Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 847 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| birkan96 | 2011-04-17 13:35 | |
![]() | Just nu, och sedan annandag jul, bor jag i ett "museum" eftersom jag hyr ett möblerat hus av en kompis, vars pappa har hamnat på hemmet.. Alla hans saker är kvar, till och med kalsonger och strumpor hängde på tork när jag flyttade in, och de har inte tagit bort ett skit av hans grejor ännu! Gamla husgeråd, kastruller, skärbrädor och annat i köket är ingrott med gammalt köksfett eftersom han inte diskat ordentligt.. Jag har köpt, och tagit hit, det jag använder till matlagning eftersom jag avskyr andras kökssaker. Jag har torkat och grejat i köket, som går i grönt och brunt, men det blir inte riktigt fräscht. Gammalt och nött överallt och luktar lite gamla människor. Sovrummet är hans gamla kontor med massa stringhyllor som är fyllda med bokföring sedan 1800 kallt.. Det rummet går i beige och grönt. Hans kläder och skor står kvar i garderober och hyllor.. Hallen är orange och konstigt planerad och badrummet är också orange, och där finns det inte någon dusch utan den är i badrummet där uppe som är gjort i masonite och alltså måste man typ ligga och duscha för att inte skvätta massa vatten på väggarna i onödan.. Det finns två gamla orglar i vardagsrummet som ingen orkar flytta på och det är såååååå mycket saker, tavlor och prydnadsgrejor, på väggarna så det är ett under att de inte ramlar in. Jag kan inte flytta ut något eller kasta eftersom de anhöriga, två systrar, ska gå igenom allt när de får tid.. alltså vilket år som helst antar jag!! Det enda som uppväger allt är den fina pensionärskuvösen på ca 20 kvm, närhet till barnen, nära jobbet och den mycket billiga hyran!! :) | |
| __SaNnIs__ | 2011-04-17 14:05 | |
![]() | I vårt hem är det lite blandat, både jag och sambon gillar inredning.. När vi flyttade in i vårt hus för 3år sen så var det ingenting som var "nytt" utan allt var i samma anda från 1980. så köket är i furu och grönt kakel.. hatade i början men nu ÄLSKAR jag det. Så jäkla läckert. Vårat badrum är i blått, har faktiskt bild på min blogg sannis1987.blogg.se tyckte den var hemsk också. Men nu älskar jag den och vill absolut inte göra om det! Älskar att blanda nytt och gammalt.. :)Ikea möter byrå från arv.. :) | |
| Alvwera | 2011-04-19 02:12 | |
![]() | Bostadsrätten med öppen planlösning, stora fönster, vita väggar och några mörka fondväggar. Parkett i alla rum förutom toalett som är kaklat. Luftig, fräscht helt perfekt! Sen kom möblerna; då blev det kaos. Inredning är jätte intressant men samtidigt svårt att hitta rätt stil! Killen och jag försöker hittar Vår stil i 5 år nu. Mina favorit möbler är skänken Wake och fåtöljen Milano fr. Bolia. Jag tycker att inredning ska vara färgrikt, tavlorna vi hade var för mörka så de flesta såldes och inom ett år ska har jag bestämt att det ska hänga egenproducerade tavlor på väggarna. Jag tycker att inredningen ska vara enkelt, det får INTE vara för mycket saker. Det jag äger det använder jag regelbundet. Är det något som inte används på ett år så får det hitta ny ägare. Killen är ändå bra på att samla på sig saker så jag städar bort och han samlar på :P En dröm vore om han hade ett garage till hans hobby. Inredningsmässigt så hoppas jag också på att jag kan börja göra min önskade trådlampa till vardagsrummet innan detta år är klart. :-) Kortfattat skulle nog säga att min stil är minimalistisk och modern. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-04-19 09:08 | |
![]() | låter snyggt | |
| _elizzza - Ej medlem längre | 2011-04-19 11:26 | |
![]() | Mitt hem är en trevlig lya =) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-19 11:33 | |
![]() | Som helvete, men jag ska städa i dag. :) | |
| Bitte - Administratör | 2011-04-19 11:55 | |
![]() | Känns som om vi befinner oss i en ständig reovering eller har gjort det i alla fall de sista måderna Bitte | |
| necxma | 2011-04-19 11:57 | |
![]() | Vi har ett bord mitt i sängen | |
| _nelliee - Ej medlem längre | 2011-04-19 12:30 | |
![]() | Hahahaha... jag har en sork i min säng... mmmm goood är den | |
| apajävel | 2011-04-19 12:30 | |
![]() | Vad heter den kvinnliga varianten av ungkarlslya? | |
| MegaSOL | 2011-04-19 14:58 | |
![]() | Jag gillar att blanda gammalt och nytt. Mycket rena ytor utan en massa småsaker. Öppen känsla i rummen. Gärna färgglatt, avskyr vitt | |
| Trolsa | 2011-04-19 15:28 | |
![]() | Växter och natur med dämpade mörka färger :) | |
| Optimisten | 2011-04-19 16:09 | |
![]() | Det finns nog inget ord för det apan :o) | |
| le-lou | 2011-04-19 16:29 | |
![]() | jag är så sjukt missnöjd just nu. Nyinflyttade i en lägenhet med högt i tak, den gamla stilen på lägenhet...jättevacker men inget passar in, inte ens vi. Vi har en superlång hall som man gärna vill springa igenom för att den är så mörk, ett makalöst stort vardagsrum som är för stort (vi har struntat i alla måsten och bara föst ihop soffan med tv för att få en liten hörna) och köket är vansinnigt rent allmänt, svarta bänkar, schackrutigt golv, ett kylskåp från 70 talet och vita luckor med trädetaljer på (!). Blir knas på den här lägenheten. Till på köpet är badrummet hypermodernt fast med världens sämsta belysning till världens största spegel, man blir yr bara av att gå in där. Lyxproblem yey - men det finns inget mys, ingen känsla i lägenheten överhuvudtaget och jag vet inte snart vad vi ska göra mer än att flytta. Har försökt med mattor, belysning och jag vet inte allt. Funkar inte. Vi vantrivs gravt, det är så sjukt omysigt, ekar och lyhört är det också. Nu sitter man här och får bita ihop. Vi flyttade för att den var stor och tom när vi tittade på den. Den är fortfarande stor och känns minst sagt tom :(. | |
| Megaherz | 2011-04-19 16:32 | |
![]() | Mitt hem skulle behövas renoveras. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2011-04-19 17:35 | |
![]() | För tillfället har jag två hem, det ena blir tommare och tommare och den andra under uppiffning. Behöver jag säga att jag vantrivs? | |