Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rhotheta | 2014-12-27 11:49 | |
![]() | Speciellt som janne inlett med "välkommen till Rosengård i Malmö". | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:52 | |
![]() | Eller så har vi andra helt enkelt missat att det finns ett Rosengård även i Göteborg. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-27 11:55 | |
![]() | Jag har aldrig varit där och har ingen koll på vad Rosengård ligger.men Politiker i Malmö ...vad kommer dom att bli ihågkommna för ? Att dom satt vid ett skrivbord och vände papper eller att dom tog tag i problemet Rosengård .Det handlar om värde och pengar x antal milijoner behövs massor med vilja driv och eldsjälar,sen är det bara att köra,men Malmö politilker vänder papper vid ett skskrivbord och är inte intresserad av ungdommar i Rosengård.Fan vilken utmaning att vinna ungdommarnas förtroende att få berömma dom för varje litet framsteg,Att få ungdommarna att känna sitt egenvärde att dom är bra att dom kan.Att dom Duger.Att ungdommarna får skapa sitt dröm Rosengård och att Rosengård lever upp till sitt namn.*Som det är nu är ungfommarna förlorarna Men dom största förlorarna är framtidens barn,vad ska politikerna svara den dagen när dom frågar varför inget gjordes ? | |
janne121212 | 2014-12-27 11:56 | |
![]() | ttiittii, du är otrolig som i vissa trådar kan ogenerat basunera ut din avsky mot både lärare och förskolepersonal, men just nu sitta och försvara ungar som bränner bilar bara för att dom enligt dig inte har nåt annat att göra. Där tycker jag den sista gnuttan av din (eventuella) trovärdighet försvinner | |
janne121212 | 2014-12-27 11:58 | |
![]() | Om du inte ens vet var Rosengård ligger kan du ju heller inte ha någon uppfattning om vad kommunpolitikerna gjort för insatser där, säger sig väl själv, eller.... | |
janne121212 | 2014-12-27 12:01 | |
![]() | Och om nu kommunalpolitikerna är så dåliga får dom väl rösta fram nya, men det ser inte ut som det ska ske dom närmsta åren. www.val.se/val/val20...in dex.html | |
Rhotheta | 2014-12-27 12:09 | |
![]() | Politikerna i Malmö har redan ett internationellt rykte och kommer under lång tid framöver att vara kända för att understödja judeförföljelser av den grad att många judar valt att fly från Malmö. Ironin i att vårt svenska flyktingmottagande skapar svenska flyktingar är jag säker på undgår de flesta. Liksom det mesta jag skriver. (Det finns några undantag.) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-27 12:10 | |
![]() | Det är stor skillnad på att förstå ungdommarna och att försvara dom.Jag försvarar dom inte. Politikerna i Malmö har inte gjort något som duger eftersom problemet kvarstår | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-27 12:24 | |
![]() | Janne,har Du vägarna förbi Stockholm i Sommar ta en tur till Fisksätra och gå en tur i området och bilda Dig en uppfattning. För ett par år sedan ville jag visa dom här ungarna att det finns olika sätt att bo på.I min By finns inte en enda invandrare.Så vi åkte till Tensta och kollade,Sen skulle Jag visa dom Fisksätra,Det var total förvandling mot när jag var där senast. Yes jag har svårt för Lärare har haft 11 barn på 3 olika skolor,Och när det finns problem och dom inte tar tag i problemen utan sopar dom under mattan.blur jag inte glad.Det finns massor av bra lärare men dom har gått i Pension tyvärr.Dom borde vara mentorer till dom yngre lärarna | |
janne121212 | 2014-12-27 12:24 | |
![]() | Du skriver "Inget konstigt att dom bränner bilar". Tror dom flesta av oss här tolkar detta som ett försvar. Och vet du varför du försvarar dom, jo för att du likt alla politiker du smutskastar, aldrig har (och aldrig skulle vilja) bo i Rosengård. Lätt att se allt von oben då liksom. Problemen för andra skötsamma (och bilägare till utbrända vrak) i Rosengård, blir inte så tydliga på din egen lilla rosengård i Bullerbyn. | |
