådär.

JennyBörlin2010-10-27 13:13

Le-lou och co:
Jag har inte påstått att går att resa interstellärt med kvantfysik eller över huvudtaget! Jag har inte påstått att kvantfysik har med rymdfärder att göra. MEN det jag menade, och om ni tänker efter lite, är att vi inte kan utesluta att det är MÖJLIGT. OK?!

gnagelram - Ej medlem längre2010-10-27 14:14
Antal inlägg: 1646

Man behöver för all del aldrig utesluta någonting alls om man inte vill.

snurrman2010-10-27 14:36
Antal inlägg: 21

Ämnet är extremt intressant och spännande hur som helst, jag har också kollat en hel del på dessa dokumentärer och även om mycket är rent skitsnack så finns en hel del rätt intressanta och skumma grejer.

Så har ni tråkigt rekomenderar jag verkligen att kolla lite UFO hunters till exempel = )

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?