Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 20 426 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Sote | 2014-10-10 06:13 | |
![]() | Skrutta- kan ju bero på att flera kommit med grundlösa påståenden och en massa fördomsfulla och okunniga inlägg. Har du själv hålltdig till TS frågeställning? Har du själv bidragit med så mycket konkreta förslag? | |
skrutta00 | 2014-10-10 07:39 | |
![]() | Har min beskärda del av utanförtråden inlägg...men det var liksom inte poänget Sote och det vet du...men jag avböjer att komma med vidare kommentar till ditt försök att skapa diskussion om också detta inlägg. Meningen var att fånga in trådställarens upprinnliga frågeställning..:) | |
Rhotheta | 2014-10-10 08:07 | |
![]() | Nora. Jag tycker att det i normalfallet tillhör god ton att besvara direkta frågor och gjorde därför det. Och uttryckte samtidigt mina tvivel om bidragsfusk är en viktig faktor i sammanhanget, men att det så klart är värt att undersöka. Att du seda väljer att plocka upp den tråden och driva vidare får du faktiskt ta på ditt eget ansvar. Jag tyckte att din fråga var extremt orelaterad och faktiskt rätt korkad, men av hövlighet mot dig valde jag att bara besvara den så rakt och kort jag kunde. Och jag kan inte lova att jag kommer ihåg att snäsa av dig nästa gång du skriver något ovidkommande utan risken finns att jag även då bemöter dig respektfullt. Ttiittii Om du är duktig på att räkna betyder det du skrev att rymden är 50 fjärtar stor. Vad är det? En liter? Skämt åsido. Det vore väl då lämpligt om din kommun också drog sitt strå till stacken och avlastade de kommuner som tar sitt ansvar. Sote Ett bra tips är att inte slänga ospecificerade anklagelser och förolämpningar omkring sig. Jag lovar att varje gång du gör det kommer andra än de du avsåg att ta åt sig, känna sig felaktigt anklagade och tycka att du är ett svin och/eller en idiot. Det är knappast något du önskar dig. Var det inte dig jag tipsade i just denna fråga alldeles nyligen, förresten? Jag kan minnas fel. | |
kovikstippen | 2014-10-10 08:09 | |
![]() | En idé vore att låta invandrare självs bygga sina hus. Naturligtvis under överinseende av kunniga byggare. De spm fick möjligheten kommer med all sannolikhet bli mycket lojala och tacksamma. Det byggs ju för lite och byggfirmorna vill bara bygga med stora vinstmatginaler - dvs exklusivt. Så deras byggen blir aldrig ägnat åt vanligt folk och än mindre för flyktingar. Även dessa projekt borde drivas utan vinssyfte i tex någon form av allmännyttiga företag. Dessa projekt kan förverkligas där bostäder behövs och inte bara där byggfirmorna har lust att bygga. | |
kovikstippen | 2014-10-10 08:09 | |
![]() | En idé vore att låta invandrare självs bygga sina hus. Naturligtvis under överinseende av kunniga byggare. De spm fick möjligheten kommer med all sannolikhet bli mycket lojala och tacksamma. Det byggs ju för lite och byggfirmorna vill bara bygga med stora vinstmatginaler - dvs exklusivt. Så deras byggen blir aldrig ägnat åt vanligt folk och än mindre för flyktingar. Även dessa projekt borde drivas utan vinssyfte i tex någon form av allmännyttiga företag. Dessa projekt kan förverkligas där bostäder behövs och inte bara där byggfirmorna har lust att bygga. | |
Måns_E | 2014-10-10 08:15 | |
![]() | Varför inte låta de däringa invandrarna bygga sina egna bilar och kanske att de kan få en ko, då skulle de nog bli glada? Allvarligt talat? | |
punatulkku | 2014-10-10 08:23 | |
![]() | Kovikstippen Nu är du ju barnslig, du vill ju bara provocera fö fan. | |
jellyflower | 2014-10-10 08:27 | |
![]() | Jag tror hellre de vill ha en get, Måns. Och en trumma. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 08:46 | |
![]() | Det är just det vi gör vi tar hit många till vår kommun och trots att vi tar hit många så kostar invandrarna 2% av kommunens hela budget.Nu är lägenheterna slut i kommunen så Kyrkn bygger 52 nya lägenheter.jag välkomnar byggare och entrepenörer mark finns det gott om bara sätt i gång och bygg.På så sett kan vi ta hit fler och välkoma dom | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-10 08:52 | |
![]() | Rhoteta. Med all respekt så kanske jag missar något väsentligt i diskussionen och då ber jag om ursäkt. Jag ids inte fördjupa mig i alla länkar. Jag gör därför om och gör rätt genom att fråga först. Fanns det någon poäng med att notera att någon du känner till som utnyttjar vårt bidragssystem kommer från Somalia.? | |
Rhotheta | 2014-10-10 09:02 | |
![]() | Det finns många olika sätt men så gott som alla kommer att möta hårt motstånd. Var är de inte välkomna? Jo, där de bor. Varför inte då? De är lokalt så många att de inte utgör en trivsam minoritet i ett tydligt svenskt område utan genom sin närvaro förvandlat tidigare svenska områden till mellanöstern. Detta som ett resultat av beslut fattade av människor boende i vita segregerade områden i stockholmsregionen. Dessa beslutsfattare anklagar sedan de som beklagar sig över att ha blivit helt invaderade och omgivna av främmande kulturer för att vara mer eller mindre nazister och säger att de har dålig människosyn och skall öppna sina hjärtan mot dem som har det sämre. Problemet med det är att flyktingarna har det tydligt bättre. Resurser satsas på dem samtidigt som svenskarnas i dessa områden både löner och olika bidrag sänks. Det är knappast välbetalda svenskar som bor i dessa områden. Dessutom finner de sig omgivna av hög vålds- och egendomsbrottslighet och deras barn kallas djävla svennar och horor av de starkt rasistiska