Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 19 651 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
y not | 2008-05-02 10:50 | |
![]() | sen vet jag inte om det verkligen står helt i motsatsförhållande vilket jag tycker att jordanmatter visar. En kropp kan vara både sexig och naken/naturlig, det behöver inte vara antingen eller. | |
hejsan__11 | 2008-05-02 10:54 | |
![]() | gud vad äckligt att ni tycker att kvinnor ska visa brösten är ni sjuka i huvudet aldrig att kvinnor ska visa brösten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
Bergarn1 | 2008-05-02 10:58 | |
![]() | Svekdebatt: Jo, hela grejen med denhär tråden var väll lite att visa att många feminister fokuserar på helt fel grejer för att uppnå ett mer jämställt samhälle. Kolla bara på "kvinnor kan", haha, vilket skämt. Det arbetade mer mot kvinnor än för dom. Hela grejen säger "Vi är kvinnor och måste bevisa för er män att vi kan organisera en festival, utan er hjälp". Jag tror nånstans att det bidrar till att klyftorna mellan könen blir större? | |
y not | 2008-05-02 11:32 | |
![]() | hejan_11, vill du förbjuda kvinnorna eller vill du bara provocera? | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-02 11:44 | |
![]() | Jag tycker hur som helst brösten bör avdramatiseras en del. Finns många kvinnor som vill slippa BH exempelvis. Själv får jag mer eller mindre panik på det plagget, kan inte röra mig obehindrat. Har många gånger valt att ha tröja på mig utan BH, men syns mina bröst igenom tröjan blir man genast anklagad för att vilja vara sexig eller porrig. Jisses, vill ju bara slippa tvångsplagget! | |
Dyslekso | 2008-05-02 13:00 | |
![]() | Tja, om det är avsexualisering man är ute efter, som Svekdebatt t.ex., men tycker det är generande att blotta brösten, kanske man som tjej kan börja lite lätt med att sluta sminka sig, för sminkandet är ju också ett slags sexuellt lockbete. Man behöver inte känna sig ensam heller tror jag, om det är så många som det verkar som håller med om att avsexualisering är bra, så borde t.ex. en grupp på Facebook kunna få rätt stor uppslutning. Plus att smink är så dyrt! Så börja där, tycker jag. | |
hejsan__11 | 2008-05-02 13:33 | |
![]() | jag tycker att kvinnor inte ska visa brösten gud vad dum i huvud den som kom på det måste vara det är typ som om killarna inte ska ha på sig någon underdel när de badar !!!!!!! | |
y not | 2008-05-02 13:44 | |
![]() | nja Hejsan, underdel och överdel är väl intejämförbara. Och vem kom på vad? Jag tror snarare man kom på att dölja brösten innan man funderade på att ta av bh:n. Sen är det ju kulturskillnader vad som är okey att visa eller ej och när. Och det är väsentlig skillnad på att tvinga alla att visa brösten, förbjuda alla att visa sina bröst, eller att låta var och en själv ta ställning till hur hon vill göra. Titta igenom bilderna av jordanmatter en gång till och fundera på vad de säger. Här finns bröst i alla möjliga sammanhang och skepnader, men inte en enda bild upplever jag som anstötlig även om en del helt klart är komiska, några sexiga, men de flesta bara vackra fotografier på människor | |
KryssMami | 2008-05-02 14:24 | |
![]() | Varför ska man visa brösten på badhuset? Man är väl där för att simma, bada eller kanske är där med sina barn. Man är inte där för att man ska visa tuttarna och några kåta, dreglande gubbar eller tonåringar ska stå och spana in tuttarna på oss tjejer. Vill man visa upp sina tuttar, finns det porrklubbar man kan gå på eller nåt nudistställe man kan springa på. | |
Lind4h | 2008-05-02 14:30 | |
![]() | asså, varför ska man ens visa brösten i badhus? låt oss klä av alla kläder båda killar o tjejer dårå, herrigud. ska vi börja gå nakna på stan med? sjukt samhället börjar bli. allt handlar om sexuallitet på tv, tidningar nu på badhus överalt, undra på att samhället bara blir värre o värre när jag får barn ska ja nog flytta härifrån. de e ju fan sjukt. vad vafan är det för jobbit att ha bikini på sig? om man vill visa upp brösten gå o bada hemma, tänk på småbarn ja skulle aldrig villja ta med mina barn om alla sprang nakna eller visa brösten. sjukt jue | |
