Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kuralo | 2013-06-15 19:14 | |
![]() | Que? Vadå ja... | |
| Rultatultan | 2013-06-15 19:15 | |
![]() | Som jag sa tidigare: det är just det som gör religion så himla knökigt. Människan kan inte tänka sig något större än det vi exakt kan sätta fingret på, definiera och dissekera ;) | |
| Kuralo | 2013-06-15 19:16 | |
![]() | Ja vi människor kan ju inte ha svar på allt, jag tror inte att det ens är meningen att vi ska veta allt. | |
| kajix | 2013-06-15 19:18 | |
![]() | om man har svårt att tänka sig att människan utvecklats från ursoppan borde det vara ännu svårare att tänka sig att något överintelligent funnits jämt. | |
| kajix | 2013-06-15 19:19 | |
![]() | jag kan tänka mig en intelligens större än människan. men den måste också ha utvevklats från mindre. | |
| Rultatultan | 2013-06-15 19:20 | |
![]() | @kajix Vem tror inte på ursoppan? Dra alla över en kam much? ;) Det finns gudstroende människor som mycket väl kan tänka sig evolutionen - med en gudom som gnistan som satte allt i rörelse. | |
| kajix | 2013-06-15 19:23 | |
![]() | en gudom som alltid funnits? | |
| Sangria | 2013-06-15 19:24 | |
![]() | Göran- ok mitt fel jag skrev syndafallet istället för syndafloden som enligt dig var ca 2000 år efter syndafallet. Men DÅ blir det ju plötsligt trovärdigt. Jag menar med tanke på att HomoSapiens är i runda slängar 200 000 år gammal så måste dom där tvåtusen åren som du talar om väga tungt när det gäller människans utveckling. Undrar lite då kring tidsbgreppet- hände syndafloden precis i början av dom där 200 000 åren då eller ungefär när? För om detnubara var åtta individer som överlevde så behövde dom ju så många år som möjligt på sig för att bli dom miljarder som finns idag och dessutom hinna utvecklas åt så olika håll som vi har gjort rent utseendemässigt. Du får väldigt gärna förklara för mig hur din bild av detta är enligt bibeln då förstås. För hur det är på riktigt har forskarna en ganska klar bild över. Den är i mina ögon mycket mer trovärdig. | |
| Sangria | 2013-06-15 19:27 | |
![]() | Kuralo- där har du ju rätt enligt GT i alla fall gällande att vi inte ska veta allt. Det var ju Eva som pajade hela den planen så han fick tänka om . Typiskt kvinnor, alltid ska dom vara nyfikna och ta för sig. Men så har ju alla vi efterföljande fått lida för det i alla tider via barnafödandes våndor och tiga i församlingen och allt sånt där kul. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-15 19:30 | |
![]() | lustigt. Hur kan bilden forskarna förmedlar vara mer trovärdig än bibeln när du måste fråga hur bilden enligt bibeln ser ut? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-15 19:38 | |
![]() | --eller kanske inte. Jag kan ha missuppfattat dig. | |
| Rultatultan | 2013-06-15 19:39 | |
![]() | @kajix Enligt de flesta religioner, ja. En gudom/flera gudomar som alltid funnits. | |
| kajix | 2013-06-15 19:40 | |
![]() | och det låter trovärdigt? | |
| Rultatultan | 2013-06-15 19:53 | |
![]() | @kajix Trovärdigt? Varför inte? | |
| Kuralo | 2013-06-15 20:12 | |
![]() | Sangria; ;) håller med till fullo | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-06-15 21:40 | |
![]() | kajix -vad fanns innan livet? har livet alltid funnits? om inte, hur uppstod det? Kan något komma ur intet? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-15 21:43 | |
![]() | carlmartin: Det försöker man ju forska fram. Finns ett flertal hypoteser, men ännu inga bevis. En sak som är säker, det är dumt att säga att någon gudomlighet skapade livet, bara för vi inte ännu förstår hur. | |
| stuvelsberg | 2013-06-15 22:21 | |
![]() | Carlmartin har inte fattat nåt...enl. mitt förmenande...vad du idag inte kan förklara kan ALDRIG ersättas med en gud, givetvis, och fram för allt inte så som hen framställa. | |
| stuvelsberg | 2013-06-15 22:27 | |
![]() | Nu kurilo eller vad det nu va som du kallade dig....börjar bli drunkenm kanske...ni har lämnat kärnan....Beskriv och förklara gud den som kan....jah kanske för den inbitne troende ska förklara att om ni/du kan förklara gud eller påvisa några som helst spår av en gudomlighet är det en världssensation.!!!!! | |
| Rultatultan | 2013-06-15 23:11 | |
![]() | @Stuvelsberg Måste allt gå att förklara? Människan har i alla tider sett till det "mystiska" i tillvaron på ett eller annat sätt. ALLTID. Måste allt gå att bevisa? En personlig fråga: söker du egentligt svar på vem/vad det troende kristna/muslimer/Whatever tror på? | |