Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 11 |
Mobilspel
Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hemmafrau | 2012-09-16 16:13 | |
![]() | svar till slånbär inlägg 12:58 Ja jag vet att vi klarar oss på hans lön - även med tvillingar. Även idag då han "bara" försörjer mig kan han spara 10-15000 av lönen. Och nej han kommer inte behöva jobba mer än 40 timmars arbetsvecka. Det hade jag inte tyckt varit okej, då hade jag hellre tagit ett jobb trots allt. Risken finns alltid att han dör, att vi skiljer oss eller att han blir arbetslös. Men jag tänker inte ta ut problem i förskott som inte finns nu. OM han nu skulle bli utan inkomst så kan vi ändå klara oss i flera år om vi lever "normalt" och inte strör pengar runt oss i onödan. Och nej han är inte jätte-rik, har inte flera miljoner på kontot men iallafall flera hundra tusen. | |
slånbär | 2012-09-16 16:31 | |
![]() | Hemmafru du verkar ju ialla fall veta vad du gör. Själv hade jag nog inte vågat göra mig så beroende av en man som du. Den största risken är ju om ni skiljer er och då ligger du ju jäkligt risigt till speciellt ju närmare pensionen detta sker. Men å andra sidan så kan man ju inte leva livet i rädsla för alla eventualiteter. Men jag väljer alla gånger att ta på mig säkerhetsbälte och köra nykter även om jag vet att jag lika gärna kan bli påkörd när jag kliver ur bilen. Lite samma sak tänker jag som att leva på en annans pengar i trettio år och sedan bli dumpad utan någon som helst trygghet. Jag menar, det är ju inte direkt något ovanligt. | |
OlaKnas | 2012-09-16 16:46 | |
![]() | Hemmafrau: Du säger att det inte är lönt att börja tänka på problemen innan du stött på dom... men... hur tänker du kring pension? Du kommer inte att ha någon alls när den dagen kommer. Vad händer om han dör först? Blir det socialbidrag för tanten på ålderdomshemmet då eller finns det något speciellt bidrag/änka-pension eller nåt? Jag tycker alla ska göra precis som dom vill. Det som funkar för en. Vill man vara hemmafru eller hemmaman ska man vara det, men man måste ju ta konsekvenserna av det. För barnens bästa skulle jag hellre se att båda föräldrarna jobbade deltid. Jobbar båda på 50% eller 75% så skulle båda föräldrarna få mer tid med barn, mer tid att ordna med saker hemma, och dessutom en pension för båda två när man hamnar där. | |
recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-16 16:48 | |
![]() | håller med titti. både om uskor och barnsomsorg. | |
Megaherz | 2012-09-16 17:37 | |
![]() | Inte konstigt att vårdjobb får så dålig lön med folk med så skev syn .. Skämmer mig för er. Det är bra att du ger dina medmänniskor kärlek och mat (även om du för det mesta verkar vara en väldigt kall människa). Förhoppningsvis struntade du inte att byta blöjor på dina barn. Och du uppskattar nog detsamma från uskorna när du blir äldre. Man är nog inte så jättesugen på varken mat eller kärlek när blöjan är full . | |
Megaherz | 2012-09-16 17:41 | |
![]() | och till temat. Skulle inte klara av att vara hemma. Jag jobbar gärna (inom vården, t.o.m) och skulle snabbt bli rastlös. Skulle jag någon gång få barn hade det säkert varit nice att vara hemma 1-2 år om ekonomin tillåter. Det önskar sig säkert de flesta. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-09-16 17:54 | |
![]() | Just i ttiittis fall blir nog i alla fall inte den sociala kompetensen lidande av att hon inte sätter barnen på dagis. På förskolan jag begagnar mig av är det enbart 4 barn per lärare. Om jag inte missminner mig har ttiittii 13 egna barn att ta hand om -- sex barn fler än det kommunen stipulerar som högsta tillåtna barntäthetsnivå. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-16 17:54 | |
![]() | slånbär din avundsjuka klär dig inte ett dugg | |
blue_moon | 2012-09-16 18:02 | |
![]() | Slånbär avundsjuk? Det ska du inte inbilla någon. | |
slånbär | 2012-09-16 18:52 | |
![]() | Ttiittii- det där med avundsjukan får du gärna utveckla. Jag kan oavsett vad du nu har missförstått av det jag har skrivit lugnadig med att det inte finns någonting överhuvudtaget i ditt liv som jag skulle vilja byta mot en enda timme av mitt liv. Det är alldeles för kort för att slösa bort på mågonting av det du pysslar med. Men tack i alla fall för att jag fick mig dagens största asgarv. Jisses. Jag avundsjuk på dig??? Ja jävlar , ibland blir det bara för dumt....... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-16 19:01 | |
![]() | lugnadig? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-16 19:03 | |
![]() | jaap,det måste varit ljusår sedan nu är det 11 barn /vuxen | |
slånbär | 2012-09-16 19:03 | |
![]() | Nä jag skrattar fortfarande .fick tom lite ont i magmusklerna av allt skrattande. | |
slånbär | 2012-09-16 19:06 | |
![]() | Ttiittii- du menar attdet är elva barn per vuxen i förskolan? Som vanligt helt fel. Var får du alla dina siffror ifrån? Lider du även av dyskalkyli? Inte en siffra rätt ivanlig ordning. Hos oss är dettreheltider på elva barn påsmåbarnsavdelningen och tre personal på tretton barn på 3-5 års gruppen. Så serdet på ett ungefär utöverallt. | |
recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-16 19:12 | |
![]() | tre personal kan inte ersätta en mamma. | |
Biggalo | 2012-09-16 19:22 | |
![]() | slånbär...att du orkar, man kan ju lika gärna ta sats och köra huvudet rätt in i väggen som försöka diskutera sakligt med ttiittii | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-16 19:28 | |
![]() | ingen personal kan ersätta någon mamma,du bor i en rik kommun slånbär,jag bor i en fattig kommun 3 personal/avd | |
blue_moon | 2012-09-16 19:30 | |
![]() | Vilket kategoriskt uttalande! Engagerad och kärleksfull personal kan mycket väl ersätta, eller vara ett bra substitut för, en stressad och frånvarande förälder. Jag hade en klasskamrat vars båda föräldrar var lärare. De hade ett hembiträde som städade våningen, lagade mat och tog hand om flickan. Själva satt de i varsitt arbetsrum och jobbade, eller la patiens som avkoppling. Hembiträdet blev som en mamma för flickan. | |
Hellan63 | 2012-09-16 19:32 | |
![]() | Jag slutar gärna jobba om det rullar in en 25 000 kr i månaden från Triss eller så. Då skulle jag ägna mer tid åt mina hobbies. Som heltidsarbetande ensamstående trebarnsmamma har jag aldrig haft så mycket egentid. | |
slånbär | 2012-09-16 19:45 | |
![]() | Hellan. Om du har använt dig av barnomsorgen för dina tre barn så faller du tyvärr under kategorin empatilös och ansvarslös mamma enligt vissa i tråden. Håller du med om det? För jag hävdar att dom riktiga hjältarna när det gäller föräldraskap är just ensamstående heltidsarbetande föräldrar som trots allt det jobbiga ändå hittar tid ochork att uppfostra sina barn. Detta kan dom göra tack vare en bra och välutvecklad barnomsorg. Ttiittii- jag har sagt det förr ochsäger det igen- du borde verkligen flytta från den där skitkommunen. Det är ju bara fel på precis allting verkar det som och att du har valt att låta dina barn växa upp där får väl nästan likställas med negligering eller åtminstone ren och skär dumhet. | |