Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-27 10:25 | |
![]() | Jag tycker det är tråkigt med denna xenofobi. De flesta invandrare är som folk är mest, faktiskt. Jag tror Sverige hade varit ett mycket sämre land om vi inte haft en betänklig invandring. Sedan ska man såklart följa svenska regler. Jag har inget emot att betinga vistelsen här på att man klarar av vissa basala krav (som t.ex. att ha en bostad och inkomst om man inte är asylflykting). | |
Rhotheta | 2014-12-27 10:33 | |
![]() | Denna xenofobi och som folk är mest. Kan du försöka att vara lite mindre konkret? | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-27 10:41 | |
![]() | Tycker inte det behövs precisering för att få fram poängen. Känner man sig träffad av inlägget så är det en indikation på att det kanske innehåller något att ta till sig? Lite som en dikt, du vet? | |
janne121212 | 2014-12-27 10:54 | |
![]() | Håller med dig lennart både vad gäller xenofobi och att de flesta invandare är som folk är mest, dvs även bland dom finns gott om xenofober (glöms ofta bort när man talar om invandrare, alltid vi blonda svenskar som är rasister och xenofober). Har tyvärr mött åtskilliga invandrare som hatar svenskar, men det kanske beror på att massmedia gillar att utmåla oss som rasister, och folk kanske tror på det som står i tidningen. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:00 | |
![]() | 1. Xenofobi är enligt mig ett svagare ''skällsord'', knappt en förolämpning, jämfört med rasist eller fascist. Det är semantiskt mitt i prick, vissa tycks vara rädda för det som är främmande. 2. Att vissa invandrargrupper hör till landets mest socialkonservativa ser jag som ett lika banalt faktum. | |
janne121212 | 2014-12-27 11:06 | |
![]() | Alla människor (och även andra djur) är mer eller mindre rädda för allt som är främmande, och i många stycken är detta en bra egenskap. Har i alla fall varit en väsentligt bidragande orsaken till att evolutionen fört oss dit vi är idag. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:07 | |
![]() | .Jag vill verkligen möta en invandrare som hatar Svenskar,men jag har aldrig lyckas träffat någon som hatar Svenskar.Dom från Burma jag träffar är så tacksamma att dom fått kommit hit.Och dom har blivit så försvenskade .Nu kan det bero på att jag bara är halvsvensk själv. | |
janne121212 | 2014-12-27 11:11 | |
![]() | För att återgå till ämnet visar väl dagens besked att alliansen hela tiden hade rätt när dom sa att det var förhastat att utlysa extra val. Jag misstänker dock starkt att SL kommer att hävda att detta var en gigantisk seger för honom, som förhoppningsvis ska visa vilken stor statsman han redan hunnit bli. | |
janne121212 | 2014-12-27 11:13 | |
![]() | ttiittii. Välkommen till bl a Rosengård i Malmö så ska du se hur många som älskar svenskar. Där kanske du skulle få jobba lite extra om du skulle kristna alla. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:14 | |
![]() | Tror inte SL tänker sig som en stor stadsman,mer på att följa reglerna | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:16 | |
![]() | Här inte alla städer sitt eget Rosengård ?inte lika stort som Gbg men ändå ? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:19 | |
![]() | Vad finns för ungdommar i Rosengård? Vad gör kommunpolitikerna för människorna i Rosengård? Jag har sett ett Rosengård i Sthlm förändras till ett Paradis Fisksätra som var helt bedrövligt och Nu blomstrar det | |
janne121212 | 2014-12-27 11:20 | |
![]() | Jo, så det finns gott om folk här som inte gillar svenskar. | |
janne121212 | 2014-12-27 11:26 | |
![]() | Är inte helt säker på att alla skriver under på att Fisksätra är ett Paradis. Men du som är bibeltrogen kanske vet bättre än jag hur ett sånt ser ut. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:28 | |
![]() | Det finns gott om folk som hatar stockholmare. De landsbygspolitiska implikationerna av denna insikt är obefintliga. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:29 | |
![]() | Rosengård behöver en hel del fritidsledare som är sunda som kan lära ungdommarna hur man kan göra istället för att bränna bilar.Jag förstår ungdommarna i Rosengård jag vet hur dom mår,jag kan känna deras frustration över att inte ha en vättig sysysselsättning,Att dom inte är delaktiga i sina liv dom känner sig som brickor i ett fiaspel poff så blir dom knuffade.Inget konstigt att dom bränner bilar...var finns förtroendet mellan kommunledningen och ungdommarna i Rosengård? Det finns inte kommunpolitiker i Gbg vet inte vad dom ska göra ,Dom har aaldrig bort i Rosengård | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:31 | |
![]() | Jag vet hur Fisksätra såg ut förut brända bilar sopor förstörelse vandalisering mimisshandel och mord. Och nu ser det ut tvärt om | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:33 | |
![]() | Rosengård ligger i malmö. Inte för att din trovärdighet ligger i detaljerna men ändå. | |
Rhotheta | 2014-12-27 11:37 | |
![]() | Det finns gott om kommunalpolitiker i Göteborg som aldrig har satt sin fot i Rosengård, det skall vi vara väldigt ärliga och öppna med. Det finns också forumister som saknar den allra mest basala allmänbildning och ändå uttalar sig friskt i dessa frågor utifrån hur verkligheten ser ut i deras kvarter. Rosengård är en stadsdel i Malmö. | |
Rhotheta | 2014-12-27 11:47 | |
![]() | Att Sveriges mest kända stadsdel ligger i Malmö är inte en detalj. Det krävs olympisk ignorans för att inte känna till det. Det påverkar i allra högsta grad ens trovärdighet. | |