Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 19 215 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
-Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:07 | |
![]() | Det tyder på en sundhet inom samhället när man kan skrika och hetsa varandra lite utan att en nomenklatura ska sitta censurera och förbjuda. Visst det är en hätsk diskussion. Men det är precis så en diskussion ska vara. Eller vill ni ha ett landet lagom där alla håller varandra i hand och sjunger "we shall overcome"? | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:10 | |
![]() | Lite mothugg är bara nyttigt. Tack proletären för häromnatten förresten.. :) Det var riktigt skönt att få ur sig lite aggressioner. | |
Zizzi | 2008-04-15 18:11 | |
![]() | Ja | |
Zizzi | 2008-04-15 18:12 | |
![]() | Mitt ja var till Proletären :-). | |
Ballerina | 2008-04-15 18:15 | |
![]() | y not Det jag stör mig på är att du ser pengar och hur stor lägenhet man har som frihet. Visst jag tjänar ganska bra och visst jag bor ensam på 78kvm. Men det är inte frihet för mig. Du vill att jag ska tycka synd om brottslingar för att de har mindre sk. frihet än mig. Kolla hur gamlingarna har det tycker du att de är värda sämre käk än en lagbrytare? Hur många gånger få en dement tant gå ut per år? kanske en gång om de har tur. Och kom inte och säg att jag vill att fångarna ska ha det som i Thailand. | |
ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:15 | |
![]() | Jag föreslår en ny flik på forumet, Slaktboskap, har t.o.m gjort en tråd för att illustrera vad som är tänkt att hamna där: Simulerad tråd: Bengt: Har ni läst om Engla/Arboga/Prinsessan Diana, det är för djävligt eller hur?????????????? Summergirl85: Ja asså fan, det är helt sjukt ju... hon va ju så ung osså!! Nancy: Det är sjukt, håller med helt!!!!!!! men lixom varför gör sjuka männixor såna sjuka grejer???????? Bengt: mmm jag tänkte först att så kan det inte hända - men så kolla jag på TV och så hade det hänt så?¿¿¿?? Nancy: jag ska tända ett ljus för Engla/Arboga/Prinsessan Diana, kan vi inte starta en tråd till där man tänder ljus??¾?? Bengt: Jag har bättre idË vi startar en tråd för varje ljus, då blir det mer ljus lixom Summergirl85: word bengt, jag pratar negerslang som en gangster men är vit som en alvedon och gillar nördiga onlinespel Bengt: word Summergirl85, ord är ju relationerat till betapet också, vi borde alla använda det ordet Nancy: Jag startar en tråd om ordet "word" så alla kan lära sig nåt nytt!! word kompisar (gruppkram) | |
-Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:16 | |
![]() | "Lite mothugg är bara nyttigt. Tack proletären för häromnatten förresten.. :) Det var riktigt skönt att få ur sig lite aggressioner." Ingen orsak, tack själv. | |
-Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:17 | |
![]() | Haha ordvältaren, du tar forumhumor till en ny nivå. | |
ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:18 | |
![]() | -Proletären-, tackar ödmjukast, och tack för matchen häromdagen, jag lärde mig veta hut ordentligt :) | |
Zizzi | 2008-04-15 18:19 | |
![]() | Men du kanske hittade fröet till problemet där, proletären. Du och kanske de som diskuterar sönder saker, tycker att en diskussion ska vara hätsk, det tycker absolut inte jag. Man ska kunna diskutera lugnt och sansat. IRL har jag upptäckt att jag inte alls kommer överens med personer som är sas "rakt på sak". Om någon säger någonting som jag inte håller med om så kan jag ju inte gapa och skrika och säga att den personen har fel. Inte ens om jag kan hänvisa tillnågot som någon annan har skrivit, för hur kan jag veta om den källan är riktig? Det jag kan göra är att säga att jag hör vad den andre tycker, men att jag inte håller med och (om jag tycker det är mödan värt) försöka få personen att se saken från lite olika håll och slutligen kanske t o m tycka som jag tycker ;-). | |
-Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:19 | |
![]() | Brickflyt ;) | |
UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:20 | |
![]() | Och nu kommer ryggdunkningarna fram och det slutar som i varje tråd. Amen | |
vulcan | 2008-04-15 18:21 | |
![]() | Det verkar som att inte alla fattat det; men i "de tres gäng" så inkluderar Uffe med all sannolikhet mig eftersom jag har haft fräckheten att precis som han säger komma med faktalänkar och ganska hårda ifrågasättanden istället för att bara låta hans påståenden stå oemotsagda. Detta bara sagt eftersom det inte verkar råda någon fullständig glasklarhet om vilka som egentligen ska ingå i "de tres gäng" I tråden om 11/9 försökte jag i slutet skriva lite om problemet som kan uppstå när man vill diskutera på olika sätt: www.betapet.se/forum...mp ;page=15 Det är väl ganska giltigt här också. För att uttrycka mig så att ingen kan missuppfatta så tycker jag att de argument Uffe för fram här att personer som är mer tränade i konsten att argumenta borde hålla käften för att inte "vanligt fölk" som Bert Karlsson sa ska känna sig störda är ett billigt försök till populistisk mobbing. Och visst - det finns naturligtvis ett antal personer här också av samma typ som älskade att ropa "plugghäst" och "professor" på skolgården åt folk som myser åt att några överintellektuella fjantar får sig en känga av en vanlig hederlig svensson. Och det blir naturligtvis bara bättre av att man kryddar det hela med lite vanliga hederliga svenssonspydigheter också (inte för kvickt utan bara precis så att alla kan begripa) Så det är klart att tråden som projekt var lite av ett genidrag för en liten kille i en stor kropp som behövde återupprätta sin sårade självkänsla. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:23 | |
![]() | Välkommen till trilaterala forumkommisionen vulcan :) (eller ja, nu är jag ju inte medlem själv, men jag välkomnar dig ändå) | |
UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:24 | |
![]() | titta,,,ytterligare en som känner sig träffad och kastar lite paj,,,Haha,,,vem har sårad självkänsla?? | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-04-15 18:24 | |
![]() | uffe, kan du inte stå ut med att det finns någon enstaka person som dunkar ordis rygg? Det är knappast alla som tycker att han är förträfflig.. | |
y not | 2008-04-15 18:25 | |
![]() | Nu kom jag på att detta är en utmärkt tråd att ge lite hyllningar till några debattörer här i forum jag verkligen tycker är skarpa. Ordis är en av dem, Mårten en annan, Men den som oftast verkligen sätter mig på det hala är nog Dyslekso med sina skarpa frågor. Sånt uppskattas även om jag i stunden ibland blir ställd och måste försöka åtterkomma eller helt enkelt revidera min åsikt. Gnagelram är också en sådan gigant med vassa skärande frågor. Sen att E Solu är ironins mästare och mycket annat måste jag medge, med en underbar humor. Synd det blev ju bara män här, är vi så mycket smartare? Ulice är en kvinna som har övetygat med sin ödmjukhet blandat med klara argument och en klar rookie är ju Solen som säkert kommer att lysa mer med vana och erfarren het i det här forumet, om hon blir kvar. Ja sen kan jag ju räkna upp åtskilliga jag gillar som proletären Knevert, zimba, Nemi, vulcan, dudeniro etc. Men jag är fortfarande nyfiken på vilka tre som Uffe känner sig så definitivt underlägsen mot. | |
Dyslekso | 2008-04-15 18:25 | |
![]() | E Solu: alla som argumenterar på ett någorlunda analytiskt vis är nog medlemmar i den klubben.:) | |
Dyslekso | 2008-04-15 18:26 | |
![]() | Oj, tack y not! *ryggdunkar* | |
Zizzi | 2008-04-15 18:28 | |
![]() | Personligen så tycker jag inte alls du tillhör "de tres gäng", vulcan. Ok, du är faktaspäckad, men du för inte fram dina åsikter på samma sätt som de två jag tänker på. De biter sig ofta fast och upprepar "bevis, bevis, bevis eller håll käften" medan du mera har glimten i öget ;-). | |