Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 253 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-11-01 01:24 | |
![]() | vad gör man i IDOL om man inte vill vara med kan man fråga sig? Det är lika dumt som att vara med i Tjockholmen och bara vägra banta. Eller anmäla sig till Bonde söker fru när man är advokat i storstockholm. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-11-01 01:26 | |
![]() | Hihi... "att vara med i tjockholmen och bara vägra banta". Rocky-klass på den kommentaren =) | |
| skogstorparn | 2008-11-01 01:32 | |
![]() | det kan ju vara kul att reta upp folk på diverse internetforum,och dessutom tjäna en hyfsad slant på det! se och njut! www.youtube.com/watc...re =related | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-01 01:33 | |
![]() | Le-lou, det är säkert en bra grej att vara med i tävlingen som ett skyltfönster. Att vinna och fastna i Sony BMG:s popfabrik är en annan femma. Eller också anmälde han sig till fel program och gör allt för att gå ner i vikt. Kanske tänker tittarna likadant eftersom de röstat ut två tjockisar på raken nu. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-11-01 01:41 | |
![]() | Det här med att slå igenom som singer/songwriter har faktiskt inte ägt rum ännu. Och jag tror inte hans aktier stärktes idag. Allvarligt: Lars är nästan-30-åringen som deltar i en dokusåpa för tonåringar genom att klä ut sig, sitta med ögonen i kors och som snubbla runt på scen i en privat protest mot, tja, finanskrisen? Jag är inte säker på att det var detta han drömde om när han och pappa bar in flyttlådorna i studentkorridoren. | |
| le-lou | 2008-11-01 01:58 | |
![]() | Beardo - en "seriös" artist som Lars borde väl kunna hitta andra vägar för att synas kan man ju tycka? När han faktiskt inte ens verkar vilja synas om man säger så, så som han ramlar och har sig. Han kanske vill göra en viss musik som kanske inte tilltalar den stora massan - så varför inte göra det då? Varför ställa sig i IDOL-kön och "sälja sig" så här, går inte det under hans stolthet egentligen? Jag tycker han sålde sig redan från dag 1, komma och gagga nu. Nä, det luktar lite storhetsvansinne och en något för hög dos av pretentiös mumma om Lasseboy :). Tycker jag då. Host. Förstår faktiskt inte poängen med en del Idol-deltagarnas tjat om "personlig integritet" och "jag som artist" (att de redan är artister är ju iaf nytt för mig). Ingen sticker under stol med att Idol är en fabrik, och att musik handlar inte i första hand om musik, utan om pengar. Det hela är ju rätt enkelt - en del ungdomars dröm är att slå igenom via Idol, jo en del tycker faktiskt om den typ av artist Idol lägger fram och vill jobba med den typen av musik - varför ska då en slashas som inte faktiskt ens KAN sjunga den typen av musik, desto mindre VILL ....vara där och ta upp en plats? Det är lite som att spotta på de som gråter blod när de åker ut. Ja lite så. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-01 02:10 | |
![]() | Le-lou, jag är fel person att förklara hur Lars tänker. Jag såg auditionveckan och har i övrigt bara läst spridda notiser och sett det där klippet. Men jag ska göra ett försök. Han har förmodligen gjort precis som du föreslår, försökt slå igenom med sin musik, i tio år. Uppträtt på ungdomsgårdar och talangjakter och skickat demoskivor till skivbolagen. Genom Idol får han miljontals tittare och uppmärksammas i media på alla sätt och vis. Så det är klart att han vill slå igenom i Idol. Om han inte är helt utvecklingsstörd skulle han inte ställa upp annars. Att vinna Idol är något helt annat. Då får han göra en skiva, kanske på ett bolag han inte känner är rätt för honom, på extremt kort tid. Dessutom finns det ju faktiskt ett facit från tidigare 3-4 säsonger. INGEN som vunnit tävlingen har en musikkarriär värd namnet. Så hellre än att vinna, göra musikaliskt självmord och sedan välja mellan att jobba på Konsum eller åka skridskor i TV4 tror jag Lars vill kliva av tåget ungefär nu. Rätt eller fel - ingen aning. Men din storhetsvansinnesteori tror jag inte på. | |
| le-lou | 2008-11-01 02:29 | |
![]() | jo men Agnes vann och hon är väl fortfarande "någon"? Du säger att han vill hoppa av. Varför gör han inte det bara i så fall? Och jag tycker att det blir väldigt fel om folk ska vara med i IDOL för att synas, och sen vilja hoppa av eftersom det är "fel forum". Det känns som att utnyttja oss, inte tv4 el Idolkonceptet, utan oss tittare som gillar att titta. Och det är min ärliga åsikt. Jag känner flera som harvat precis som du säger, men som aldrig skulle sätta sin fot i Idol. Varför kan man tänka, eftersom precis som du påpekar - det är en enorm chans att synas. De menar på att ja Idol finns, men det är helt fel forum för DEM. De vill inte vara med, de och deras musik hör inte hemma där och de har ingen ärlig avsikt med att joina programmet, annat än då för att synas. Och samtidigt finns det massor av andra som bara vill vill vill vara med - så låt de ta platserna istället. De som vill vara med, som vill jobba med den här typen av underhållning. Det tycker jag känns bra mycket ärligare och reko än det Lars sysslar med. Det han gör är bara töntigt - varför inte bara lämna programmet? Som det är nu är det ett slöseri med hans egen talang, och med nån annan som inte fick chansen att vara med. Släng in nån av de andra som åkt ut nyss el ta in en helt ny, en kul joker inte vet jag. | |