migranterna. Hela denna hantering är djupt orättvis och omoralisk och även en del folk som inte bor i dessa områden inser detta och kan föreställa sig det svek samhället har utsatt dessa svenskar för. Samtidigt har en majoritet av svenskarna flyttat stora tillgångar från samhällets kassa till sina egna köksöar och thailandsresor. Dessa svenskar är de som helt omger oss i alla former av media och dagarna i ända talas de om de förskräckliga rasisterna som är ett stort hot mot sverige. Flyktingarna är sålunda i stort sett välkomna, bara inte där de bor. Och det är väl ändå det som räknas? Känner man sig inte välkommen i sitt närområde, känner man sig knappast välkommen alls. Och att det är så gott som omöjligt för dem att flytta väcker kanske misstanken att det inte egentligen är välkomna någonstans. Så man kan t.ex. bryta upp alla stora ansamlingar av flyktingar, expropriera stora bestånd av attraktiva bostäder i idylliska områden runt om i sverige framför allt i stockholmstrakten, men i hela landet. Överallt där den välmående medelklassen bor, skall säg 5% av bostäderna helt slumpmässigt exproprieras och familjerna där får ett år på sig att söka nytt boende. De får kompenseras rikligt genom att man brandskattar övriga rejält ekonomiskt och överför pengarna till de drabbade. På detta sätt skulle alla tvingas att lära sig svenska och det skulle gå mycket lättare, omgivna av svenskar. Alla skulle känna att flyktingmottagande är ett gemensamt projekt i sverige. Många fler svenskar skulle personligen lära känna flyktingar. Många intressanta arbetstillfällen skulle sannolikt uppstå i det kaos som blir när alla familjer skall finna en ny bostad. Många av de drabbade skulle säkert bittert motarbeta reformen och en hel del våld skulle säkert förekomma men på lite längre sikt skulle vi få en konsensus i hur välkomna flyktingarna är och hur mycket mer vi vill öppna våra hjärtan. Förmodligen en lagom bit till men alla skulle känna när det började ta emot. Väldigt många av de problem som i dag förknippas med invandring skulle försvinna helt och de positiva effekterna av invandringen kunna få mycket större genomslag. Men eftersom alla fina ord inte längre betyder något när det är jag personligen som drabbas, är det jag skrev ren science fiction. "Vi tänkte oss mer något åtgärd man kunde göra med di däringa invandrarna så att de som träffar på dem gillar dem bättre" Det finns även mindre radikala åtgärder, men de har mer marginella effekter. Möjligen inte helt försumbara. | |
Blindhund - Ej medlem längre | 2014-10-10 09:05 | |
![]() | Ah bara en gloria som fattas på tiittis huvud:) Varför inte dra på dig ett verktygsbälte och hjälpa byggarna då dom kommer? Trams trams trams trams.... | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-10 09:11 | |
![]() | Det Kovikstippen säger är inte så tokigt . I Örebro har man dragit igång ett projekt mellan Kommunala Örebrobostäder och Skanska där de ska förnya ett invandrartätt område och ge de arbetslösa i stadsdelen en chans till arbete. www.svt.se/nyheter/r...ar betslosa | |
Blindhund - Ej medlem längre | 2014-10-10 09:22 | |
![]() | Att kyrkan bygger 52 nya lägenheter det tror jag på då jag får se en länk som bevisar saken. Fantasier. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-10 09:25 | |
![]() | Blindhund. Har d några fakta att lägga fram som bekräftar att det Tiitti säger är fel? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-10 09:26 | |
![]() | * bevisar | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 09:28 | |
![]() | Blindhund,jag gör det jag är bra på och lämnar bygget åt byggarna.i skrivande stund bygger vi på 52 nya lägenheter Kyrkan har startat ett ab.Vi har haft en person anställd i 2 år som jobbat med integration.Vår kyrka är en Kyrka för hela livet där det viktigaste är gemenskap.Dina försök att trampa på mig funkar inget vidare,när du pekar på någon annan så glöm inte att du pekar med tre fingrar på dig själv | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 09:30 | |
![]() | www.kanalkyrkan.se/wp-con tent/uploads/2014/05/Kana lgarden_broschyr_webb.pdf | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-10 09:34 | |
![]() | www.arbetarbladet.se/gast rikland/sandviken/intress et-enormt-for-kanalgarden | |
Rhotheta | 2014-10-10 09:42 | |
![]() | Nora1 Ingen viktig anledning. Lika lite som det finns en viktig anledning att tänka på att undanhålla det, vilket aldrig slog mig. Så tillvida att du Nora nu inte drar iväg och generaliserar detta till somalier överlag. Det är helt ok om du skulle lyfta frågan att man kanske borde undersöka hur det står till i gruppen eftersom man där känner till ett kluster, men om du börjar tänka i banor av att "så måste det vara" har du gått från ett vetenskapligt angreppssätt till något som mer liknar skrock och religion och det leder sällan till något bra. Notera också att jag inte ser dessa familjer som dåliga människor. De har aldrig upplevt ett sk trygghetssystem och är inte stöpa i sossesverige och märker bara att av någon anledning är någon beredd att ösa pengar över oss om vi bara skriver på vissa papper på ett visst sätt. Skriver vi på ett annat sätt får vi mycket mindre. De bryr sig inte det minsta om vilka vi är som människor. De lär inte känna oss innan de ger bort sina pengar. Det enda som spelar roll är vad det står på papprena. Tja då skriver vi väl på det bästa sättet? Min tes är alltså inte att det är fel på somalierna i det här fallet. Det är något vajsing med hur vi behandlar och hanterar människor. | |