Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade56
Mobilspel
Pågående18 742

Forumkategorier

Användare Inlägg  
silverbjälke - Ej medlem längre2011-03-19 16:56
Antal inlägg: 928

jag tror HSfolket vill paradera och synas, tala öppet om sin läggning för att visa övrigt samhälle att de är fullt normalamänniskor och för att visa unga osäkra HS personer att de är långt ifrån ensamma. men att detta lätt får en bakvänd effekt eftersom betydligt fler hetro personer än homovärlden tror faktiskt redan ser dem som vem som helst och inte utifrån sexualiteten, detta leder bara till att HS gör sig annorlunda och ställer sig utanför nästan som en homogen grupp som vill integreras och samtidigt ständigt har ett bekräftelsebehov av att visa att de är annorlunda.

vad en person har för sexuell läggning är inte särskilt viktigt för övrigt samhälle, inte heller om de älskar ofta, sällan, i naturen eller inte alls. hur kommer det sig att det är så viktigt för en HS att så ofta tala om sin sexualitet? för mig framstår det då endast som ett självhävdande ändamål eller en inre osäkerhet somman måste övertyga sig själv om att den inte finns, ett sätt att stärka sin egen osäkerhet i ett ev utanför eller annorlundaskap. känner jag mig säker på min sexualitet, min sexdrift,minsexfantasi och min läggning behöver jag inte basunera ut den för jämnan för att få den bekräftad.

ni är bra som ni är i 90% av våra hetroögon, resterande 10% av hetroåsikterna lär ni inte vinnaöver någon respekt hos genom att vifta på ballen iklädd boa och glitter och samtidigt hävda våra likheter som medmänniskor. hitta den osynligagränsen för när något blir förmycket för att budskapet ska gå fram är mitt råd.

jag kan tycka att det är ganska ball och otalet gånger har jag festat ordentligt med både diskreta HS personer och ordentligt utagerande dragkillar. men att detta skulle vinna er respekt i de kretsar ni ännu känner er utanför eller motarbetade i kan jag inte se.

mishizaki2011-03-19 17:33
Antal inlägg: 2533

Jag håller med dig, sb, om att sexuell läggning i sig inte bör värderas. Men det är inte så enkelt att, hux flux, så är man homo.

Jag kan föreställa mig att det kan vara så att vara heterosexuell. Man går rakt ut i en värld där man slipper förklara sig.
-Jaha, du är heterosexuell. Och?

Att vara ung och homosexuell följer ofta en annan historia.
- Vem ska jag prata med? Vem kan jag lita på? Vem vågar jag stöta på ? Jag känner inte någon annan. Jag är ensam om det här. Vad ska mamma och pappa säga? Ska jag vänta tills jag flyttat hemifrån och kan leva som jag själv vill?

Så tack till alla toleranta människor som uttalar sig här. Såna som ni har gjort vägen till en stolt identitet lättare. Men tro mig, det är en väg med många omvägar för många.

En fråga till Kroniker:
Är det sexualiteten i sig som provocerar eller att den visas i homosexuell skepnad?
Hur reagerar du på kvinnor som inte är rädda för att visa sin sexualitet och tala om den på ett naket sätt? Eller utvecklingsstörda? Eller någon annanstans där man inte är van att se den?
Hur reagerar du när ett grabbgäng pratar om kvinnors kroppar?

magnusito2011-03-19 17:57
Antal inlägg: 4986

mishizaki
Huvudet på spiken!

magnusito2011-03-19 18:01

Det är ju härligt att hela tiden få diskutera andra och känna sig som man ingår i den normala massan som tar sig den rätten.
Bara ta och vänd på resonemanget en stund och tänk efter.

Homosexuella måste ibland ha en pride för att påminna om att många inte är som det ser ut att vara. En viktig påminnelse.
Titta bara i öst där homosexuella inte törs visa upp sig, så framstår det som något väldigt sjukt och udda bland majoritetsbefolkningen också.

magnusito2011-03-19 18:30

Förresten vilka är det som skriker.
I Kobra var det väl alldeles tydligt att det är fanatiska präster, politiker i olika länder, motdemonstranter i Litauen m fl som skriker ut sin ståndpunkt.

