Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 20 201 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
socker_vadd - Ej medlem längre | 2011-04-17 21:44 | |
![]() | Pensla skruvarna med ofärgat nagellack? Brukar funka som nickelisolator (soft ord). | |
Tinna | 2011-04-17 21:47 | |
![]() | Får testa det.. Är iofs bara den ena skruven som jag fick utbytt (eftersom jag tappade originalskruven) så jag kanske kan kolla om jag kan byta ut den igen.. | |
Tess 08 | 2011-04-17 21:52 | |
![]() | Retar mig på att jag tydligen varit på minipicnic med Tinna idag och det har jag helt glömt bort.... | |
Tinna | 2011-04-17 21:56 | |
![]() | Tess. Haha.. ^^ Nu var det ju en annan Tess.. :P Retar mig på att jag inte varit på picknick med Tess här från Betapet.. | |
lewarcher | 2011-04-18 00:09 | |
![]() | Sannfinländare. "Familjen, moral, lag, ordning och armén ska behålla sin status och inte förefalla." En oanständig stank av 30-tal sprider sig över Nordeuropa. | |
ANDERStG | 2011-04-18 00:19 | |
![]() | lew: De har mindre tvivelaktig bakgrund än Sverigedemokraterna, men glad kan man ju inte vara. Prognoserna under rösträkningen skrämdes och placerade dem som största parti allt emellanåt. Partiets valvaka lät som en samling små dårar. Där skymtade en glad färgad man emellanåt, vet inte hur han hamnat där. De kryper antagligen med i regeringen nu men kommer inte att få fria tyglar. | |
Venatici | 2011-04-18 00:20 | |
![]() | Horisontallägesnästäppa! Asjobbigt! | |
lewarcher | 2011-04-18 00:26 | |
![]() | Intressant är väl också att det land i Europa med kanske lägst "utomeuropeisk invandring" (förfärligt begrepp) nu har det största högerpopulistiska/smygras istiska partiet i sin nationalförsamling. Allt bara för att de misslyckades med att göra smartphones. :=) | |
ANDERStG | 2011-04-18 00:26 | |
![]() | *förfalla När det gäller armén så är det förstås också nationalistisk retorik, men Finland har helt andra behov än Sverige i det hänseendet. Vi har ingen buffertzon mellan oss och den stora grannen i öst som inte tvekar att spänna musklerna som en förlängning av politik och diplomati. | |
ANDERStG | 2011-04-18 00:31 | |
![]() | Det har väl varit lite annat på gång än bara Nokia. Tvivelaktig valfinansiering och tungt ansvar för oss som är med i emu. Wikipedia vet berätta att (Sony) Ericsson är sjätte i marknadsandelar. | |
lewarcher | 2011-04-18 00:32 | |
![]() | Armén stör mig inte så mycket. Jag har bott i länder där militärtjänstgöring fungerat som en bra buffert mot huliganism. De historiska skälen för en stark armé i ett land vars nationslgränser har varit ifrågasatta så aktivt de senaste 100 åren är uppenbara. Särskilt om Putin gör sin väntade comeback. | |
lewarcher | 2011-04-18 00:36 | |
![]() | Mitt keyboard håller på att flippa ut Det tillför bokstäver jag inte ens tänkt på och ignorerar alla "o" samt hälften av alla "l". Det retar mig också...fast betydligt mindre. | |
ANDERStG | 2011-04-18 00:40 | |
![]() | Aha, det stod faktiskt "förefalla". Iom att Soini höll talet på finska får det tillskrivas slarv eller språkbrister hos någon av de två undertecknarna. | |
ANDERStG | 2011-04-18 00:41 | |
![]() | Journalisterna alltså. (Inte meningen att sitta här o försvara partiet.) | |
lewarcher | 2011-04-18 00:45 | |
![]() | Fast "förefalla" håller ju som motsatsord till "vara" men den språkliga sublimiteten betvivlar jag kommer ifrån Timo Soini. :=) | |
ANDERStG | 2011-04-18 00:49 | |
![]() | Nu är jag inte så bevandrad i grammatik (jag säger gladeligen "större än mig"), men den satsen skulle väl kräva någonting mer ("armén ska inte förefalla..."). I största allmänhet kan du inte räkna med att vilken som helst sublimitet passerar obehindrat mellan svenska och ett icke-indoeuropeiskt språk. | |
lewarcher | 2011-04-18 00:57 | |
![]() | Finsk-ugriska språk förefaller snåriga. | |
ANDERStG | 2011-04-18 01:00 | |
![]() | Jag hittar inte den där meningen i vinsttalet ikväll. Månntro de klippt ihop det från tidigare uttalanden. Det är sånt han kan säga vid frukosten vilken dag som helst. | |
ANDERStG | 2011-04-18 01:01 | |
![]() | Åhå, Aftonbladet har flyttat ner det en sida redan. Det är klart det är en underordnad nyhet då någon åkt ut ur Big Brother. :D | |
lewarcher | 2011-04-18 01:35 | |
![]() | Kollade finska ordet för "förfalla" (rapistua) vilket har väldigt lite gemensamt med ordet för "förefalla"(vaikuttaa) så det verkar vara en slarvig "journalist" (toimittaja) eller "tryckfelsnisse" (teemme) som varit i farten. :=) | |