Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 551 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2011-09-26 17:38 | |
![]() | En lismande ismlistare? | |
| Naity_ | 2011-09-26 17:39 | |
![]() | Vill du se exempel? Här är exempel!! Här har vi sanning, är man trångsynt inser man inte detta. Vi alla vet hur diktatorer bli, när de får makt vill de ha mer och mer, inser ni feminister inte det? Ni är inte för jämlikheten, det är bara en täckmantel ni använder i er lilla bubbla. Läs detta och få lite vidgade vyer - Det finns en lag om kvinnofrid men ingen lag om mansfrid - När två sambos får barn måste kvinnan gå med på att pappan ska få delad vårdnad – annars får kvinnan ensam vårdnad - Barnbidraget betalas automatiskt ut till kvinnan. Även om föräldrarna har delad vårdnad måste mamman gå med på att pappan får halva barnbidraget – annars får mamman hela barnbidraget - En kvinna har rätt att bli kroppsvisiterad av en kvinnlig polis – en man har inte motsvarande förmån--> ALLA MÄN ÄR PERVERSA SVIN eller vad kan det annars bero på? - Könsstympning av flickor är förbjuden i lag, men inte könsstympning av pojkar - Det finns mängder av skattefinansierade bidrag och stöd som bara kvinnor kan söka. Exempelvis stöd för kvinnors organisering, stöd till kvinnliga företagare och stöd till kurser om fritidsbåtar för kvinnor (!). Några andra saker som är underliga med svensk jämställdhetsdebatt: - Varför räknas det inte som en jämställdhetsbrist att män lever fyra år kortare än kvinnor? - Varför talar man hela tiden om mäns våld mot kvinnor, när män är den grupp som är mest drabbade av våldsbrott? - Varför talar man man inte om kvinnors stora maktövertag i familjen, hemmet, avseende barnen, när det gäller dejting, osv? - Varför anses det inte som en jämställdhetsbrist att män är den grupp som nästan alltid utför de riktigt riskabla arbetsuppgifterna i samhället? En intressant artikel om feminism och hur över 60% av alla männen anser sig vara tillplattade av det. Konstigt att killarna här på betapet verkar skilja sig markant från resten av svenska folket. Eller så känns det bättre att ljuga lite för sig själv. www.aftonbladet.se/n...02 26564.ab En länk som beskriver den moderna feminismens väldigt bra, läs gärna kommentarerna efter artikeln med: www.salongk.se/artik.../i ndex.xml Annan artikel om kvinnliga politiker som insett ett och annat: www.expressen.se/nyh...or tryckta. | |
| ANDERStG | 2011-09-26 17:43 | |
![]() | "- Könsstympning av flickor är förbjuden i lag, men inte könsstympning av pojkar" Du är medveten om skillnaderna mellan manlig och kvinnlig omskärelse? | |
| ANDERStG | 2011-09-26 17:44 | |
![]() | Dina länkar är förlorade. | |
| Naity_ | 2011-09-26 17:54 | |
![]() | Gå tillbaka till sida 7, där finns samma inlägg med fungerande länkar. | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2011-09-26 18:12 | |
![]() | Naity, Du är bara ung och dum. Plugga feminismens historia och se till att du har kött på benen innan du drar igång en sån här diskussion.Kom ihåg att allt som gynnar kvinnor, gynnar i förlängningen också män, och gör vårt samhälle bättre. | |
| Naity_ | 2011-09-26 18:23 | |
![]() | Det funkar väl omvänt också? | |
| Lillstölla | 2011-09-26 18:29 | |
![]() | Naity_: Var ditt inlägg 17.39 riktat till mig? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-26 18:29 | |
![]() | Skarpsynt. Jag håller inte med dig om i princip någonting, men där plockade du faktiskt en poäng. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-26 18:30 | |
![]() | (till Naity då.) | |
| Naity_ | 2011-09-26 18:34 | |
![]() | Var menar du då nulltj? Nej lillstölla bara ville att alla skulle kunna se det. Finns i föregående sida om man vill se länkarna | |
| Satyra | 2011-09-26 18:36 | |
![]() | Orkar inte lägga så mycket mer energi på att försöka förklara vitsen med feminism för någon som ändå inte verkar inse fakta, men jag måste ändå igen få kommentera den här meningen du skrev, Naity _. "Nä det är väl råfeministerna som klagar på att könen inte är identiska" NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ!!!! Feminister vill INTE att könen ska vara identiska! Det är INTE det det handlar om ett endaste dugg!!! Suck! SAMMA VÄRDERANDE OAVSETT KÖNET!!! är vad det handlar om!! Och visst, när det gäller barnen så har kvinnorna ett naturligt försprång, eftersom det främst är vi som skött om dem, historiskt sett och det är såklart åt helvete det också. Engagera dig i den frågan då och starta en mansförening! Att det finns vissa orättvisor för män gör ju inte feminismen mindre viktig!! Sådär, nu avgår jag. ;-) | |
| Naity_ | 2011-09-26 18:36 | |
![]() | Den ursprungliga feminismen fanns för en orsaks skull, att främja jämställdheten och allas lika värde. Nyfeminism är bara en bluff. Kämpar man för jämlikheten ska man fan inte bli feminist utan humanist :) tycker jag iaf | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-26 18:42 | |
![]() | Om du inte förstår dina egna poänger så pallar jag inte heller förklara dom för dig. | |
| Satyra | 2011-09-26 18:43 | |
![]() | Bluff? Eftersom kvinnor än idag INTE har exakt samma värde som en man - (enbart för att hon är kvinna) - så kan man inte bara stanna upp och vara nöjd. Varför skulle vi nöja oss med det - att på så gott som alla plan (utom där det handlar om barnen då) i samhället betraktas som lite mindre värda? Så länge det ÄR så, behövs en feministisk kamp. Det är INTE humanistiskt att ge upp det! ;-) | |
| boda3 | 2011-09-26 19:02 | |
![]() | Vi har kommit långt i sverige med jämlikheten men det är långt kvar! titta på andra länder !!! tjejer är inte mycket värda! varför är det bara killar som kommer som ensamkommna flyktingbarn????? | |
| Naity_ | 2011-09-26 19:08 | |
![]() | Jag tycker inte den ena har det sämre än den andra. Men om det är så ska det givetvis rättas till. Nulltj vad snackar du om egentligen? | |
| Naity_ | 2011-09-26 19:10 | |
![]() | Måste inflika generellt sätt annars kommer väl feministerna klaga på lönerna @@!!@. Generellt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-26 19:29 | |
![]() | Naity: Ok, jag förklarar väl så du förstår. Blåhund skrev 'Kom ihåg att allt som gynnar kvinnor, gynnar i förlängningen också män, och gör vårt samhälle bättre.', varvid du skrev 'Det funkar väl omvänt också?'. Det tyckte jag var skarpsynt, men jag misstänker att det bara var ren tur nu. | |
| Naity_ | 2011-09-26 19:59 | |
![]() | Men käre du, jag förstod inte på vilket inlägg du menade. Jag har inte bara skrivit ett inlägg i tråden | |