Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-15 23:17 | |
![]() | Rultan: Det är ju så vi tar oss framåt i utvecklingen. Vi undrar varför och försöker att ta reda på det. Tyvärr så har religionen alltid varit emot framsteg. | |
| stuvelsberg | 2013-06-15 23:24 | |
![]() | Ja rulta, jag anser att jag (tyvärr känner jag mig ensam) är oerhörd ärlig vilket gör det extra svårt att "köpa" osanningar som t.ex. Det kristna budskapet,DET ÄR FÖR MIG OÄRLIGT,. och oärligheten är enl- mitt förmenande samhällets största problem alla kategorier. | |
| ingson | 2013-06-15 23:33 | |
![]() | Rultantultan Man kan välja att inte bry sig, att inte söka röna ut hur det förhåller sig. Det är frivilligt. Men problemet med den uttalade religionen/tron är att den fastslår en förklaring som enligt min mening inte bara är felaktig utan även självmotsägande Så tron försöker alltså förklara | |
| stuvelsberg | 2013-06-16 00:53 | |
![]() | inbgenting, det är ett ärligt svar | |
| stuvelsberg | 2013-06-16 00:54 | |
![]() | sen ingson är rätt ute ifall ni undrar | |
| stuvelsberg | 2013-06-16 02:18 | |
![]() | Om ni vill verka trovcärdiga så var så ärliga att ni erkänner er bergänsning! kunde varit tuffare som ni förtår,men eftersom oärligheten är problemet så cementerar ni den härmed, ok. | |
| Kuralo | 2013-06-16 08:38 | |
![]() | Att säga att mänskligheten inte har alla svar (som Stuvelberg kräver) är absolut så ärligt svar man kan ge, tycker jag. Jag har absolut respekt för att du inte kan ta till dig Gud i tanken, det är synd att du inte kan ta in honom i känslan, att du inte ens vill föreställa dig hans storhet.det är ett aktivt val och man måste acceptera att alla inte tycker/känner likadant . Men det är fel av dig att kalla alla andra för oärliga för att du inte får det svar du vill ha, nämligen att Gud inte skulle existera. | |
| Claysune | 2013-06-16 09:04 | |
![]() | Håller med Kuralo i sitt inlägg till debatten om Gud. Bibeln säger i 5:te mosebok att "Det fördolda hör Herren vår Gud till", Ja kan naturligtvis inte förklara allt. Talade med en ateist för en del år sedan och vi kom ingenstans i våra samtal. Då fick jag en underlig maning att säga 5 ord, kanske var det från Gud. Orden var "vänta så får du se. Så kan man väl inte säga sa han och blev nervös. Men nu är det så, sagt är sagt. Ja, en dag blir det så att vi alla står där inför Gud. Ja vad då , tog jag emot Hans Sons Erbjudande om frälsning eller ej ? jag skriver detta i all välmening. Med vänlig hälsning. c-s | |
| stuvelsberg | 2013-06-16 09:56 | |
![]() | Det kan aldrig vara oärligt att ifrågasätta, emotsägelsefullt igen, att likt en dåres envishet hävda nån eller nåts existens utan att kunna verifiera det kan väl inte vara ärligt?Att säga att man tror är möjligen acceptabelt men då helt ointressant, är väl den egentliga orsaken att man vill få det oförklarliga erkänt. | |
| ingson | 2013-06-16 10:12 | |
![]() | Struvelberg har tydligt visat att troende är oärliga när de tillskriver sin gud ett antal oförenliga egenskaper. Ty inte ens gud står över logikens lagar. (Tänk efter innan ni svarar) | |
| stuvelsberg | 2013-06-16 10:50 | |
![]() | Ja ingson,JAG ska motbevisa nåt som inte dom som hävdar existerar finns,JAG är oärlig etc.Jag kan garantera att om ni kände mid skulle ni upptäcka att ni fann en väldigt ärlig människa, och eftersom jag aldrig utan att bevisa min existens och allt som där tillhör,kan uppnå förtrolighet med nån i detta anonyma forum så är det meningslöst men trots allt sant,nåväl det kan alla hävda så då återstår att i nån mening verifiera det man säger och då måste man givetvis väga in dess betydelse.Så kontentan av allt i detta forum MÅSTE bli att ,folk tror på nåt som dom inte vet vad det är,det ska styra dom och omgivningen i avseende moral och etik,etc.,Jag kan inte tänka mig en mer oärlig person och mycket riktigt är det också dom troende som visat sig vara just omoraliska,oetiska och oärliga etc. faktiskt sant!!!Jag är en ointellektuell person men anser mig ändå vara kvalifiserad för ett ärligt svar. | |
| stuvelsberg | 2013-06-16 11:10 | |
![]() | Det värsta med allt detta inläggande i forumet är att man tydligt ser att man antingen är hjärntvättad eller boertom all räddning och erhåller inte nåt ärligt svar och som sagt, jag är absolut enkom normalbegåvad,(kan kanske diskuteras hehe,)Men tilltrots allt hängiven ärligheten så att anklaga mig för oärlighet biter hårt det medger jag men det leder inte kärnfrågan framåt.Så vad kan vi lära av allt detta?Ja etc. jag vet vad jag lärt mig, jag är ännu mer styrkt i min uppfattning, hur reagerar du? För en sak är viktig.Att inte bli kvar i sitt tillstånd utan att utyvecklas och förutsättningen för det är att man är lyhörd och äger ett genuint intresse av verkligheten dess omgivning | |
| stuvelsberg | 2013-06-16 11:47 | |
![]() | En tolking till då,så fort man talar om ärlighet så tystnar folk?? Även det tillstår jag är ett faktum även i ens omedelbara närhet.Ärlighet är svårt. | |
| stuvelsberg | 2013-06-16 11:58 | |
![]() | Nån som klara ärlighet? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-16 11:59 | |
![]() | Vem bryr sig om ärlighet när det finns fakta! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-16 12:00 | |
![]() | Kanske ingen som är inne just nu och har tid att svara dig? | |
| TPP | 2013-06-16 12:17 | |
![]() | Ärligheten varar ju som längst?! Som jag skrev från början RELIGION skapar endast konflikter som ibland leder till krig, men alltid till schismer. Se bara på denna tråd vilka olikheter och trosuppfattningar människor har, och tur är väl det att vi inte tycker och tänker lika. För vad vore en värld i harmoni? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-16 12:18 | |
![]() | ingson. Hur tänker du? Om man tror på en Gud som skapare av alltet har han väl skapat logiken? (och står väl därmed över logikens lagar) | |
| stuvelsberg | 2013-06-16 12:39 | |
![]() | Haha porla, och tack TPP,det är ironiskt att jag som ,enligt egen utsago, är rälig ifrågasätts medans vi ska köpa folks oärliga påståenden, men ok,För mig finns enbart en gudomlighet och det är ärlighet,vilket som ni förstår skapat otaliga fiender mot mig men aldrig fått mig att revidera uppfattning, enär jag vet hur svårt det är att gtreppa och ta åt sig när man konfrontersas av en ärlig människa!!!!!!!!! | |
| stuvelsberg | 2013-06-16 12:39 | |
![]() | är ärlig skulle det vara vilket jag antar att ni förstår men ändå | |