Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 41 |
Inloggade | 76 |
Mobilspel
Pågående | 19 767 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 10:52 | |
![]() | Rob>> är det vid midnatt den blir dålig då? | |
_kalina | 2012-01-29 10:53 | |
![]() | Jag fattar inte vad det är som provocerar så mycket med att folk här i tråden äter fullt tjänlig mat. Kan någon bf-hetsare svara på det? Själv blir jag provocerad av att stora containrar med oöppnad, nyss (och ibland inte ens det) utgången mat hålls inlåsta för att folk inte ska kunna dumpstra. Att ta för sej av det någon annan ska slänga är ett brott och det tycker jag personligen är mer korkat än att lukta på sin mat. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 10:54 | |
![]() | +1 på det! | |
blue_moon | 2012-01-29 10:57 | |
![]() | Bäst före-dag Livsmedel märkta med bäst före-dag ska hålla ytterligare en tid efter datumet om de förvaras på rätt sätt och i obruten förpackning. Det är säljarens ansvar att produkten är av fullgod kvalitet. Källa: Livsmedelsverket www.slv.se/sv/grupp1...le r-varan/ | |
Robandage - Ej medlem längre | 2012-01-29 10:57 | |
![]() | >>nulltj Precis, klockan 00.01 är mjölken otjänlig som människoföda. Give it to the cat. :-D | |
apbur | 2012-01-29 11:00 | |
![]() | Det kan ju faktiskt hända att bäst före-hetsarna är otjänliga som människor och saknar lukt- och smaksinne, syn och sunt förnuft. Vad ska vi göra? Slänga dem? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 11:02 | |
![]() | Det står även där att man gott kan äta livsmedel som passerat bf-datum, och att man ska använda sig av sitt lukt- & smaksinne. Livsmedelsverket är förvisso inte min gud, men det låter vettigt. Så har jag lärt mig att göra hemifrån, och det har aldrig varit några problem. | |
blue_moon | 2012-01-29 11:08 | |
![]() | Använd sunda förnuftet, lukt- och smaksinnet! Så har alla tidigare generationer gjort, innan det fanns datummärkning. | |
bujum | 2012-01-29 11:17 | |
![]() | Min man glömde bort en älginnerfilé när vi höll på att stycka och frysa in i samband med älgjakten. Han hittade den en vecka senare. Vi åt den igår och det är nog den bästa och möraste älgfilén jag någonsin ätit. Måste även tillfoga att jag har ovanligt gott luktsinne. Jag litar på mina sinnen mycket mer än på en stämpel. | |
Robandage - Ej medlem längre | 2012-01-29 11:17 | |
![]() | Och innan det fanns Livsmedelsverk. Stasi behöver inte lära mig hur jag ska leva mitt liv. Det är ju så enkelt. :-) | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 11:25 | |
![]() | Men för helskotta folk. Vad ni än gör så börja nu bara inte "bråka" på riktigt här. Vi kan väl bestämma att här får man bara kivas med glimten i ögat? Och jag vet inte riktigt vad som har blivit raderat och varför - och bryr mig faktiskt inte heller om jag ska vara ärlig. Nån här frågade också om vad som provocerar med skräpätarna. Jag menar att man behöver väl inte ta det riktigt på det sättet? På SÅÅ blodigt allvar. Och hur skulle det överhuvudtaget kunna bli några meningsutbyten om alla tyckte lika? Så var nu lite glada istället över att jag finns. :P Ni får gärna fortsätta att förfäras över mina mögel- bacill- och andra matnojor, så kan jag få göra detsamma över er förskräckliga slemmat. Deal? | |
Robandage - Ej medlem längre | 2012-01-29 11:27 | |
![]() | Där fick du för gammal äggsmet! ;-) | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 11:27 | |
![]() | Übersize Finland? Finns Hemköp verkligen i Finland? | |
Robandage - Ej medlem längre | 2012-01-29 11:28 | |
![]() | Där fick du för gammal äggsmet! ;-) | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 11:28 | |
![]() | Vem, vem fick? | |
bujum | 2012-01-29 11:31 | |
![]() | Jag tjänar mycket på att handla för halva priset och slänga ner i frysen. Sedan åker jag på häftiga semesterresor istället. Undrar i mitt stilla sinne hur sådana som äggsmet skulle klara sig om det blev krig och därmed matbrist... Tänker också på min svärfar och hans föräldrar som var riktiga kraftkarlar och kärringar när det inte fanns ström här hemma på gården och inte heller väg. De förvarade ju maten på sätt som inte skulle varit godkända idag. Gamla blev de och friska var de ända till 90-årsåldern. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 11:33 | |
![]() | bobo flux Du svarade aldrig hur du själv skulle ha gjort. (jag skulle gå tillbaka med varan skrev jag) | |
blue_moon | 2012-01-29 11:36 | |
![]() | Håller med bujum! Och tycker synd om stämpel- och bokstavstrogna etikettsätare! | |
blue_moon | 2012-01-29 11:37 | |
![]() | Det slängs vansinnigt mycket prima mat i det här landet! | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 11:37 | |
![]() | Du har inte heller svarat på hur krypen uppstår i gamla kryddor. :) | |