Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 35 |
Inloggade | 74 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
micro113 | 2015-12-22 17:08 | |
![]() | BrÅ räknar annars normalt med "utlandsfödda" eller "utlandsfödd förälder - minst en" .. Redan på 90-talet stod invandrare = utlandsfödda - för 40% av de anmälda våldtäkterna .. ------------------------- ------------------------- ------------------------- Enligt undersökningar som avser förhållandena under 1990-talet var den brottstyp där överrepresentationen var högst våldtäkter, där cirka 40 procent av gärningsmännen var invandrare. ------------------------- ------------------------- -------------------- www.advokatsamfundet...st atistik/ Vill du istället falla ner till "etnicitet" - ja, då får du helt andra siffror. | |
Rhotheta | 2015-12-22 17:09 | |
![]() | Jag har gott hopp om Micro. :-) Hon är alltid på jakt efter sanningen och uppvisar ingen agenda, men ibland missförstår man. Micro. En del boenden är tomma. Där är tänkt att flyktingar skall placeras. Några av dessa har antänts av närboende. Inga av de bränderna har startats inifrån. I alla tidningar är det dock populärt att samla ihop dessa bränder med bränder som startas av de boende i redan aktiva boenden. Tillsammans utgör alla brandincidenter 43 st. I en tredjedel av fallen (samtliga på aktiva boenden) har branden startat inifrån. Ibland anlagd av boende. Ibland av rejäl klantighet. Och säkert ibland som en normal olycka. Av de övriga två tredjedelarna handlar majoriteten om tilltänkta, dvs icke aktiva, boenden. Dessa har naturligtvis tänts på av närboende. Hoppas att det blev klarare. 43 bränder. 1/3 inifrån. Samtliga påtänkta boenden utifrån. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-22 17:10 | |
![]() | Micro, Det är en sak att vara korkad i stunden men en helt annan att framhärda i att vara korkad. Som sagt, en grannlaga uppgift som jag ledsnat på. Jag har för mig att du ser mig som en analfabet så vi får väl ta det på det kontot. Bye bye! | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-22 17:18 | |
![]() | Rhotetha, Härligt att du har hopp om Micro. Alla har en agenda.....även du. Jag tycker att Micro är en mästare på att missförstå och misstolka. Men så är jag också analfabetiskt lagd.....och....därmed har högskoleprovet helt diskvalificerats och även intelligenstestet på värnpliktsmönstringen är helt ute och cyklar. Tack för ett klart och tydligt inlägg. Det gör att jag har en gnutta hopp om dig. | |
janne121212 | 2015-12-22 17:19 | |
![]() | Jag skulle vilja påstå att det finns stora möjligheter att en hel del av bränderna i tomma flyktingbyggnader kan ha startats inifrån, av t ex elektriska fel. Inte helt ovanligt när man rustar upp gamla kåkar. Vanaliga pyriomaner som söker uppmärksamhet är givetvis också ett alternativ. Flyktingmotständare kan givetvis stå för en del, men problemet är ju att vi inte vet och då kan man inte peka ut vare sig gärningsman eller motiv. Det intrtessanta i denna debatten är ju många här "vet" att alla bränder som inte flyktingarna själva startat är mordbränder utförda av SDare, som loco skulle ha sagt. | |
micro113 | 2015-12-22 17:19 | |
![]() | Rhotheta Jag är medveten om skillnaden på aktiva och icke-aktiva boenden. Och konstaterar att i den siffra man talar om så ingår båda - och där har en 1/3 startats inne i boendena -- ofta anlagda bränder vilket framgår av min tidigare länk. När det gäller icke-aktiva boenden så är inte jag alls övertygad om att det är närboende som står för dem och jag anser definitivt att man inte - såsom somliga försökt göra i tråden - kan peka ut SD:are, eftersom det inte finns något stöd för ett sådant utpekande. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-22 17:26 | |
![]() | Tack, micro. Ungefär lika stor risk då. | |
micro113 | 2015-12-22 17:27 | |
![]() | liminal Nej, inte ungefär lika stor risk - hur gärna du än vill bortse från hur risker mäts så blir det inte sant. | |
janne121212 | 2015-12-22 17:30 | |
![]() | Skulle man även mäta in våldtäkter som utförs inom äktenskapet, har vi ett massivt mörkertal, eftersom det inom en viss religion helt enkelt inte existerar våldtäkter inom äktenskapet. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-22 17:31 | |
![]() | janne12, Många? Vilka då? Jag antar med sannolikhet gränsande till visshet att jag är en av de många, trots att jag aldrig har varit i närheten av att påstå att jag har en aning om vilka mordbrännarna är. Jag föredrar att lita på fakta. Om Kent Ekeroth blir gripen för en av dessa bränder ska jag direkt säga att det är en SDare som har utfört just den mordbranden. Innan jag får bevis på vilka som utför mordbränderna kommer jag vara agnostiker angående detta. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-22 17:32 | |
![]() | Micro, Även om man har fel så är det klädsamt att hävda att man begriper allt och inte har fel? Eller? | |
micro113 | 2015-12-22 17:33 | |
![]() | totravel Du tycks ha den strategin - ja. Och uppenbarligen fungerar den för dig - så vem är jag att döma. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-22 17:36 | |
![]() | Håll på ett tag till så är det snart BARA SD som är oskyldiga. Otroligt | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-22 17:37 | |
![]() | Janne, Den manliga religionen? Du hänvisar till statistik som inte finns. Allt sexuellt umgänge som inte är grundat i ett medgivande från båda parter är klassat som våldtäkt. Vill du hävda fördomen/gissningen att detta skeende är mer vanligt bland invandrare än bland infödda svenskar? | |
micro113 | 2015-12-22 17:38 | |
![]() | Nora1 Jag tror att vi kan vara rätt övertygade redan nu om att bränderna inte är orkestrerade eller iscensatta av någon av våra rikspartier faktiskt. | |
janne121212 | 2015-12-22 17:38 | |
![]() | Nädå Nora, jag tror S, Mp, V, L, M, KD och C också är oskyldiga. | |
micro113 | 2015-12-22 17:39 | |
![]() | totravel Är det verkligen okänt för dig att man inom vissa kulturer anser att mannen äger rätt till kvinnans kropp? Att mörkertalet för vissa grupper är högre än för etniska svenskar? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-22 17:39 | |
![]() | Micro, Ja, Rhotetha har ju hopp om dig, trots att du i stort sett inte fattar något. Han kanske ser dig som en påläggskalv...... Bye bye! | |
janne121212 | 2015-12-22 17:40 | |
![]() | totravel Jag hänvisar till vad som undervisas i vissa samfunds sammankomstlokaler. | |
micro113 | 2015-12-22 17:41 | |
![]() | totravel Jag ser att du försöker lyfta din argumentationsteknik en aning.. Fortsätt så, med träning kommer du nu också lyckas hålla dig till ämnet så småningom. | |