Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 591

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lejonmix - Ej medlem längre2008-07-27 07:32
Antal inlägg: 2692

jag pratade mer om att brandväggar inte spelar stor roll. Mina släktingar köper brandvägg. Företag lockar med brandvägg. Lägger man ut bilder så kan dom kopieras- säger inte emot dig. Jag anser bara att man skrämmer upp folk en massa- utan skäl ibland. Folk vågar inte betal räkningar, ladda hem gratisprogram och LURAS av spam. Har du inte fått mail som säger att du måste "Skicka detta vidare annars bla bla".
Ett jätteoligt mail var ju det som hittades på av två grabbar som handlade om att man var tvungen att skicka en kopia på ett mail till alla i sin adressbok- annars skulle MSN införa en månatlig kostnad på 10$. Jag mottog många sådan mail från uppskrämda personer.

Ett avlägset exempel: I Usa sålde ju gasmaskarna slut i HELA landet. Och folk skrev upp sig på kölistor hos grossisterna för lass med nästa tillverkning och försäljning av gasmakser. Något som skulle dröja månader.
Så fanns det egentligen ett hot som motsvarade denna konsumtion? Låt svaret vara självklart. -Ja, självklart. Låt oss inte snava in på ev rättfärdiga anledningar till en sådan masshysteri nu.

Budalv - Ej medlem längre2008-07-27 08:00
Antal inlägg: 2199

Och jag fortsätter att hävda att många av de som väljer att inte ha avatar inte alls är samma typ av personer som börjar klia sig i hårbotten sekunderna efter att de har sagt i radion att det går huvudlöss på dagis. De är snarare att likna vid personer som avstår från att dricka alkohol av sådana enkla skäl som att de inte vill förlora skärpa och kontroll.

De lättlurade som du beskriver finns självfallet också. Desto viktigare att inte förneka att det finns en baksida av det roliga internetlivet. Själv tycker jag det är väldigt underhållande med låtsasfigurer i forum. Eller töntar som har flera konton och avslöjar sig genom att använda samma fula smileys =D

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-27 08:14
Antal inlägg: 2692

tyvärr tror jag att det handlar om att det finns många naiva människor och personer som inte hört om " kritiskt tänkande" och ord som "källkritik"

Dock så har jag tänkt lite på ett annat plan. Jag vill npg så gärna att folk inte ska vara sådana AS som snor andras identiteter. Ut på stadens torg och gator och stå upp för den du är- sno inte andras identitet. Varken här på beta eller i banken.

Jag hoppas att man verkligen inte avstår att ha en bild på sitt ansikte för befogad rädsla...hoppas den är överdriven om du förstår vad jag menar. Jag hoppas att man helt enkelt inte tycker om sitt tryne ;) missförstå mig rätt.

Hatar as som gör andra orätt i SMYG. Om man vill säga nåt- våga säga det utan att gömmasig bakom andras identitet. Om du vill smutskasta någon, låt alla se vem DU är.

Budalv- respekt till dig

Van Kantig2008-07-27 08:18
Antal inlägg: 190

Jag har inte tekniken för att kunna lägga in ett foto på beta, annars hade jag nog gjort det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?