Spelrum
Giraffen43
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 287

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fispropp - Ej medlem längre2011-08-15 18:42
Antal inlägg: 328

Lillstölla: Det låter som en sån hemul som utgår från vad denne själv anser om överviktiga. Den där kommentaren gjorde mig också riktigt irriterad :)

Delicious - Ej medlem längre2011-08-15 18:44
Antal inlägg: 11661

Jag har riktiga vänner som aldrig sagt något ont till mig. Har vänner som är smala som är så av naturen och jag har aldrig sagt något skit om det. Dock sa jag det till en vän som jag inte sett på hela sommaren, för att hon fått anorexi och jag blev rädd och ledsen. Då måste man faktiskt säga något. Skillnad på att pika någon som ÄR smal och någon som varit normalviktig och helt plötsligt är riktigt mager. Man går ju inte och blir pangfet över en sommar direkt :P
Min mor har alltid pikat mig. Inte pga min kropp utan vad jag åt ibland. Det var liksom inte okej att äta godis en helgdag när man var normalviktig men åt det rundare hållet. Eller så fick man ta en-två godisbitar. "Jaha, vad bra och hälsosamt" tänker någon. Nä, det resulterar i att man köper ett kilo godis som man trycker i sig i smyg istället. Sen kanske man spyr upp det också. Så är karusellen igång.
Men ingen tycks fatta att överviktiga faktiskt ganska ofta har ätstörningar. Nä, de är bara glaaada och äälskar maaat. Jag lovar att ingen älskar mat så mycket.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-15 18:47

"Kraftig benstomme" kanske är en lögn men vi är ju olika byggda. Inte har min smala kompis lika breda höftben eller axlar som jag har. Det har inget med fettet att göra.

shoppa2011-08-15 18:47
Antal inlägg: 174

Min egen erfarenhet är att folk som jag både känner och inte känner mycket väl kan säga -Åh så mager du är,ät lite mer! till en mager människa. Aldrig har någon sagt när jag var kraftig,,Åh så kraftig du är,ät mindre....Jag har pendlat i vikt genom åren ,och har varit båda delar.Idag är jag normalviktig (i mina ögon..ironi..)vad det nu ska vara.Jag trivs och mår bra,och det tror jag även tjejen på bild 1 gör,bild nr 2 är kanske också lycklig,vem vet?Känns lite som I-landsproblem..leta fram fel ,man måste ha nån/nåt att "hacka "på.

Fispropp - Ej medlem längre2011-08-15 19:05

Kolla www.youtube.com/watc...re =related

8 min och ca 5 sek in, apropå kraftig benstomme :)

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-08-15 19:14
Antal inlägg: 915

Mm, mycket måttband är det nu.

Det är verkligen orättvist. Min syster och jag måste alltid hålla igen och vi var avis på en arbetskompis som hade för hög ämnesomsättning. Hon åt jämt, frös och åt igen och gick aldrig upp i vikt, 2-barnsmamma och var fotomodell tills hon var 40 år.

Fisproppen har förresten en härlig basstämma som han vet att använda tillsammans med gitarren.
Kram

Fispropp - Ej medlem längre2011-08-15 19:20

kaffeflicka: Du och syrran din slipper iaf att frysa :)

Vad gullig du är :)

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-15 20:17
Antal inlägg: 2385

del, jag tror absolut inte att tjocka bara älskar mat utan precis som du så ser jag en hälsa och ofta en (psykisk) sjukdom bakom - ätstörningen.

däremot tycker jag att tjocka oftare än andra grupper ex.vis alkoholister tillåts förklara symptomen av sin sjukdom (fetman) med att de "äter precis som andra, bara älskar mat, har kraftig benstommet" etc. vi ska också "bejaka" och höja upp. "acceptera att alla är olika" osv. jag tycker absolut inte att det är ok, det hjälper ju ingen heller. det är så förljuget.

dessutom är det nästan enbart ätstörda som kan berätta att när den eller den sa det, då blev jag fet/ätstörd. applicera det på en narkoman eller alkoholist så undrar jag över hur mycket medhåll över att det var det som var boven. problemen är andra, störningen en mani som många.

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-15 20:17

ohälsa*

Bitte - Administratör2011-08-15 20:24
Antal inlägg: 24200

Man kan slänga sig med ordet ätstörning , men för att man ska ha det så ska diagnosen ställas, och det är det INTE många övervikta som har den diagnosen..

Själv så hoppade jag gladeligen över all mat för godis och kakor eller så åt jag inget alls. Visst en felaktig relation till mat men det har många

Bitte

miss evelyne2011-08-15 20:28
Antal inlägg: 467

recidiv fara- antog det var mig du citerade när du skrev "acceptera att alla är olika" så vill jag bara kommentera att det gällde inskränkta människor som inte fattar att vi inte är stöpta i samma form hela bunten. -.-"

Delicious - Ej medlem längre2011-08-15 20:34

Varför är det ingen som hoppar på rökare på det där viset? Det är mer skadligt än att vara fet eftersom det skadar ANDRA än en själv.
Så fort nån är tjock eller normalviktig i media är det "ohälsosamt" men när nån röker är det ett VAL som vi andra får leva med :S

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-15 20:35

här är en annan tjej vi bör acceptera att hon inte är stöpt i samma form. ja hylla.

t1.gstatic.com/image...80 wYfPKi3X

hon och tjej på bild nummer ett är ungefär lika sunda.

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-15 20:36

oj, är det någon som "hoppar på"? missat det.

personligen så anser jag rökning vara en av de snuskigaste beroendena, men det hör inte hit.

miss evelyne2011-08-15 20:38
Antal inlägg: 467

Deli- Spot on. =) jag mobbar sönder alla som röker för jag är inte intresserad av alla bieffekter som passiv rökning ger. Och alla jävla cigarettfimpar överallt!!!

Recidiv fara... Njae det tror jag inte... Men men alla har olika perspektiv.

crooked rain - Ej medlem längre2011-08-15 20:38
Antal inlägg: 6334

Iofs lite för lätt att kalla bild nr 1 snygg. Det är ju lite orättvist att ta professionellt fotograferade och ljussatta bilder på en stylad och sminkad brud med sjukt vackert ansikte och jämföra dem med en obehaglig bild från nån lolblogg. Jag tycker tjejen på bild nummer 1 är tjock, och det tycker inte jag är nåt påhopp direkt.

dominanta692011-08-15 20:41
Antal inlägg: 5

mmm miss fatty let me love you long time :*

Delicious - Ej medlem längre2011-08-15 20:42

Kvinnliga artister får särskilt stå ut med kommentarer om deras kroppar. Är man tjock kan man bli hatad enbart pga det, kolla alla påhopp på tex Adele. Men att rappare skjuter ner folk eller Amy Winehouse var en knarkare är helt okej..det är ju ett val eller kanske snarare ett sorgligt vackert konstnärsöde. Att vara tjock eller fet är oerhört provocerande för vissa. Det är en helt sjuk dubbelmoral. Jag antar att det är för att det är "in your face" hela tiden. En cigg eller pistol kan man ju lägga ner när man sjunger så att det inte distraherar.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-15 20:44

Omg..säg att du skojar. Du jämför en döende anorektiker med en kvinna med kanske 15kgs övervikt. HAHA

Delicious - Ej medlem längre2011-08-15 20:46

Håller tummarna för att du menade bild 2

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?