Hur kommer det sig att det inte är deras existensberättigande vi diskuterar?

kroniker - Ej medlem längre2011-03-19 19:58
Antal inlägg: 46

miszisaki. Jag reagerar med ömkan när ett grabbgäng är "grabbiga".
Det är offentliggörandet av sexualiteten jag stör mej på. Sex är för mej ngt intimt och vackert mellan två människor som älskar varandra. Kärlek kan offentliggöras, sex är ngt intimt.

mishizaki2011-03-19 21:09
Antal inlägg: 2533

OK. Det finns lika många sätt att tala om sin sexualitet på- i tystnad, i sitt hem, i vänners sällskap, som informatör, som exhibitionist- som det finns olika sorters människor såväl i hetero- som homovärldar. Det tror jag alla förstår även om det som syns på en parad är glitter och nakenhet. Syns som toppen på ett isberg.

kroniker - Ej medlem längre2011-03-19 22:31

Är sex ngt som är intimt mellan två älskande människor, eller ngt som ska maxas under paraderande former? Detta är kärnfrågan utan krusiduller.

kroniker - Ej medlem längre2011-03-19 22:35

Som svar på din fråga så talas det uppenbarligen och VISAS mer sexualitet i homovärlden, vilket för övrigt är just det jag personligen har lite svårt för.

ANDERStG2011-03-19 22:39
Antal inlägg: 7560

Ja, de borde tala tyst om det som oss heterosexuella, inte vara så flaming... :)

kroniker - Ej medlem längre2011-03-19 22:40

Toppen på isberget kanske blir väl synligt.

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-19 22:46
Antal inlägg: 6334

"Som svar på din fråga så talas det uppenbarligen och VISAS mer sexualitet i homovärlden, vilket för övrigt är just det jag personligen har lite svårt för."

Verkligen? Så all liveporr i Big Brother, supersuggestiv parfymreklam och alla bootyshakin' musikvideos, de är inte alls exponerad (hetero)sexualitet menar du? Den enda anledningen till att du inte reagerar på det är för att du är van vid det.

Gautama2011-03-19 23:02
Antal inlägg: 6854

Och för att du accepterar heterosex men inte homosex!!

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-19 23:10
Antal inlägg: 1188

kroniker
Har du än inte lärt dig att använda dina ögonlock på rätt sätt mot sådant du är för känslig för?
Med tanke på ditt nick så borde du blunda håååård för att bara inte riskera några bestående men. Stackaren.

kroniker - Ej medlem längre2011-03-20 00:15

pischipischi, direkt kränkande(om jag hade varit en person med en kronisk sjukdom). Crooked rain, detta pågår på en specifik tvkanal som jag kan trycka bort. Paraderna försigår på gator och torg inför folks ögon. Och du! återigen är det behovet av att sexualisera sig som person jag ifrågasätter, inte homoläggningen.

kroniker - Ej medlem längre2011-03-20 00:21

crooked rain. Jag hatar och fördömmer för övrigt Big Brother, samt hatar allt vad reklam heter. Så konsekvent är jag!

kroniker - Ej medlem längre2011-03-20 00:23

Fantastiskt vilka reaktioner det föder att jag har svårt med den överdrivet sexualiserade tonen på gayparader.

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-20 00:25
Antal inlägg: 6334

Det är EN parad. EN gång om året.

Heterosexiga tv-program, reklamer och musikvideos sänds hela tiden. Om du pallar byta kanal varje gång de dyker upp i rutan borde du inte heller ha svårt att undvika en parad som inträffar en gång om året i en stad du (enligt din profil) inte ens bor i.

Antingen kan man diskutera den ökade generella sexualiseringen i samhället, eller så erkänner man att man har svårt för homosex, för homos förekommer verkligen inte oftare i offentliga sexuella sammanhang än vad heterofolk gör.

kroniker - Ej medlem längre2011-03-20 00:26

Gautama. Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.

kroniker - Ej medlem längre2011-03-20 00:32

Homos är mer offentligt sexinriktade än hetero. Paraderna gör att man tror att homosexuella inte tänker på annat än sex. Den generella sexualiseringen är jag också emot. Jag tror att faktumet att homosexuella har haft svårt med att accepteras i samhället gör at de använder en överdriven sexuell approach.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?