Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 21 |
Mobilspel
Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2012-10-20 18:09 | |
![]() | Vi har så att säga en mer utvecklad intellektuell förmåga. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-20 18:13 | |
![]() | Fast känsla utan utsträckning i tiden blir instinkt. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-20 18:13 | |
![]() | Som jag ser det. Vi tycker olika. Nu skall det här djuret ta ett bad. | |
Minta | 2012-10-20 18:19 | |
![]() | Nja, instinkter är inbyggda beteenden som utlöses efter en retning, en hanhund reagerar t.ex. på samma sätt inför en löpande tik, eller vid åsynen av ett litet djur som springer och hoppar hit och dit, då utlöses jaktinstinkten och hunden försöker fånga haren. | |
LillMumlan | 2012-10-20 20:02 | |
![]() | Denna diskussion verkar fortsätta och fortsättning följer... Men det som skrämmer mig som själv har flera år i bagaget i djurvårdaryrket är att det är inte förrän ett program som "Kalla fakta" tar upp detta som reaktionen blir enorm!! Och eftersom reaktioner blir så stor och definitiv går det så lätt till överdriften att Alla Djurparker Är Skit, Alla Borde Stängas och liknande uttalanden. Men jag kan våga sätta en peng på att flera av dom som uttrycker sin fasa över det vi dett säkert både en och två gånger besökt en djurpark utan att tänka "dom stackars djuren"! Självklart försvarar jag inte Parken Zoo på något sätt! Jag tycker också att de uppgifter som kommit fram är fruktansvärda, dock är jag inte så pass förvånad att jag är beredd att stänga alla djurparker idag. Jag är snarare för en närmare granskning av vad som lett till detta? Det är dom mänskliga faktorerna som felet och måste förbättras eller helt och hållet bytas ut. Som sagt så har jag flera år i branschen och vet att även djurvårdare och personal på Parken zoo ändå vill väl och är duktiga, men utan de medel man behöver (pga brist i ledningen) har man inte kunnat utföra arbetet till belåtetnhet. Det är sorgligt och synd om de som faktiskt vill och kämpar att så många tycker att vi ska bomma idag när det faktiskt finns möjlighet till förändring! | |
Aquila1 | 2012-10-20 20:06 | |
![]() | Har alltid tyckt att det är synd om djuren, kom ihåg när jag var liten och gick på cirkus, mamma fick gå hem med mig för att jag grät så hemskt över elefanternas ledsna ögon. | |
recidivfara - Ej medlem längre | 2012-10-20 20:07 | |
![]() | Jag med. Och jag gillar inte ens djur. | |
Aquila1 | 2012-10-20 20:08 | |
![]() | Haha, du har ju hästar rec. | |
recidivfara - Ej medlem längre | 2012-10-20 20:27 | |
![]() | Jo men hästar är en annan sak, älskar hästar! Men lider med så gott som alla djur. | |
CrazyQ | 2012-10-20 21:05 | |
![]() | Folk skulle få se hur det ser ut i svinstallarna. :-( Jobbade 2 månader på en grisfarm och slutade pga. allt djurplågeri som förse gick. Kastaration utan bedövning, stressade grisar som åt på varandra, kultingar som åt upp suggans blygdläppar, knappt något spån i båsen så kultingarna fick stora sår på knäna då dom diade, trängsel med 20 grisar i samma bås.....osv. osv. Sa då, att folk skulle sluta äta griskött om dom visste hur det låg till. Vidrigt är det! | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-10-20 21:22 | |
![]() | Men sånt kan man väl anmäla??? | |
Aquila1 | 2012-10-20 21:35 | |
![]() | CrazyQ- Men va faaaaan! Numer efter vad jag förstått så måste man bedöva smågrisar vid kastrering? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-20 21:53 | |
![]() | Huva. Tack och lov äter jag knappt gris sedan något år tillbaka. Jag slutade när jag en dag fattade att griskött består av...det där stora rosa djuret som kallas gris. He he, inväntar nobelpriset för upptäckten. | |
Aquila1 | 2012-10-20 21:55 | |
![]() | Blir militantvegan på studs. | |
CrazyQ | 2012-10-21 02:25 | |
![]() | Ja, allt är sant! Tror att idag slaktas grisarna nån vecka tidigare, så dom behöver inte kastreras längre. Varför dom kastreras är för att inte smaka galt. Jag fick göra mycket under dessa 2 mån. Tatuerade också kultingarna med tänger där siffrorna var som små nubb. Det också utan bedövning. När man kastrerade grisarna, hängde man upp dem i bakbenen i en ställning. Kultingarna skrek hjärtskärande. Men det var ju det jobb jag tvingades att utföra. Jag var 19 år och AF ringde mig och sa att dom hittat ett toppen jobb till mig. BB avd. på grisfarmen och jag trodde det skulle vara mysigt med alla smågrisar. Visste ju inte fullt ut vad jag skulle utföra. Försökte komma in efteråt och tjuvfilma tillsammans med en klasskompis på folkhögskolan. Men vi bevakades som hökar då vi var där. Sa att vi skulle göra ett jobb om jordbruk för att ta oss in. | |
boffertomte | 2012-10-21 07:13 | |
![]() | De som tjuvfilmade hur illa grisar hade det blev dömda för olaga intrång. Det är en ohygglig verksamhet. Sluta äta gris. | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-10-21 09:16 | |
![]() | Samhället e sjukt. Här hade dom då filmat å åker dit för olaga intrång å farmen klarade sig??? Klart det e väl samma sak som om nån gör inbrott hemma i sitt egna hem å man skulle va hemma..klappar man till personen m.m för att mer lr mindre försvara sitt egna hem så åker man dit för misshandel..... | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-10-21 11:45 | |
![]() | Ändå är det ännu mycket värre över öresundsbron, för att inte tala om öststater och djurplågarlandet Spanien. Lufttorkad skinka mums, nej jag har slutat att äta deras tortyrkött. Om det inte vore för alla smygfilmer skulle vi inget veta eller kunna bevisa. Videor som man blir anmäld för på facebook om man får för sig tanken att skapa medvetenhet. Billig, dansk fläskfilé till middag? Nej tack! | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-21 11:50 | |
![]() | Jag köper bara svenskt kött. | |
Aquila1 | 2012-10-21 11:55 | |
![]() | Köper kött från en bondgård nära mitt hem, men det innebär inte att jag vill veta vad djuret hette, vet bara att alla djuren där har det mycket bra. | |