Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 251

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sote2012-05-30 16:26
Antal inlägg: 3557

Corlini glömmer inte hon sitter o tänker positivt o hoppas pâ att VI ska glömma.......

corlini2012-05-30 18:26
Antal inlägg: 3172

kul :) som sagt. jag personligen beklagar inte mitt val av sport eller mina kostnader. jag vet att min verksamhet inte kostnadsmässigt representerar den vanliga fritidsryttarens eller den som tävlar helger för att det är kul och givande.
jag söker inte bidrag, får inte bidrag är inte intresserad av verksamhet relaterad till ridskolor men jag tycker synd om ridskolornas sits och tycker stöden kunde vara lite jämnare fördelade.
jag tycker det är trist att detta drabbar ungar som vill.
och jag anser stöden vara skevt fördelade, så enkelt är det.

lite tragiskt att bolla detta med folk som hellre hackar med personangrepp och hugger emot än att sätta sig in i hur det ser ut i verkligheten. lite tabellgooglande kring siffror visar rätt dåligt hur det fungerar på riktigt.

PS: någon här sade att hon stallade upp sin häst för 1200 i månaden???!!! hur fasen går det till? den äter ju för dryga 1200 i månaden, den förbrukar spån, halm eller torv för 350 i månaden. sen kommer hyran uppe på det.
nu har väl inte ridskolehästar den höga kostnaden men under 800-950 är orimligt.

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-30 18:49
Antal inlägg: 11463

Du tänker visst inte svara på de frågor som ställts till dig, så här får du en ny: hur tycker du att stöden ska utformas för att de ska bli mindre skeva? Jag tycker att antalet aktiviteter/aktiviteter är den överlägset bästa modellen, eftersom det premierar aktiva föreningar som hittar på mycket för sina medlemmar. Du tycker uppenbarligen att det är en dålig modell. Hur skulle du vilja modifiera den?

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-30 18:50

Aktiviteter/aktivitetsdel tagare skulle det stå.

limpan__22012-05-30 19:04
Antal inlägg: 2847

Tvekar på att du ens gjort något tabellgooglande då du hittils inte lyckats hålla dig till sanningsenliga siffror. Men du kan väl beskriva vari det skeva ligger till att börja med. Testa den här gången att belögga detta med lite korrekt statistik och inte vad du tror att en elitryttares häst kostar.

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-30 19:21

Lite märkligt av dig, corlini, att komma med beskyllningar om att andra här i tråden inte skulle vara insatta i hur det ser ut i verkligheten. Jag har lagt ner ca 20 timmar i veckan på ideellt föreningsarbete de senaste åren och är hårt engagerad i att få fram rättvisa bidragsfördelningar både på riksplanet och på lokal nivå. Du sitter som vanligt och hittar på siffror, vantolkar statistik och sprider fördomar omkring dig till höger och vänster. Du orkar inte ens sätta dig in i hur bidragssystemet fungerar, än mindre svara på vad den påstådda skevheten skulle bestå i eller vad du skulle vilja göra åt den.

ond_ kanin2012-05-30 20:37
Antal inlägg: 377

Allting e så orettvist för oss häst tjejjer, vi tränar hårt, håller oss rena och frescha och e allti glada.

Det är min sammanfattande kommentar.

Sote2012-05-30 20:52
Antal inlägg: 3557

Apropå onda kaniner så borde ju kaninhoppningen uppmärksammas mer och även den sporten få del av bidragen vad kostar det inte att hålla en ond kanin med box och mat o halm o transportbur o sånt. Det är nog också mest tjejer som sysslar med den sporten så det är ju en genusfråga det med.

ond_ kanin2012-05-30 20:54
Antal inlägg: 377

Det kostar inte mycket, sote. bara en avsugning då och då.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-31 07:50
Antal inlägg: 37631

jag vill komma på en ny sport ,hur man får idioter till grannar som klipper gräset 6 på morgonen att sluta med det förslag någon?

limpan__22012-05-31 08:57
Antal inlägg: 2847

Klipp det åt dem på en tid som passar dig, eller så testar du det mer vågade alternativet att prata med dem och förklara att det är lite väl tidigt att klippa gräset vid klockan sex.

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-31 09:32

TS har visst fastnat med huvudet i sanden.

Palini2012-05-31 10:56
Antal inlägg: 1381

Säg åt ungen att börja med Formel 1 istället...

corlini2012-05-31 18:37
Antal inlägg: 3172

Res, jag påstår inte att du inte vet hur det ser ut i föreningslivet och jag betvivlar inte för fem öre att du är både duktig och insatt i er förening och verksamhet. varför i hela friden skulle jag misstro det?

vad jag påstår efter att ha läst dina yttranden här är att du inte vet ett skit om hästsporten, ridskolor, utövarna och eleverna och hur denna verksamhet fungerar i varken praktik eller ekonomi till vardags.
och inte heller något kring deras deras stöd när det kommer till hur det ser ut i verkligheten och inte bara utefter google och tabeller.

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-31 22:44

corlini, hur skulle du vilja ändra på bidragsreglerna så att de blir rättvisa? Du gnäller på att de är skeva, då får du komma med ett bättre förslag.

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-31 22:45

Och förtydliga gärna vad du menar med "deras stöd när det kommer till hur det ser ut i verkligheten och inte bara utefter google och tabeller".

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-31 22:59

(Det som står i tabellerna är nämligen hämtat från verkligheten. RF är de som distribuerar bidragen, du vet, så de borde väl ha koll om någon ...)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?