Bergarn1 | 2008-05-02 15:10 | |
![]() | Lind4h: Men du, va lite frisläppt nu, känn 70-talets vibbar! Vi killar har ju redan bar överkropp när vi badar, och jag skäms inte när jag går på badet, varför ska du göra det? ;) | |
hejsan__11 | 2008-05-02 16:32 | |
![]() | för hon kanske inte har likadan överkropp som ni killar !!!!!!!!!!!!!!!! så sluta klaga på att vi kvinnor ska visa brösten !!!! | |
oceano - Ej medlem längre | 2008-05-02 16:34 | |
![]() | Bröst är vackert. Låt folk göra som dom vill. Mer bröst åt folket helt enkelt;-)) | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-02 16:37 | |
![]() | Jag tycker den här debatten har fokuserat för mycket på just bara bröst på badhus. Kärnan i den här frågan är väl ändå att mina rättigheter som människa (kvinna) blir inskränkta jämförelsevis med mannens. Om man anser att det är en rättighet att exempelvis få klä av sig varma och åtsittande kläder en svettig dag får man isåfall göra om den rättigheten till att enbart gälla de som inte har kvinnliga bröst, vilket i sig helt plötsligt blir ganska absurd tanke. Nu kanske vi inte kan tala om att klä av sig varma kläder som en mänsklig rättighet utan mer som en möjlighet, men vi ser tydligt att vissa möjligheter ges bara mannen och inte kvinnan av enbart sociala och kulturella skäl. Rättigheten att få slippa se en kvinnas bröst verkar i det här fallet vara viktigare än rättigheten att få svalka sig varma dagar. Sen får man fundera på om man tycker det här verkar vara en rimlig reducering av rättigheter. | |
y not | 2008-05-02 16:42 | |
![]() | Men det blir ju intressant när man anser att barn tar skada av att se nakna bröst. :) *blinkar till oceano* | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-02 16:48 | |
![]() | upa, smart inlägg. Det säger ju allt egentligen. Funderar ändå lite på kulturella skillnader. På landet t ex är ju en man bög om han säger åt en kvinna att skyla sig. Det skulle nog gå bögryten i flera år efter en sådan händelse, såvida inte karlns fru var med vid blottningen. Då skulle det gå toffelrykten i flera år och han skulle få alla skoterbögar efter sig ändå. Tror att synen på nakenhet skiljer sig enbart mellan landsortsbor och stadsbor. Vi på landet kroppsarbetar ju mer och svettas följaktligen mer. En kvinna är fortfarande ett obejkt i overall. Det krävs så lite här. Den som köper dyra underkläder är "puckad" enligt lantisarnas synsätt. O.s.v... | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-02 17:04 | |
![]() | Budalv, jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt, försöker tolka så gott jag kan. Det kann ju vara så att kulturerna skiljer sig beroende på var man befinner sig. Jag har själv inte så stor erfarenhet av just det du talar om. Men spelar det egentligen någon roll? Så länge en människas möjligheter och rättigheter kränks eller förminskas enbart pga kultur eller sociala regler så är väl det lika fel, vilken kultur vi än befinner oss i? | |
y not | 2008-05-02 17:21 | |
![]() | jag tycker andra kläder som tangatrosor, slöjor och kepsar också är intressanta fenomen hur vi förhåller oss till. Än idag är det väl mer okey att kvinnan har något på huvvudet än mannen inomhus. Men sen finns det de som vill förbjuda att bära slöja eller keps, dock inte samma personer eller av samma skäl. Och om man är inne på sex så är ju barntangatrosorna verkligen ett intressant ämne att diskutera. Nu är jag alltså inte inne att ropa på förbud men snarare uppmärksamma föräldrar på signaler som sänds ut. | |
Bergarn1 | 2008-05-02 17:25 | |
![]() | Precis, släpp brösten fria! Inga problem för mig sålänge upa inte ger mig en bitchslap för att jag sneglar lite :-P | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-02 17:31 | |
![]() | Nej Bergan, såklart jag inte ger dig en bitchslap för att du sneglar. Den har du gjort dig förtjänt av tidigare. Sen kan du ju få en extra för själva sneglandet :) | |