| le-lou | 2008-11-01 02:35 | |
![]() | jag tror jag ska söka till ensam mamma söker ja. alltid velat gå på stureplansfester. | |
| Amiable | 2008-11-01 09:05 | |
![]() | Om nu denne Lars inte gillar hela spektaklet IDOL 2008, då borde han åka ut.. fattar inte att Svenska folket ändå kan låta honom få stå där vecka eft. vecka och som en patetisk fjolla och låta sina medtävlande få ta sån skit..*arg* | |
| Amiable | 2008-11-01 09:08 | |
![]() | Undrar hur mycket det där s.k skivkontraktet är värt numera....? Kevin har glädje och engagamang, viljan att vinna finns där klart. Robin som blev kvar är med bra. Tjejen som jag håller på är Alice. Kevin o Alice t Final! | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-01 09:12 | |
![]() | Amiale: Inte hoppa på oss fjollor. När vi inte hoppar på medelålders ålandsbåtstrash. | |
| Satyra | 2008-11-01 09:16 | |
![]() | Först Abbatema, sen schlagertema - fattas bara att det blir dansbandstema nästa vecka så har de fått med alla kräkgenren som finns, hahaha. ;-) Men oavsett min personliga smak så tyckte jag igår att det var jävligt oproffsigt av Lars att inte kunna hålla sin avsmak kontrollerad - faktiskt. Han kunde ju åtminstone ha försökt sjunga seriöst, även om han gjorde ett annars urflippat nummer av det hela. Har ingen egentlig favorit bland årets Idolare. Men om jag måste välja någon så blir det Alice. | |
| Amiable | 2008-11-01 09:21 | |
![]() | Basa: och med det vill du ha sagt att : ......................... ............? " medelålders ålandsbåtstrash " - Är det nån särskilt du tänker på? | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-01 11:16 | |
![]() | Le-Lou, jag glömde Agnes. Hon kan säkert fortfarande fylla vilket finlandsfärjekafé som helst. Och så fick hon ju vara pausinslag i Lilla Melodifestivalen också. "Du säger att han vill hoppa av." Nej, det sa jag inte alls! Jag TROR att han vill kliva av (=åka ut). Huruvida det är rätt eller fel tänker jag som sagt inte ha en åsikt om, försökte bara spekulera i hur han tänker. "Och jag tycker att det blir väldigt fel om folk ska vara med i IDOL för att synas, och sen vilja hoppa av eftersom det är 'fel forum'." Så kan man se det. Jag tror (återigen TROR) inte att Lars tycker att Idol är fel forum. Han vill bara inte vinna. Det skulle väl kunna jämställas med att man tar ett jobb på bank utan att vilja bli bankdirektör. Tycker du att det är fel eftersom den bankanställde då upptar en plats för en karriärist med sikte mot chefsposten? Att döma av reaktionerna känns det som att Idol fullständigt misslyckats med att vara ett underhållningsprogram. Alla som sett det verkar tycka att det är hur allvarligt som helst och blir bara förbannade. Förresten håller jag med Satyra, dansbandstema på det här så är kräkcirkeln sluten. | |
| Tess_80 | 2008-11-01 11:23 | |
![]() | Jag håller med, Kevin och Alice till final! Finns inga andra alternativ.... | |
| Amiable | 2008-11-01 11:35 | |
![]() | Beardo skriver; " Att döma av reaktionerna känns det som att Idol fullständigt misslyckats med att vara ett underhållningsprogram. Alla som sett det verkar tycka att det är hur allvarligt som helst och blir bara förbannade." Men visst är det allvar? Lr? Har jag missat nåt? Vem av deltagarna tar inte det på allvar(förutom Lars nu då) och ser det som en chans till allt möjligt i deras liv.. Ovanstående kommentar visar på (för min del) att allt ska(?!) vara roligt, skratta lr liknande för att kallas ett underhållningsprogram.. Det roliga är väl iaf 'fredag hela veckan' t ex som kommer efter. Eller hur menar du Beardo? Är det du som tycker att andra tycker att det är förallvarligt? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-01 11:40 | |
![]() | Det är roligt när folk tar Idol på allvar. | |
| Amiable | 2008-11-01 11:44 | |
![]() | ja lr hur. t.o.m sig själva en o annan gg | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-01 11:46 | |
![]() | Amiable, jag vet inte vilka av deltagarna som tar programmet på allvar. Jag pratade om publiken, de som förhoppningsvis ska känna sig underhållna av ett underhållningsprogram. Att det är viktigt för deltagarna tvivlar jag inte på. Jag menar inte att underhållningsprogram måste innebära att det ska vara roligt hela tiden, det kan absolut vara "viktiga" program som tar upp allvarliga ämnen. Det känns bara som att alla betapetare som ser Idol blir förbannade och det kan väl ändå inte vara meningen? | |