Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 20 214 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rultatultan | 2013-10-26 02:05 | |
![]() | "För att vara död verkar Jesus ovanligt levande just nu" (Göran Skytte, Svenska Dagbladet) Precis så känns det i mitt liv denna höst. Ovanligt levande! | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-26 03:13 | |
![]() | Göran skytte!? Du vet att han ifrågasatte KG Hammar för att han avfärdat jungfröfödelsen, samt Hammars liberala syn på kyrkan? | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-26 04:00 | |
![]() | High five Rultan! Marcus Birro o Göran Skytte! Stora tillgångar i Gud. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-26 04:01 | |
![]() | Redan vaken, Ordminna, är det julotta? | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-26 04:02 | |
![]() | Söndagsman, Den nya kvinnliga påven ifrågasätter ju också Jesu jungfrufödseln.... Och tänk på Ecce Homo också. Snart är hela kyrkan full. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-26 04:02 | |
![]() | Pinky, Är DU vaken också? :) | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-26 04:03 | |
![]() | Ja, jag är marsvinsvakt. Har du något bra bibelcitat om det? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-26 04:04 | |
![]() | Men skärpning nu, kvinnlig påve? | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-26 04:06 | |
![]() | Ärkebiskop heter det ju. :) | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-26 04:06 | |
![]() | Ordminna , vad menar du med kvinnlig påve? Har jag missat något? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-26 04:09 | |
![]() | Så var det ja. Godnatt på er nu. | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-26 04:11 | |
![]() | O,j vad mycket nattvard man kan ta om man bara tror. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-26 12:35 | |
![]() | ttiittii: "ja du har en lustig tolkning du Gr3en". Hur menar du? Jag känner ju att jag har rätt när jag tolkar det så. Då är det väl rätt, precis som när ni känner det? | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-26 12:45 | |
![]() | ttiittii igen: "Det finns säkert massor med anledningar varför människor firar Påsk,men för oss Kristna är det givet,många super skallen i bitar på Påsken det är kanske också ett firande,en del har ris med hönsfjädrar i för att fira någonting men dom kan inte förklara varför" Lustigt att du tar upp riset som något som inte skulle höra till kyrkan. Riset är för två anledningar, ttiittii, och bägge har med kyrkan att göra. 1. Påskriset symboliserar de palmblad som ströddes framför Jesus under hans intåg i Jerusalem. 2. På långfredagen piskade husfadern sina familjemedlemmar med ris för att påminna dom om Jesus lidande. Bara så du får lära dig lite om vad du pratar om ttiittii. Kan ju va kul ibland. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-26 12:52 | |
![]() | Ärkebiskop menar jag ju :)) Man det förstår ni nog. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-26 12:55 | |
![]() | Pink Ribbon, marsvinsvakt? Ja, Gud satte människan att råda över djuren, så ta hand om dom väl är mitt råd :) | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-26 12:59 | |
![]() | Ordminna så enligt Gud är människorna värda mer än djuren? | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-26 13:04 | |
![]() | (tar mig friheten att skriva till ttitttii igen då man ibland kan märka en ovilja att bläddra bakåt i trådarna) Lustigt att du tar upp riset som något som inte skulle höra till kyrkan. Riset är för två anledningar, ttiittii, och bägge har med kyrkan att göra. 1. Påskriset symboliserar de palmblad som ströddes framför Jesus under hans intåg i Jerusalem. 2. På långfredagen piskade husfadern sina familjemedlemmar med ris för att påminna dom om Jesus lidande. Sen så var det ju det här med att tolka bibeln. Jag tolkar att Jesus psykar samariten vid sykars brunn. Jag känner inom mig att jag har rätt när jag tolkar det så. Då kan väl ingen säga att jag tolkar det fel? Eller? | |
Rultatultan | 2013-10-26 14:26 | |
![]() | @Söndagsman Ja, det vet jag. Jag ifrågasätter också Hammar. Men det hör inte till saken. Jesus känns i alla fall ovanligt levande för mig. | |
Rultatultan | 2013-10-26 14:31 | |
![]() | @ordminna Håller inte med varken Skytte eller Birro i allt de säger, men de har många Gudserfarenheter och många bra saker att säga som för mig personligen "förklarat" en hel del. Och eftersom båda herrarnas vittnesbörd (eller vad man ska kalla det) har Kristus i centrum har de fångat mitt intresse. Skyttes självutlämnande och mycket ärliga böcker om hur hans väg till tro sett ut har betytt enormt mycket! | |