Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 495

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2013-01-05 18:30
Antal inlägg: 5539

syjo-du kan analysera sönder precis varenda inlägg jag någonsin har gjort men det blir inte mer rätt för det. Folk från alla samhällsklasser tatuerar sig idag, folk från olika kulturer, religioner, yrkesgrupper olika åldrar m.m. Det är inte så att det är en homogen grupp som väljer att göra det och det enda vi har gemensamt är förmodligen just att vi har en eller flera tatueringar. Orsaken till att vi har valt att göra det finns det nog lika många som folk som gör det.
Att folk i dom högre samhällsklasserna styrs mer av konvenansen är fortfarande inte något nytt och heller inte någon fördom. Det har alltid varit så men även i dom grupperna finns det folk som gör egna val och tar egna beslut som går emot det vanliga. Sånt här förändras ju med tiden och om några år kanske vi får se den där nya kungaungen med en familjevapnet i svanken. För femtio år sedan hade det varit fullständigt otänkbart för en kunglig att gifta sig med en vanlig människa men i dag är det helt ok. Man bröt inte gärna mot konvenansen men reglerna kring vad som räknas som ok ändrar sig med tiden precis som allt annat.
Måns- Jag är helt övertygad om att du är tillräckligt intelligent för att förstå vad jag ville påvisa med mitt inlägg om rödhåriga, glasögonbärare m.fl. Det handlar naturligtvis om att det helt enkelt är rätt elakt att sitta och spy ut en massa fördomar och kränkningar mot människor som ser ut på ett visst sätt oavsett om det är eget val eller ej. Det fattar säkert du också. Jag tycker det är lika illa att sitta och påstå att bögar alltid är fjolliga och gillar schlager som att säga att tjejer med tatueringar är WT, har bipolärvarning, ungar som heter Kevin osv. det är helt enkelt kränkande och generaliserande och faktiskt inte ok.
Ttiittii- det är ingen ide att diskutera med dig för du förstår helt enkelt inte det du läser.

Incidental - Ej medlem längre2013-01-05 18:30
Antal inlägg: 7958

Amen va faaaan.......tungklyvning

---Nike--- - Ej medlem längre2013-01-05 18:31
Antal inlägg: 23

Det går ju att göra en cover up där det står, inte så svårt.

Incidental - Ej medlem längre2013-01-05 18:34

Kräks

hundbiten - Ej medlem längre2013-01-05 18:37
Antal inlägg: 2225

Inci: Fatta att man gör såna grejer med den smärtan och risk för komplikationer...
Och brännmärkning sen :(

slånbär2013-01-05 18:41
Antal inlägg: 5539

Tillägger då för säkerhets skull att det självklart är helt ok att säga att man tycker det är fult med tatueringar eller rött hår men inte att tillskriva dessa personer en massa nedsättande egenskaper som man tror att dom har. Jag tycker fortfarande att det är skitfult med fulsminkade kärringar med söndersolad läderhud men jag tror inte för ett ögonblick att dom är mindre intelligenta, eller mer för den delen än någon annan.

Syjo- för att du inte ska behöva sitta o leta i tråden efter vad jag har skrivit om dessa kvinnor så kan jag lugna dig med att trots att jag kallade dom för överklasskärringar så är det precis lika fult på vilken kvinna som helst oavsett samhällsklass. Det var mer för att ni skulle få rätt bild av vad jag menade.

ttiittii - Ej medlem längre2013-01-05 18:43
Antal inlägg: 37631

jag tycker det är fult med dom som har 3 meter mellan bakfickorna och inte får plats på bänkarna på Nk

---Nike--- - Ej medlem längre2013-01-05 18:45

ttiittii efter att ha läst lite om vad du skriver, verkar du inte ha alla hästar hemma.

Incidental - Ej medlem längre2013-01-05 18:46

www.youtube.com/watc...h7 xnpNtuq4

Jadu........

Incidental - Ej medlem längre2013-01-05 18:46

---Nike---, inte säga så!

Lillstölla2013-01-05 18:47
Antal inlägg: 23831

Nike: Hur vet du att det är så, att de numera tatuerar i ansiktet?

Försökt läsa mig till det på SRT med står inget vad jag kan se.

---Nike--- - Ej medlem längre2013-01-05 18:50

De har väl funnits tatuerare som tatuerat ansikte, händer i alla tider även seriösa tatuerare, sen finns det dem som inte gjort det. Jag känner till en hel del tatuerare som kör ansikte händer som är seriösa. Sen finns det inget som säger att det finns dem som inte kör, men det är ju mest stofiler.

---Nike--- - Ej medlem längre2013-01-05 18:52

Incidental: Nej det var dumt sagt, jag tar tillbaka.

eeistan2013-01-05 18:53
Antal inlägg: 1542

osexigt.

Lillstölla2013-01-05 18:53
Antal inlägg: 23831

Okej, ja jag är bara nyfiken- nämligen hört från en som är rätt involverad i SRT att seriösa tatuerare inte kör i ansiktet, gör heller hakkors osv.
Är ju ett tag sen visserligen, så bara nyfiken på vad du hört/vet.

---Nike--- - Ej medlem längre2013-01-05 18:59

Nej det tror jag inte många seriösa tatuerare gör, hakkors etc.
Se bara på Heidi Hay som är en seriös och erkänd tatuerare hon har ju själv en gadd i ansiktet.

---Nike--- - Ej medlem längre2013-01-05 19:24

Och förövrigt är det sexigt som f-n med tatuerade tjejer.

Herr Banan - Ej medlem längre2013-01-05 19:38
Antal inlägg: 746

Lär finnas hur många individer som helst idag som har grundläggande till utmärkt förmåga att tatuera. De allra flesta gör nog vad kunden ber om bara pengarna är de rätta.

---Nike--- - Ej medlem längre2013-01-05 19:42

Sen har du Konkurrensen mellan dessa tatuerare, och vad är en oseriös tatuerare? Det finns en uppsjö av hemma tatuerare som är grymt duktiga och seriösa, med allt vad det innebär med att sterilisera sina instrument etc Och så finns det klåpare som det alltid gjort.

Senta-64 - Ej medlem längre2013-01-05 19:45
Antal inlägg: 74

Okynnespåse har en poäng här.Tråden var riktad till mäns och killars tyckande om kvinnokroppar och tatueringar. Som jag läst och förstått tycker en del att det är snyggt och attraktionshöjande..sexig t.Andra bryr sig inte, eller tycker inte om det. En del tycker det är rent av fult.Inget illa menat med att det var just MÄN jag riktade frågan till. Jag är mest nyfiken på mäns reaktioner..Men jag inser ju att det alltid finns dikussionslystna (kvinnor) Men snälla!Det är viktigt att vara vänlig och respektfull,inte göra antaganden utifrån inläggen och tillskriva sin motpart något som hon eller han inte är eller menar.Vi tycker olika det får vi respektera.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?