Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ingson | 2015-05-01 19:53 | |
![]() | Ja, man kommer inte till Sverige från Rumänien av en slump, det krävs ett visst mått av planering och organisation där flera människor måste vara inblandade. Tigger man då i Sverige, även om dett uppges att srgtet inte var att tigga,så är det organiserat tiggeri Är det så du menar? Då är ju ordet organiserat överflödigt | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-05-01 19:55 | |
![]() | Inte om man inte vill sätta dit en backpacker som precis tappat sin magväska och ber om hjälp. | |
ingson | 2015-05-01 19:59 | |
![]() | Hm,det har du rätt i. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-05-01 20:05 | |
![]() | "organiserad och strukturerad " är orden de använder. Vissa har här läst in en Mario Puzo-roman, men jag tolkar det mer som någon slags stadigvarande verksamhet, där samma tiggare under flera månader kommer till Sverige och tigger på samma ställe. Visst, exekuteringen är svår, men inte mycket svårare än den ytterst snåriga arbetsmiljölagstiftningen t ex. Och sådant har aldrig hindrat lagstiftare förut, särskilt inte vänsterns, så jag köper inte de "expertjuridiska" invändningarna som kommit i artikelns kölvatten. | |
ingson | 2015-05-01 20:05 | |
![]() | Fast å andra sidan, en rumän som åker organiserat till Sverige i den uppgivna förvisso fåfänga förhoppningen att få ett enklare arbete som när den skrala reskassan är slut ser sig nödsakad att tigga är i viss mån analog med backpackern. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-05-01 20:10 | |
![]() | Sure. Precis som den hederlige skattebetalaren som oturligt nog deklarerade en dag för sent och ändå får betala 1000 kr i förseningsavgift. Straffen behöver ju inte vara sinnessjuka heller. Vi kan erbjuda bussresa hem i stället för häkte, rättwgång och dagsböter/fängelse. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-01 20:11 | |
![]() | Rädda Barnen, Frälsningsarmén osv är organiserade och tigger. Hur gör vi med dem? | |
ingson | 2015-05-01 20:16 | |
![]() | Nora, rent juridiskt är det inga problem. De är företag/organisatoner som har redovisningsskyldighet | |
ingson | 2015-05-01 20:19 | |
![]() | lennartspex Fri hemresa förekommer redan, dock bara en | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-01 20:25 | |
![]() | Så här tyckte Beatrice Ask för ett drygt halvår sedan. Undrar varför hon har ändrat sig? www.sanna-ord.se/asy...kl ipp.html | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-01 20:26 | |
![]() | Den här länken är kanske bättre: sverigesradio.se/sid...el =5936338 | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-01 20:29 | |
![]() | Så här tyckte hon 2012: www.expressen.se/deb...t- romerna/ | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-01 20:30 | |
![]() | Ombytlig kvinna...... | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-01 20:30 | |
![]() | Förlåt....inte kvinna...person.... | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-01 20:31 | |
![]() | Jag undrar vad hon tycker till valet 2018. | |
hove - Ej medlem längre | 2015-05-01 20:35 | |
![]() | ingson. Ska vi tipsa romerna att öppna företag? Är det ok i sånt fall? Eller vad menar du? | |
ingson | 2015-05-01 20:41 | |
![]() | hove För tydlighetens skull, jag vill inte förbjuda tiggeri av flera olika skäl Men rent juridiskt är det en arbetsinkomst som ska redovisas. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-05-01 22:40 | |
![]() | "Det finns någon slags löjlig offermentalitet; "Buhuhuhu, jag tycker att detta är ett jättestort problem och alla kallar mig rasist, nazist och fascist bara för att jag försöker diskutera det" Jag ser sällan någon som kallar någon annan för dessa epitet när man diskuterar exempelvis nivåer på invandringen eller problemen som finns med integrationen i det svenska samhället." Ja, på senaste tiden har det ändrat sig lite (nu säger många etablerade politiker att integrationen går dåligt, så var det inte för ett par år sedan) - men det är fortfarande inte ovanligt att bli kallad ovanstående På lösa grunder skall tilläggas, - ska man acceptera det tycker du? Det används som diskvalifikation av ens argument utöver att det sätter en i bås som person - så jag tycker att det bör tas allvarligt. Det är svårt att komma vidare i diskussionen annars. jag anser att det är utmärkt att tycka att hela saken är problemfri eller bara ett av många småproblem eller hur man nu vill formulera det - det tror jag att man får vara ifred med - jag kanske har fel... | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-05-01 22:47 | |
![]() | "Jag ser sällan någon som kallar någon annan för dessa epitet när man diskuterar exempelvis nivåer på invandringen eller problemen som finns med integrationen i det svenska samhället." menar du att de som får höra det i de flesta fall bara blir kallade deras rätta namn? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-05-01 23:04 | |
![]() | "Om man i en diskussion hävdar att problemet visserligen finns men att man inte tycker att det överskuggar hela ens tillvaro så är man per definition en fegis som inte vågar eller förmår se att det finns betydligt större problem än vad man själv ser. Man har helt enkelt en förvrängd bild och därför är man en fegis." Om du säger att det inte överskuggar din tillvaro så är det ju bra (ingen ironi) - men om du med detta vill säga att det är "rätt hållning", så får du räkna med att bli emotsagd. | |