Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 845 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Ina- - Ej medlem längre | 2014-01-16 04:20 | |
![]() | SylviaPlath. I vilken tråd skriver sexiga tjejer att de vill mysa och hångla? Det vill jag läsa ;) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2014-01-16 06:53 | |
![]() | Jag med !! :) | |
| Mojäng | 2014-01-16 10:00 | |
![]() | Nu tar vi och reder ut vad ragga egentligen betyder på svenska. Så kanske vi slipper kommentarer av typen att "den som skulle närma sig någon annan försiktigt skulle kunna bli den första att själv ragga" (fritt citerat - maken till dumhet har jag f.ö. sällan hört). Enligt SAOL: ragga - jaga el. ta upp (flickor) i bil; leta, söka Det vill säga det betyder exakt det jag försökt säga i ett antal inlägg: Det handlar om en ENKELRIKTAD intressemarkering med sexuell inriktning, utförd företrädesvis av män. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2014-01-16 10:19 | |
![]() | Vart i beskrivningen från SAOL såg du "sexuell inriktning"? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2014-01-16 10:21 | |
![]() | Och "Utförd företrädandevis av män"? | |
| Mojäng | 2014-01-16 10:48 | |
![]() | "Vart i beskrivningen från SAOL såg du "sexuell inriktning"?" (Heter iofs VAR i...o.s.v.; min anmärkning) "Och "Utförd företrädandevis av män"?" Hört talas om texttolkning eller i det här fallet ordtolkning? Ingen JAGAR knappast FLICKOR för att få syn på deras vackra skor (ja, om det inte handlar om en manlig skofetischist då). Men det är så här: jag orkar helt enkelt inte lägga tid på en diskussion som förs på den här nivån. Jag är ledsen, jag har försökt men jag orkar helt enkelt inte längre. Det känns meningslöst. Och kanske gäller det generellt diskussionerna här på Beta. Det blir min erfarenhet som jag får ta till mig. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2014-01-16 10:52 | |
![]() | Du har rätt. Min hjärna sorterade bort parentesen. My bad. Däremot tycker jag att SAOL´s beskrivning är lite förlegad och att ordet kommit att betyda att leta efter någon, oavsett plats och om ett fordon är inblandat eller inte. | |
| Gunilla _ | 2014-01-16 12:10 | |
![]() | Mojäng; du förstod inte liknelsen alltså..? För vad kallar du någons försynta och trevliga invit annars? "Raggning" enl SAOL är ju, som LadySol skriver, onekligen förlegad. | |
| apbur | 2014-01-16 12:24 | |
![]() | Mojäng, du kanske finner det mer givande att diskutera under "seriöst"? | |
| crille80 | 2014-01-16 13:26 | |
![]() | Rätt tråd eller inte mojäng! Chatknapp=valfri . Problemet löst, idioter finns överallt å än är inte den sista född heller ;) | |
| apbur | 2014-01-16 13:49 | |
![]() | crille80, vilket problem är löst? | |
| -Ina- - Ej medlem längre | 2014-01-16 17:12 | |
![]() | Hehe crille är bara för mycket:D Tänker fortfarande på den där tråden där sexiga tjejer vill mysa och hångla;) SylviaPlath snälla berätta vilken tråd du menade. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-01-16 17:48 | |
![]() | Hur kommer det sig att trollen gillar mig så mycket? Får ta det med min terapeut. | |
| Jens N - Ej medlem längre | 2014-01-16 17:57 | |
![]() | Terapeut från Örebro? :-D | |
| -Ina- - Ej medlem längre | 2014-01-16 17:59 | |
![]() | Du kanske är alla trolls moder? Och tråden med sexiga tjejerna? Vilken? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-01-16 18:05 | |
![]() | Tyvärr, du är inte på rätt plats. Sök annorstädes. | |
| -Ina- - Ej medlem längre | 2014-01-16 18:23 | |
![]() | Inte så tänd på att dissekera ditt huvud i syfte att finna en fantasitråd. Men jag tackar för en trevlig pratstund iaf:) | |
| Iris M | 2014-01-17 23:09 | |
![]() | Man får nog räkna med att det raggas.. Så fort det finns en bild. Jag tycker att det är lite intressant att det förekommer men väljer att svara kort & koncist om jag inte är intresserad, brukar funka bra. | |
| LinusDasilva | 2014-01-18 06:40 | |
![]() | löjlig tråd, har du ingen förmåga att säga ifrån, säga till forumvärd, visa med tydlighet att du inte är intresserad? Brudar här på beta är ganska bra på ragga oxå, vissa är intressanta vissa får man avfärda illa kvickt, vad är svårigheten med det? Klarar du inte detta så avanmäl dig på alla sociala medier så du inte hamnar i martyrernas orättvisa rike! | |
| Jenny K 74 | 2014-01-18 07:29 | |
![]() | Alla tycker och känner olika, vissa som LinusDasilva och sen finns det andra. Martyrernas orättvisa rike!! Du e rolig du med. | |