Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-28 00:37 | |
![]() | Jag kan tycka att hela den här Jimmie Åkesson/Nobelmiddag-greje n är en ickefråga. Big fucking deal om han inte är inbjuden. Å andra sidan vore det väl inte heller någon big fucking deal om han skulle bli inbjuden. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-28 00:38 | |
![]() | 21 ggr om. | |
| les fleurs | 2010-10-28 00:38 | |
![]() | ursäkta men vad har det med saken att göra? har någon arabsnubbe kallat din dotter hora och sen dig för rasist för att du inte tyckte det var ok? det låter crazy. Knappast någon, svensk eller invandrare som skulle tycka det var lugnt. | |
| tina_xx | 2010-10-28 00:39 | |
![]() | I dessa konflikter jag pratar om då jag öppnar käften och säger ifrån så har jag fått till svar " dee e baara föör du e rasist"... aha okej... så man är rasist för att man säger till någon att man inte kallar små barn hora. Det är inte rasism, det är ganska logiskt. Det är sådana jäkla argument man har fått höra. Om en svensk säger till en invandrare något så behöver man inte ta det som rasism direkt. Om en invandrare hade sagt åt mina barn om de gör fel så tar jag inte det som att de hatar svenskar för det. Vilka människor det än gäller säger man till på ett korrekt sätt. Det är inte så att man säger " blattejävel håll käften". DÅ hade jag köpt resonemanget. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-28 00:39 | |
![]() | Nej, precis. | |
| Måns_E | 2010-10-28 00:39 | |
![]() | Ungefär så tycker jag också, det är liksom inte min business överhuvudtaget, nobelstiftelsen får väl bjuda in vilka de vill. Alltså liksom alla tidigare år :) | |
| le-lou | 2010-10-28 00:39 | |
![]() | "Jag kan tycka att hela den här Jimmie Åkesson/Nobelmiddag-greje n är en ickefråga. Big fucking deal om han inte är inbjuden. Å andra sidan vore det väl inte heller någon big fucking deal om han skulle bli inbjuden." Den RR jag på studs. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-28 00:40 | |
![]() | Nej, du blir inte rasist om du säger till någon för att de kallar din dotter för hora. Med viss reservation för vad du säger till personen som kallade din dotter hora ... :) | |
| tina_xx | 2010-10-28 00:40 | |
![]() | Klart det inte är okej vem som än säger det, vilken nationalitet det än gäller. Det är det jag påtalar. Därför anser inte jag att det är befogat att man blir kallad rasist för saker som inte stämmer. | |
| le-lou | 2010-10-28 00:41 | |
![]() | tina - vad är det för puckon som säger hora till ett litet barn? inte en vuxen människa va? | |
| Måns_E | 2010-10-28 00:41 | |
![]() | tina_xx Att det finns idioter är väl ingen nyhet? Att däremot ta åt sig av att någon kallar en för rasist i det läget tyder antingen på dåligt samvete eller dålig självkänsla. Alltså inte direkt något att hetsa upp sig över och bygga sin bild av araber i allmänhet över. | |
| tina_xx | 2010-10-28 00:42 | |
![]() | @ Resurrection... det är det jag menar.. det hade varit sin sak om man slängt iväg kommentarer som har med personens ursprung att göra men då man inte gör det så är det jävligt löjligt att få ett sådant svar tillbaka, ganska oigenomtänkt. | |
| tina_xx | 2010-10-28 00:42 | |
![]() | Jag har varken dåligt samvete eller dålig självkänsla , men ingen vill bli kallad så.. Inte jag iaf. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-28 00:43 | |
![]() | Ursäkta en okunnig stofil, vad betydde "Den RR jag på studs."? | |
| Gautama | 2010-10-28 00:43 | |
![]() | Lite tjurigt faktiskt att inte jag är bjuden. Jag gör också nytta för mänskligheten. Ska starta en tråd om det tror jag.... | |
| tina_xx | 2010-10-28 00:43 | |
![]() | Dessutom finns det riktiga svin som är araber, det finns riktiga svin som är svenskar, finns guldkorn som är araber, samma med svenskar. Man kan aldrig säga att alla är si eller så. Idioter och bra människor finns överallt. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-28 00:44 | |
![]() | Om samma person som kallade din dotter i sandlådan för hora sedan kallade dig rasist, är det kanske inte något att ta till sig? Han har ju uppenbarligen missuppfattat betydelsen av vissa ord. | |
| les fleurs | 2010-10-28 00:45 | |
![]() | alltså tinaa jag tycker fortfarande det låter konstigt vad är det för skumma arabkillar som hänger i din sandlåda. Jag fattar faktiskt inte, jag känner typ ingen svensk eller invandrare som skulle kalla det där rasism. Jag har svårt att tänka mig att det tillhör vanligheterna att någon bemöter folk så. Min erfarenhet är snarare att i vardagen kallas knappast ens någon för rasist ens när de uppenbart är det | |
| tina_xx | 2010-10-28 00:45 | |
![]() | mer än en..tyvärr... men det är också samma människor man hör prata så med varandra ute på gården.. Sen lite andra "vackra" ord slinker in såklart :-) | |
| Måns_E | 2010-10-28 00:46 | |
![]() | Jo det var väl dit nånstans jag också ville komma. Om ett pucko kallar mig för idiot, tönt, rasist eller jävla ufo så bryr jag mig inte så värst mycket om det, det säger ju mer om h*n som sa det än om mig. Alltså inte något att ta på allvar. | |