Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 672 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maja G | 2011-01-28 10:14 | |
![]() | jo, jag har roligt medans jag jobbar iof...mne är så trött på söndagskvällen så jag inte vet vad! Det roliga i det hela är att idén var min...men så är det ju väldigt skönt att veta att jag är ledig i 3 helger framöver!! | |
| Lillstölla | 2011-01-28 10:15 | |
![]() | Sant Lady! Jag ska gå och duscha och sen fixa vidare här hemma, hej så länge! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:16 | |
![]() | Maja - ni har inte Time Care eller liknande? Men det är skönt att kunna vara ledig tre helger på raken så jag förstår hur du tänkte. Vi delar helgerna ibland, då jobbar vi 9-22 antingen lördag eller söndag och är sen ledig den andra dagen på helgen. Också rätt skönt. :) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:16 | |
![]() | Vi hörs sen, Stölla. Ha det bäst! <3 | |
| Maja G | 2011-01-28 10:19 | |
![]() | Nä tyvärr så har vi inte Timecare! Jag är den ende som skulle vilja ha lite flexibelt schema..De andra fattar inte det positiva i det så det gåååår inte det:( Men,men helgen går fort bara jag kommer dit. Ska ju på ansiktsbehandling på måndag så jag har lite att se fram emot ( och ja, jag har nog gått ner kilot som jag skulle faktiskt) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:22 | |
![]() | Vi har Time Care och det är hur bra som helst. Man får inte alltid igenom det man vill ha, men jag jobbar ändå som jag valt till i alla fall 85%, vilket är hur mycket bättre än att gå på fast schema som helst. :) Ansiktsbehandling låter skönt. Bra jobbat med vikten! :) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:27 | |
![]() | God morgon. Vi har Time Care och är inte alls nöjda. Vi är för få för att det ska flyta. Delade arbetspass och ett evigt jagande av timmar. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:30 | |
![]() | Jobbade som Maja tidigare men orkade inte riktigt och dessutom ska jag vara på jobbet så mycket som möjligt dagtid för att kunna sköta mitt uppdrag. | |
| nettan23 | 2011-01-28 10:33 | |
![]() | Hej alla Lady va bra att du e här :) har en fråga. Jag har börjat jobba som pers ass hos ngn som väger ca 55-60 kg som förflyttas i huset med stöd av en själv hela tiden, sedan sker det manuella lyft utan ngt som helst hjälpmedel, på och av toa m.m. Är det standard procedure? Vet att du jobbar inom handikapp. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:35 | |
![]() | Hej Vita. Vad synd att det inte funkar. Vi är rätt många så hos oss funkar det bara fint. Jag älskar det. :) Hej nettan. :) Hur går själva flytten till? Kan personen stå på egna ben? | |
| nettan23 | 2011-01-28 10:36 | |
![]() | Nej, utan all tyngd läggs på mig vid lyften :) | |
| nettan23 | 2011-01-28 10:37 | |
![]() | Jag håller om ryggen, under armar och lyfter personen rakt upp. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:37 | |
![]() | Så du lyfter bokstavligen personen var gång den ska förflyttas? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:39 | |
![]() | Jag vet inte vad lagen säger men hos oss ska vi använda lyftar när vi förflyttar en så pass tung person. Vi har ju fler personer att ta hand om på ett arbetspass så det blir för tungt att ta i med mannakraft varje gång. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:40 | |
![]() | Vita - delade turen är hemskt. Tack och lov att vi inte har sådana. :S | |
| nettan23 | 2011-01-28 10:41 | |
![]() | Okej Lady :) Ja det är ju bara en gång i veckan och en person, men jag tänkte bara höra om det var det normala. Alltså ska h*n upp på saker toa, rullstol osv så får man ju lyfta. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:44 | |
![]() | Nettan - det låter inte helt onormalt (tyvärr). Men tänk på hur du håller din egen kropp när du lyfter så att du inte gör dig illa. <3 | |
| Maja G | 2011-01-28 10:55 | |
![]() | nettan23: Det är lite speciellt att jobba som personlig assistent. Du är formodligen hemma hos brukaren och där råder inte riktigt de "lagar" som arbetsmiljölagen säger.. Finns det en anledning till att ni inte har mobila liftar? Jag har själv mycket erfarenhet av just pers.ass.jobb..Vi "bråkade" väldigt mycket om allt hos vår brukare som då bodde hemma igen i sitt lilla flickrum. Vi låg och sov på en madrass på golvet den första tiden,men efter många om och men så fick vi en riktig säng som vi hade i rummet bredvid. En mobil lift hade till en början,men sedan flyttade hon till egen lght och där satte de faktiskt upp en lift i taket.. Gå på lite och hör efter om mobil lift.Det är ingen som orkar med så tungt arbete och då får de inga assitenter heller som vill jobba! | |
| Maja G | 2011-01-28 10:56 | |
![]() | stavar som en kråka:( | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-28 10:59 | |
![]() | Jag håller med Maja. Liftar, golvliftar som takliftar, är viktiga. | |