Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 405 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MissVe | 2012-06-08 07:29 | |
![]() | Hårfärg och skägg är kanske inte direkt kopplat till hälsan, caspersmamma? Men jag håller med om att det finns en slags likriktning i mångt och mycket, vi ska vara lika och lagom... Lagstadga och bestämma uppifrån är jag inte mycket för. Men att underlätta för människor att må bra kan aldrig vara fel. Jag tror trots allt att man mår bättre om man inte har övervikt. Uppmuntra människor att röra på sig och äta gott av sånt som inte är hälsovådligt. Den bästa träningen är den man GÖR... | |
| janne121212 | 2012-06-08 08:03 | |
![]() | Eftersom kraftig övervikt är förknippat med ohälsa och därpå följande samhällsproblem tycker jag att detta är ett utmärkt förslag. Varför ska man kunna leva ett rakt igenom osunt liv för att sen ligga samhället till last med sjukvårdskostnader och sjukskrivning. Klart detta måste motverkas till varje pris. Sen undrar jag vad det är för populistiskt med förslaget. Är det för att det kommer från KD. Ingen kallar sossarnas bidragspolitik populistisk trots att det är den som framförallt har hållit dem kvar vid makten under så lång tid innan alliansen fick chansen | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-08 09:13 | |
![]() | ha inte folk rätt att ligga samhället till last? det är vi som är samhället,ska vi neka rökare vård ,och dom som dricker varje ,helg en ny lever?utrycket ligga samhellet till last kan skrotas omgående,det är skattepengar man betalat in och har rätt till | |
| janne121212 | 2012-06-08 09:28 | |
![]() | jodu så kan man också se på det men om du anser dig ha rätt att kräva skaer av samhället har du förbanne mig också en skyldighet att bidra på ett positivt sätt. Din syn är så typisk för synen på samhället idag. Lev som du vill, skit i konsekvenserna. Sen kan nån annan betala och görs inte detta börjar man skrika om orättvisorna i tillvaron | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-08 09:59 | |
![]() | folk betalar skatt vetu för att ha ett skyddsnät typ om man blir sjuk,det är ingen annan som betalar ,det har vi betalat in i förskott via skatten | |
| Hellan63 | 2012-06-08 10:13 | |
![]() | Önskade att KIWI kunde etablera sig i Gävle med! Hoppas Göran Hägglund läser ditt inlägg Daniidalby! | |
| janne121212 | 2012-06-08 10:52 | |
![]() | Vilket utomordentligt otäckt sätt att resonera tiitti. Så bara för att vi har ett något så när fungerande system har man rätt att utnyttja det hur som helst utan att uppvisa minsta ansvar. Ser man på det hela som du gör lär vi få svårt att upprätthålla en god välfärd i det här landet. Jag förmodar att folk som sjukskriver sig utan att vara sjuka, missbrukar assistanspengar och i största allmänhet fuskar med bidrag har samma goda försvar, vi betalar i alla fall skatt så vi har vår fulla rätt. Utomordentligt cyniskt | |
| Måns_E | 2012-06-08 10:54 | |
![]() | Men Janne, tror du verkligen att det skulle komma en lag som förbjöd godis vid kassorna, och tvingade affärerna att ha frukt där istället om KD vann valet? Jag tror det i a f inte. Ett slag i lyften av GH för att fånga lite röster. Ungefär som med tramset om verklighetens folk förra året. | |
| janne121212 | 2012-06-08 10:59 | |
![]() | Tror kanppast det men man kanske kan få ha visióner och lyfta fram ämnen som man tycker är viktiga.Det är väl ändå trots allt en viktig funktion för våra politiker. Föredrar detta framför Jämtins butlerutspel. | |
| Måns_E | 2012-06-08 11:03 | |
![]() | Jo visst förvisso. Men jag tycker att enskilda näringsidkare själva skall få bestämma hur de vill utforma området närmast kassorna. Så jag tycker att det inte är så mycket vision att ha. | |
| apbur | 2012-06-08 11:22 | |
![]() | "ha inte folk rätt att ligga samhället till last? det är vi som är samhället,ska vi neka rökare vård ,och dom som dricker varje ,helg en ny lever?utrycket ligga samhellet till last kan skrotas omgående,det är skattepengar man betalat in och har rätt till" Tobak och alkohol är redan hårt beskattat och det tillhör inte vanligheterna att någon som supit sönder levern blir aktuell för transplantation. Rökstopp för behandling gäller också många gånger. | |
| janne121212 | 2012-06-08 12:42 | |
![]() | Visionen handlade ju inte om var godiset ska exponeras utan om att vi ska gå mot ett samhälle som hjälper folk att göra rätt val. Vi har väl lyckats rätt bra trots allt att minska rökningen tack vare div. förbud. Kan vi sen få folk att äta hälsosammare och minska socker och fettintaget må det väl vara lovvärt. Tror du hade varit mindre negativ om förslaget kommit från någon annan politiker. Björklund och Hägglund verkar göra och säga fel saker vad dom än gör och säger. Lite orättvist kan jag nog tycka även om ingen av dom tillhör mina favoritpolitiker | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-06-08 13:05 | |
![]() | Janne har helt rätt, GHs uttalande handlar om fetmans negativa och motionens positiva inverkan på folkhälsan. Men det finns alltid folk som skjuter in sig på detaljer i syfte att förlöjliga och flytta fokus från huvudfrågan. Vore intressant att höra varför alla gnällspikar tycker att det är så viktigt att vi undviker att folk blir friskare. | |
| MissVe | 2012-06-08 18:01 | |
![]() | Det undrar jag med, varför vill man inte vara frisk? Nejdå, "jag har rätt att äta ohälsosamt och ligga i soffan. Kräv inget av mig för allt i världen." Men det är ju bara jag själv som kan göra något åt det! Rör på dig och må bra! | |
| Miss_jk | 2012-06-08 18:13 | |
![]() | " Hägglund vill ha fler cykelvägar, frukt och grönt vid kassorna i ställer för godis och andra hälsobringande förändringar." Ett korkat uttalande från någon som inte vet vad det säger att vara överviktig Bitte Hur i hela fridens namn kan det vara korkat? Vad spelar det för roll om han vet hur det är att vara överviktig? Skulle du må sämre av att det fanns fler cykelvägar och frukt vid kassorna? Om det är så att du skulle må så dåligt av att inte kunna spontanplocka godis när du står i kön så är det illa. Väldigt illa, och i så fall är det verkligen på tiden att göra något åt det. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-06-08 19:40 | |
![]() | fetma är oerhört mycket farligare än cannabisbruk. välkomnar lite balans och konsekvens i hälsofrågan. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-06-08 19:41 | |
![]() | vilket inte lite frukt och cykelvägar ger men ändå ett första steg mot kriminalisering. | |
| janne121212 | 2012-06-08 19:56 | |
![]() | Skitsnack, det kan du inte bevisa så håll dig till ämnet och dra inte in några illegala droger | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-06-08 20:01 | |
![]() | hej moderatorn. det intressanta är väl varför de är illegala. och om de inte var det, skulle de vara ofarliga då per automatik. skönt att kunna bygga upp hela sin världsbild runt av politiker (människors) stiftade föreskrifter. eller inte. men lätt! det ska du få. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-06-08 20:07 | |
![]() | Säga vad man vill om drogliberalerna, men de är väldigt duktiga på att hitta fullkomligt oväntade öppningar för sin propaganda. | |