Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 101 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-11 20:44 | |
![]() | om det är som du säger att polisen inte har någon nytta av det så håller jag helhjärtat med dig. | |
| Måns_E | 2013-10-11 20:46 | |
![]() | Sedan så är jag lite rädd för inställningen att bara för att poliser gör något så är det väl underbyggt och rätt och riktigt. Så är det inte alls. Poliser gör ofta fel, men utgår från att de får göra så eftersom de är poliser och att det effektiviserar deras arbete. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-11 20:49 | |
![]() | om det tvärtemot din teori är till hjälp för polisen (bara som en hypotes), tycker du att det ä rätt då? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-11 20:52 | |
![]() | det är på grund av min egen uppfattning om gruppens kriminalitet som jag tycker att registret är befogat. inte på grund av att jag tycker att polisen är ofelbar, långt ifrån. polisen har sina brister (väldigt många) - men är nödvändig. | |
| Måns_E | 2013-10-11 20:52 | |
![]() | Inte nödvändigtvis | |
| Måns_E | 2013-10-11 20:53 | |
![]() | Alltså som svar till inlägget 20:49 | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-10-11 21:00 | |
![]() | Det är ALDRIG någonsin rätt att registrera på grupper som etnicitet, religiositet eller sexuell läggning. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-11 21:08 | |
![]() | porla - i hjärtat håller jag med dig. på ett plan är det till oerhörd skada. å andra sidan tycker jag inte att polisen har råd att alltid göra det som är moraliskt riktigt. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-11 21:11 | |
![]() | "Inte nödvändigtvis" när skulle det vara ok? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-10-11 21:17 | |
![]() | carlmartin. När skulle polisen behöva sortera efter dom kriterierna? Kan du ge ett enda exempel? | |
| pabster1 | 2013-10-11 21:34 | |
![]() | Samma vecka som den här nyhetn briserade kom det fram att en kvinna hållitsinspärrad och våldtagits av sin fd man och 2 kvinnliga släktingar. De hade även rakat av henne håret. Fler släktingar var säkert inblandade i denna hämnd. För att utreda det brottet kan det ju var lämpligt att kartlägga vilka som är släkt och förmodligen insyltade. Danska tidnigar är inte rädda att rapportera det de vet.... ekstrabladet.dk/112/...10 5938.ece All kartläggning bygger på brottslighet även om alla registrerade givetvis inte begått brott. Dock är släktfejder med grova brott innte ovanliga inom gruppen. Det är tragiskt att vi inte kan vara öppna med faktiska förhållanden och därmed sluta blunda och istället lägga större resurser på att integrera denna grup i samhället. | |
| Bitte - Administratör | 2013-10-11 21:41 | |
![]() | www.nsd.se/nyheter/l...Id =7874270 Eller så gör man som i Norrbotten tar tillvara på den viljan som finns Bitte | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-10-11 21:47 | |
![]() | pabster. Vad snackar du om? Ska man inte gå till väga på samma sätt med det här brottet som man gör med alla andra brott? Ska man göra på något annat sätt för att dom är romer? | |
| pabster1 | 2013-10-11 22:03 | |
![]() | www.dn.se/nyheter/sv...va ldtagen/ DN hade givetvis samma info som ekstrabladet..... Bra exempel bitte man gör något för man erkänner att det finns ett problem att lösa. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-11 22:05 | |
![]() | "carlmartin. När skulle polisen behöva sortera efter dom kriterierna? Kan du ge ett enda exempel?" ja, det kan jag. om det inom en grupp till exempel är regel att man klarar släktkonflikter utan polisens hjälp. annars riskerar man att folk blir mördade eller skadade utan att det anmäls. eller att unga familjemedlemmar görs till bödlar i en intern konflikt. det tycker jag är goda skäl att föra register. inte minst därför att sådana här konflikter ofta involverar folk som inte annars skulle blivit brottslingar. | |
| pabster1 | 2013-10-11 22:06 | |
![]() | Man kartlägger släkt vid släktrelaterade brott oavsett etnisk tillhörighet. Jag ville bara visa ett exmpel som dessutom råkade brisera samtidigt med DN:s avslöjande. DN nöjer sig med att citera ett TT telegram. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-11 22:12 | |
![]() | bitte - är inte båda artiklarna viktiga? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-11 22:14 | |
![]() | med svensk medias ögon sett är det helt oviktigt med etnicitet. om det inte handlar om goda nyheter. | |
| Måns_E | 2013-10-11 22:16 | |
![]() | Det är inget konstigt i att man kartlägger släkt om det är relevant i en brottsutredning. Att däremot upprätta register utifrån etnicitet utifrån att det kan vara bra att ha någon gång (på lösa grunder) är ju något annat. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-11 22:16 | |
![]() | svensk media vill gärna förmedla en positiv bild av etniska minoriteter. vad hände med att försöka vara objektiv? alltså bara rapportera. | |