janne121212 | 2014-12-27 12:31 | |
![]() | "I min by finns inte en enda invandrare" Har nästan förstått det, så ni åker alltså till Fisksätra för att studera verkligheten. Är du inte då lite som alla kommunalpolitiker, håller dig på avstånd från alla problem. Jobbar lite på att kristna burmeser och talar om för alla att dom ska ta emot fler invandrare, men själv tar ni i ert by inget ansvar. Hypocrisy heter det på ren engelska. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-27 12:39 | |
![]() | Av alla dåliga sätt att hantera den parlamentariska situationen tror jag de lyckades hitta den allra sämsta. S driver valkampanj efter valet och sågar alliansens politik fullständigt i en sällan skådad svartmålning. S lägger fram en budget som är så vänsterinriktad att den är omöjlig att tolerera för både alliansen och sd. Sd ser sin chans och fäller budgeten. S utlyser i panik extra val och försöker pinna det på alliansen och sd. Förutsägbart nog är sd vinnarna i opinionen Alliansen gör utspel för att närma sig sd:s problemformuleringar. Alla partier utom sd får panik över att sd inte bara försvinner. Ny praxis införs, alliansen bakbinder sig själv - plötsligt är s-budgeten bra och integrationsutspelen glömda. Sd är nu det enda oppositionspartiet och alla andra framstår som jätterädda för dem. Det kommer att sluta i tårar, som Eje Elghbrukar säga. | |
Minta | 2014-12-27 12:46 | |
![]() | De måste väl hitta ett sätt att regera i minoritet nu och i framtiden. Ingen vill ju ha SD i knät. Skönt att slippa nyval med eftergifter åt SD. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-27 12:48 | |
![]() | Ja, sättet de hittade var att utnämna sd:s frågor till de enda viktiga. | |
Minta | 2014-12-27 12:54 | |
![]() | Du tycker att man borde gjort några eftergifter och sedan var de satta ur spel? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-27 12:57 | |
![]() | Janne jag bara sover i den här byn.är aldrig här förutom på lov och helger.Här svårt att trivas utan invandrsre,Då dom berikar | |
limpan__2 | 2014-12-27 13:09 | |
![]() | "De måste väl hitta ett sätt att regera i minoritet nu och i framtiden." Nä, de hade istället kunnat inse att de måste en majoritet bakom förslagen, eller i alla fall inte en majoritet emot. Det är fel att vi ska ha en Riksdag där majoriteten är emot regeringens politik men bakbunden av en överenskommelse som syftar till att underlätta för partierna att inte finna samarbeten. Och om vi nu ska cementera blockpolitiken skulle vi också på allvar kunna diskutera att byta till ett majoritetsvalssystem som enklare kan garantera en majoritet i parlamentet för en minoritet av rösterna..ungefär vad partierna verkar vilja få till genom överenskommelser och ändringar av praxis. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-27 13:30 | |
![]() | Detta innebär i praktiken att ett block på mindre än 50 procent i framtiden kan flytta politiken mot ytterkanterna, snarare än att bli tvungna att flytta mot mitten. Detta eftersom det andra blocket lovar att aldrig fälla något alls tillsammans med sd. Jag förstår att du gillar det just nu, minta. Du vill se en vridning kraftigt åt vänster. Men kan du inte alls se risker med att avskaffa opposition helt och endast värdera politiken som för/emot sd? | |
Rhotheta | 2014-12-27 13:45 | |
![]() | Tja. Nu har de tre och ett halvt år på sig att bilda PARTIET, fängsla jomsgård och gänget och få till några snygga lökkupoler på rosenbad. I annat fall blir det bakläxa 2018. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-27 13:46 | |
![]() | Det återstår att se hur vänstervridna de blir. Det är val om tre och ett halvt år igen, och de flesta människor vill ju ha allianspolitik, med några enstaka justeringar. | |