Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 18 984 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:40 | |
![]() | Att jag inte höll med ja. Kände inte precis att du diskuterade den när du sa att det alltid är moraliskt fel med abort. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:41 | |
![]() | Och jag var/är inte intresserad av att diskutera det vidare. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:41 | |
![]() | Det finns folk som har oskyddat sex, blir gravida, tänker åh nej jag kan absolut inte få ett barn just nu pga det och det och det. Det händer och det är vanligt. Antagligen den vanligaste anledningen till abort, t.o.m. Och det är att använda det som (istället för) ett preventivmedel. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:42 | |
![]() | Nej, du skrev att båda alternativen var dömande. Men ok, slut på diskussion. | |
| joråsatt | 2012-01-11 21:45 | |
![]() | Om man systar på såna tillfällen när man, som Skblole säger, blir tvingad till något eller liknande, så tror jag ingen här har menat att abort är fel. | |
| joråsatt | 2012-01-11 21:45 | |
![]() | syftar* | |
| shulten | 2012-01-11 21:46 | |
![]() | Intressant att ett ofött barn har arvsrätt (om det föds), och att läkare kan bli straffade om de skadar, eller är vållande till fostrets död. kontra fri abort ur moralisk synvinkel | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:47 | |
![]() | Kanske missförstod det där med två alternativ nu.. "Abort är (alltid) moraliskt fel, och ändå tycker jag att det är bra att det är lagligt. Väldigt tragiskt hur folk missbrukar den "rättigheten", dock." Jag höll 1. inte med om att det alltid är moraliskt fel och 2. håller inte med om att folk Medvetet skulle missbruka rättigheten till abort. Men då menade jag också de människor som verkligen tänker "skitsamma" och det finns det självklart folk som gör. Då håller jag med om att det är moraliskt fel. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:48 | |
![]() | Inte* | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:49 | |
![]() | är inte en abort en abort avsätt hur man tänker? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:49 | |
![]() | Skblole, Okej, men jag har många gånger uppfattat att människor ändå tycker att människor som väljer fel verkligen har valt det. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:50 | |
![]() | Men då menade jag Inte de människor som verkligen tänker "skitsamma" och det finns det självklart folk som gör. Då håller jag med om att det är moraliskt fel.* | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:51 | |
![]() | Ja, verkligen shulten. Det är alltså inte moraliskt ok att ngn utomstående dödar fostret, men dödar man det själv är det lugnt. Hur tänker man då, är fostret = ens egendom? Obs att jag fortf förstår varför vissa gör abort, jag kanske t.o.m. skulle göra en själv. Skulle dock inte ha den dåliga smaken att påstå att jag gjort något moraliskt ok isf. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:51 | |
![]() | Haha. Borde inte skriva mer för det går inte bra. Skblole, Okej, men jag har många gånger uppfattat att människor ändå tycker att människor som "väljer" fel verkligen har valt det. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:53 | |
![]() | "Intressant att ett ofött barn har arvsrätt (om det föds)" What? | |
| joråsatt | 2012-01-11 21:55 | |
![]() | Om man inte ser fostret som en egendom, hur ska man då se det? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:55 | |
![]() | För vem/vilka är det moraliskt fel då? Barnet? Mamman? Pappan? Alla? Hela samhället? | |
| Skblole | 2012-01-11 21:55 | |
![]() | "Om man inte ser fostret som en egendom, hur ska man då se det? " Som ett liv? | |
| joråsatt | 2012-01-11 21:56 | |
![]() | Jag tycker inte det går att se på det som ett liv eftersom det kan bli till så fel, och det då mest handlar om föräldrarna, inte barnet/fostret. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:56 | |
![]() | "Om man inte ser fostret som en egendom, hur ska man då se det?" ??? Som ett levande väsen kanske? | |