Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 302 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2014-05-11 23:27 | |
![]() | hfranke, Conchita vill väl just lyfta det också, att det inte ska vara så oerhört centralt vilket kön andra kan sätta på en. Det säger ju rätt mycket om hur vi hänger upp oss på kön. Är det en han, eller hon, eller hen, eller han som är hon fast en hon som är han eller vafan? Hjälp! | |
| Gunilla _ | 2014-05-11 23:36 | |
![]() | spelteori; småaktig? Inte det minsta, frågan är i högsta grad berättigad. Jag märkte då inte av att förra årets vinnare diskuterades utifrån sin älvlikhet i första hand. Gjorde du? | |
| hfranke | 2014-05-11 23:37 | |
![]() | Ja och det är bra. Det är, i mina ögon rätt ointressant vem som är artist och hur numret ser ut, jag lyssnar på rösten och melodin, de få gånger jag ägnar mig åt esc. Att det inte är schlagerfestival längre gillar jag, fler musikstilar representeras. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-11 23:44 | |
![]() | Småaktig pga den tyder på en oförmåga att se bortom skägget. Låten var bra, get over it. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2014-05-11 23:47 | |
![]() | Låten var trist men skägget var snyggt. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-11 23:49 | |
![]() | Själv föredrar jag ett redigt Franz Josef-skägg. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2014-05-11 23:52 | |
![]() | www.worldbeardchampi...sh ips.com/ Kanske lite genusfegt | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-12 00:07 | |
![]() | Vasst att servera lattesvensson skäggchock till lantchipsen. Kudos. | |
| skrutta00 | 2014-05-12 00:51 | |
![]() | Jag tycker i såfåll ESC skall döpas om. För inte är det en konurrans i melodi och sång längre. Nu är det utstyrsel,utssende,koreog rafi,eldshow,masker,,ja name it!! Men sången den kommer veldigt långt ner på listan. Som någon annan skrev...om låtarna spelades i radion skulle veldigt många bidrag inte ha vunnit genom åren. Klarar vi oss inte längre utan kvinnor med skägg och halvnakna kvinnor som tvättar kläder eller va f...n är det frågan om?? Inte står ESC upp för sitt namn ivarje fall!!! | |
| kajix | 2014-05-12 05:46 | |
![]() | euroVISION | |
| Mojäng | 2014-05-12 07:20 | |
![]() | Håller med Gunilla_. Hela tillställningen var en enda lång pinsamhet där det land som inte röstade på Conchita mycket väl kunde utmålas som homofobt eller dylikt. Det var ju precis det som tjatades om och om och om hela tiden - hur KÄRLEKEN vann den här kvällen. Men det är väl inte kärleken som ska vinna? Jag ska ärligt erkänna att jag inte är expert. Att vi hamnade framför ESC i år berodde på att vi hade goda vänner på middag som gärna ville se. Annars är det inget vi lägger tid på i det här huset. Men så mycket tror jag mig ha fattat som att visst betyder scenkläder, ljussättning....mycket för en artist. Konstigt vore det väl annars. Men det är en väldig skillnad på det och på att spela på människors rädsla för att utmålas som politiskt inkorrekta. Till sist: ja, jag är för alla människors självklara rätt att behandlas respektfyllt, må vi sedan vara hetero, bi- eller homosexuella. Eller för den delen transpersoner. | |
| le-lou | 2014-05-12 09:00 | |
![]() | Hemsk låt vann. Ett pretantiöst Bond-spektakel. Trist, tror inte den hade vunnit om karln hade haft kostym på sig. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2014-05-12 09:04 | |
![]() | Jaha, så du hatar queerpersoner då Mojäng? Är det så man ska tolka ditt inlägg? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-05-12 09:16 | |
![]() | ESC är ett väldigt speciellt sammanhang. Det råder nog inte större tolerans för de grupper Wurst representerar i dag bara för att hen vann med sin låt. Det här med att det så tydligt visar hur tolerant Europa är tycker jag är en förvillelse. Sedan är det väl så att i många sammanhang svänger pendeln bara över till andra hållet i stället: man koketterar med kärlek i stället för att hata. Lite finare – och förståeligt – naturligtvis, men riktigt tolerant är det väl först när man kan vara lika likgiltig inför Wurst som inför alla andra menlösa bidrag? | |
| Mojäng | 2014-05-12 09:18 | |
![]() | "Jaha, så du hatar queerpersoner då Mojäng? Är det så man ska tolka ditt inlägg?" Jag ser ingen anledning att kommentara påhopp som är så dumma att klockorna stannar. Ha det gott. | |
| jellyflower | 2014-05-12 09:30 | |
![]() | Ja, Mojäng, jag blev också impad av Söndagsmans slutsats om ditt queerpersonhat. Men det är trevligt när folk försöker förstå det man skriver. Om det sen inte går så bra är nästan en bisak. Till Söndagsman vill jag bara säga: Läsförståelse är i mycket en övningssak. Kämpa på! Ge inte upp! Bättre lycka nästa gång! | |
| kajix | 2014-05-12 09:37 | |
![]() | Jag uppfattade i alla fall Söndagsmans försök till humor. | |
| jellyflower | 2014-05-12 10:09 | |
![]() | Jaha, Kajix. Och med det vill du ha sagt att du är pedofil, eller? Tänder på småbarn och sånt? | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2014-05-12 10:19 | |
![]() | Jag tackar för omtanken jellyflower. 12p | |
| kajix | 2014-05-12 10:30 | |
![]() | Ja, det trodde jag framgick. | |