Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 838 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2012-11-23 13:44 | |
![]() | Minta Ja, pengar som försvinner ur landet är ett aber. Därför kanske vi borde fundera på att förändra reglerna avseende gästarbetare till exempel. | |
| Måns_E | 2012-11-23 13:49 | |
![]() | Ja, alternativet hade ju varit att en och annan papperslös flykting hade fått vård ändå (som idag) och att därmed övrig vård blir lidande. Det är ju inte så att det har varit några idéer att skjuta till mer pengar från staten till landstingen om det inte hade varit för den här reformen. Med andra ord så borde det ju då realpolitiskt innebära att landstingen får MER pengar kvar än idag då det faktiskt är så att de idag behandlar papperslösa flyktingar utan att få en spänn för det. Alltså så innebär ju det att landstingen då kan lägga det på sådant som du tycker är viktigare. | |
| Minta | 2012-11-23 13:50 | |
![]() | Vill du förbjuda gästarbetare? | |
| Minta | 2012-11-23 14:00 | |
![]() | Gästarbetare borde ha lika bra villkor som svenska arbetare. Det är fel att det skapas en undergroundvärld utan avtal och med sämre villkor än för andra på arbetsmarknaden. I övrigt utför de ofta arbete som svenskar inte tar. | |
| micro113 | 2012-11-23 18:34 | |
![]() | Minta De utför arbete som svenskar inte får därför att de utför samma arbete till lägre lön och inte kräver att sker på samma villkor/med samma säkerhet. Det finns inga arbeten som "svenskar inte tar" -- så sluta rapa den myten. | |
| micro113 | 2012-11-23 18:42 | |
![]() | Måns_E 250-300 miljoner av ett total belopp på 7 miljarder är inte en och annan.. Det är ca 4% - inte 0.4 % utan - 4 % .. | |
| Mouche - Administratör | 2012-11-23 18:53 | |
![]() | Ett inlägg raderat. Var någonstans har det skrivits att man måste visa "särskild hänsyn" till någon för att personen har språkligt handikapp? Om någon skriver tufft så ska man givetvis ha all rätt att replikera, men, det är en jäkla skillnad på att gå till "angrepp" om den sak som diskuteras och att gå på någon personligen över ett handikapp. Hur många med något lite känsla för takt och ton hoppar hejvilt på någon och vräker ur sig elakheter för ev. stavfel som uppkommit istället för att hålla sig till det ämne saken egentligen gäller. Om någon har cancer och deltar i en debatt om Vattnets betydelse för sjöfarten, anser då någon att hån om sjukdomen är det som bör komma från motdebattörerna? Det är det som är fel och alltså inte att man med saklighet motbevisar/argumenterar mot, en annan människa. Mouche | |
| micro113 | 2012-11-23 20:38 | |
![]() | Schysst .. jag vet flertalet som använder rullstol just ibland men inte alltid. Min mormor gjorde det bland annat efter sina hjärnblödningar. Läkarna sa att hon aldrig skulle kunna gå igen .. men hon var inte överens med dem och gick ibland, myrsteg, sakta och på sitt sätt ... Hon skuttade inte ur stolen .. men efter fyra hjärnblödningar -- samma dom -- samma envisa tant ... och efter ett tag så gick hon igen. Till och med rymde för att åka hem till barndomsbyn. Det är inte bara totalförlamade som använder rullstol -- de är i minoritet vill jag påstå.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-23 20:49 | |
![]() | det ä svårt för dom som ser allt i svartvitt,det största problemet en liten grupp folk har, är att jag stavar fel ibland och ibland inte,jag kommer aldrig lära mig om fins stavas finns eller fins,så i bland blir det med 2 n och ibland med 1 n,och har man inte större problem en så kan man limma fast tangenterna | |
| Måns_E | 2012-11-23 21:15 | |
![]() | På grund av att hon inte haft ett enda sakligt argument förstås. Varför skulle jag annars skriva det GL? Men du är välkommen att lyfta fram det sakliga argument hon har, eftersom hon själv har erkänt att hon inte har koll på vad det handlar om och bara för hypotetiska resonemang så är en liten hint att hon faktiskt inte har en jävla aning om hur det fungerar. 4% är förresten också fel, btw. | |
| Bisonbox | 2012-11-23 22:00 | |
![]() | Järnrörshögern har alltid haft svårt med antingen matten eller sanningen. När man påvisar felen och bristerna i logiken så blir man kallad idiot. Längre än så kommer man inte i en "debatt", eftersom empati och tolerans är helt obegripligt för denna grupp. 0,4% är troligen något hög men ligger närmast sanningen hittills. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-11-23 22:31 | |
![]() | + på Bisonbox | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-11-23 22:32 | |
![]() | Med tillägget att järnrörs- och järnridåmentaliteten även har ett visst fäste i gamla folkhemssossar. | |
| ÖverPräktig | 2012-11-23 23:06 | |
![]() | Flera landsting måste höja skatten nästa år delvis pga detta och övriga sjukdommar som importeras. Det verkar inte vara någon hejd numera på invandringen. Undrar hur detta kommer att sluta egentligen. Det börjar ju mullra så smått i folkhemmet. | |
| Minta | 2012-11-24 01:20 | |
![]() | Oavsett om gästarbetare utför arbeten som inte svenskar gör, ska de ha samma villkor som svenskar. Men de ska få arbeta här. | |
| Minta | 2012-11-24 01:27 | |
![]() | Och jag kan sluta rapa myter när du gör detsamma om att vård till papperslösa tas från behövande svenskar och. Sluta samtidigt bygga på myten att svenskar inte vill hjälpa sjuka papperslösa. Det vill de flesta. | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-24 20:49 | |
![]() | Sveriges skattebetalare ska alltså hjälpa alla i hela värden. En fin tanke men den den funkar bäst på dagisnivå. | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-24 20:49 | |
![]() | *världen | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-24 21:08 | |
![]() | till och med dagisbarn har empati,det blir nog EU bidrag för hiv mediciner | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-24 21:15 | |
![]() | Vad gäller EU så betalar Sverige mer än vad vi får tillbaka. Och det är inte Monopol-pengar. | |