Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Koste | 2008-04-12 00:05 | |
![]() | ny... | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-12 00:48 | |
![]() | Om du syftar på att det skulle vara ett stöldgodspris så har du fel,,,den kameran görs inte ens längre så det priset är alldeles ok... D60 som är en upphottning av D40 ligger numera på 10mp för 5990 ny med kit-optik | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-12 03:20 | |
![]() | Säga vad man vill, Uffe kan sina kameror | |
| y not | 2008-04-12 11:31 | |
![]() | Leopardhonan y not vad är du för viktigpetter?? Du skulle ju ha gjort exakt samma sak som väldigt många i våran befolkning gör, Hur menar du att du hade du gjort när du ska köpa en utannonserad vara?? Låt oss höra... Hur vet du hur jag skulle göra. Och hur ajg skulle göra är väl oväsentligt i hur rättssystemet fungerar. Men jag begär faktiskt alltid kvitto när jag handlar privat. Däremot brukar jag inte ta emot konsumkvitton -Katarina "Tycker y not verkar knäpp," Jag tycker du verkar mycket intelligent och kommer med övertygande argument. | |
| y not | 2008-04-12 11:32 | |
![]() | En fråga jag funderat över Uffe. Var köpte du telefonen? alltså var du fysiskt träffade säljaren. | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-12 12:42 | |
![]() | Han bodde enligt honom i Västerås och jag bor i Uppsala så vi möttes halvvägs...Enköping,,,och då jag inte känner till Enköping så väl så tog vi något lätt att hittat till, Tågstationen mitt på dagen. Enligt polisen så har jag agerat helt normalt när det gäller affären så jag ska inte behöva försvara mig om det. Även om du har andra sätt att agera vid privatköp. Det är ju inte så att man handlar privat varje dag så... | |
| y not | 2008-04-12 12:49 | |
![]() | Det är inte fråga om att du behöver försvara dig Uffe. Det är ingen som har misstänkliggjort att du handlat i god tro. Men som vulcan tudliggjorde i det här så är det, så länge förövaren inte åkker fast, en av köperen av stöldgodset och den som blivit bestulen som blir lidande. Visst kan det vara enkelt att möta upp halvvägs, det har jag själv gjort. Sen som nån tog upp bilaffärer. Jag tar alltid kvitto när jag köper en bil. Jag tycker det är en självklarhet. Regbeviset är det ju dessutom säljarens ansvara att skicka in. Så Uffe jag anser inte att du gjort på något sätt som gör att du skall ankalgas för häleri, men jag tycker heller inte att du på något sätt har tryggat ditt köp när du handlar av en okänd person på en anonym plats utan att ta kvitto av köpet. Så tyvärr, om inte säljaren/bedragaren åker fast så har du loosat femtusen, och det finns ingen annan än dig själv du i slutändan kan ge ansvaret. | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-12 12:55 | |
![]() | Ja det finns en risk att det bli så tyvärr | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-12 13:07 | |
![]() | Jag kommer ju kräva äganderätten och även the phone house kommer göra det så vi får se hur rätten dömer det..men det blir väl om 1 år när telefonen ändå inte är värd dessa pengar som har köpt den för så jag förlorar i alla fall tyvärrrrr... | |
| scanvo | 2008-04-22 23:12 | |
![]() | Får man veta hur det går lr | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-22 23:12 | |
![]() | ja, nu är vi nyfikna | |
| y not | 2008-04-22 23:16 | |
![]() | blåst skulle jag gissa på ;) | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-22 23:17 | |
![]() | Pratar vi om Uffes intellekt eller mobilen nu? :P | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-22 23:29 | |
![]() | Vi avvaktar fortfarande svar från polisen som säger att de har bra material att gå på...Jag har också hittat namn och bild på den killen som sålde mobilen till mig och jag vittnar mer än gärna så att packet får betala för sitt brott. En internutredning pågår dessutom inom The phone house i Strängnes och vad den slutar vet vi inte heller. Det har kollat min mobil nu och ser att den kommer i från den butiken som det har försvunnit 20 mobiler ifrån. Men som Y not tror så tror jag han har rätt,,,men jag håller tummarna iaf | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-22 23:37 | |
![]() | Det där låter ju riktigt spännande! Man kan väl bara hoppas, men har du/vi tur så hittar dom denna kille på The Phone house och sen är han ett minne blott... | |
| stabilt | 2008-04-23 00:08 | |
![]() | Jag känner igen det...................fy va lågt man blir så förbannad. | |
| y not | 2008-04-23 10:01 | |
![]() | Hoppas i vart fall de åker dit. Då har ju Uffe någon att ställa skadeanspråk på, men är ju inte direkt ensam och staten vill ha sitt först. | |
| scanvo | 2008-04-26 21:17 | |
![]() | ja du kan väl hålla oss uppdaterade. Intressant o höra hur det går | |
| Tjuv | 2008-05-03 13:53 | |
![]() | Du har inte hört av dej på länge, har allt löst sig? | |
| Uffetuffe | 2008-05-03 14:35 | |
![]() | Väntar fortfarande på polisens utredning...Det vet vilka som är de som har gjort allt iaf återkommer med info så fort jag kan | |