Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| upa - Ej medlem längre | 2008-08-06 21:01 | |
![]() | En viktig sak att komma ihåg är ju att en hel hud nog är viktigare än rena händer om man vill undvika att bli smittad. En kombination är ju alltid att föredra såklart :) Om du lider av väldigt torr hud nattravn bör just du fokusera på att hålla huden hel istället för att tvätta dig maniskt. Blir man lite "virussmart" vet man vad man bör undvika att ta i. Kunskap är ett bra sätt att undvika smittor. Istället för att smörja in dig med matolja kan du ju försöka att duscha mer sällan :) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-06 21:24 | |
![]() | Eller att undvika cigaretter och kaffe, samt dricka mer vatten och äta mer mättat fett :) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-08-06 21:30 | |
![]() | E Solu, jag tror inte folk har problem med att få i sig tillräckligt med mättade fetter :) De essentiella fettsyrorna Omega-3 och 6 är bra för huden. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-06 21:35 | |
![]() | Vi har olika diskborstar till människors och fårs porslin. Min lillebrors flickvän var alltid snabb att hjälpa till med disken. Hon tog fårens borste till människodisken. Men vi hade aldrig hjärta att rätta henne. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-06 21:48 | |
![]() | upa: Prexis. Jag tror minsann jag håller med dig rakt igenom där. :) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-06 21:49 | |
![]() | Jag undviker redan kaffe och cigaretter. Dricker även mycket (och enbart) vatten. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-06 23:40 | |
![]() | Här kan man läsa vad folk som är rädda för det som inte stoppas av 6 lager papper tycker om hyfs. Läs det och tänk att en byxa eller en kjol inte är så värst mycket tjockare än 6 lager papper: www.betapet.se/forum...am p;page=0 Dubbelmoral? | |
| munsterfrass | 2008-08-07 00:35 | |
![]() | prova fårtalg :) man kan få det utskrivet och det hjälper de flesta vid torr hud ... vilket min mamma (som alltid tvättar sig om händerna både innan , efter och under toabesöket) har sagt är fantastiskt :) ..... | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-07 00:39 | |
![]() | Innan, efter och under toabesöket tycker jag låter lite overkill. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-07 00:40 | |
![]() | Men det är klart, själv borstar jag ju iofs tänderna före, under och efter måltiderna. | |
| munsterfrass | 2008-08-07 01:02 | |
![]() | :) ..det är min mamma vi pratar om ... hon gör så .. inte konstigt att jag blev avskräckt och bara tvättar mig om händerna då och då :) | |
| munsterfrass | 2008-08-07 01:03 | |
![]() | hur smakar maten med tandkräm i munnen? det känns som om jag borde prova :) | |
| PeterNorth | 2008-08-07 04:39 | |
![]() | Vilken het & überintressant disskution detta var! Nu måste jag bara skriva nåt, ska bara tvätta händerna först så det inte blir en massa bajs på tangentbordet... Sådär ja! Tvätta händerna för & emot: För: Du blir ren... om händerna. Luften du andas är fortfarande skitig samt diverse andra smutsigheter som du kanske glömmer för att du är besatt av att gnugga bajs från dina händer. Emot: Du förlorar alla värdefulla smaker på dina handflator som du kan gnida in i all dåligt kryddad mat & du kan aldrig delta i den klassiska leken "Mest bajs under naglarna vinner". Lösning då: Hugg av dig händerna, sy igen skithålet eller skaffa en slav som torkar dig i röva! | |
| maromessa - Ej medlem längre | 2008-08-07 05:18 | |
![]() | Jag tvättar händerna flera gånger om dagen, inte bara efter toa. Jag tvättar speciellt händerna när jag lagar mat. Det finns ju handkräm. | |
| maromessa - Ej medlem längre | 2008-08-07 05:19 | |
![]() | blev lite fel där.... jag tvättar händerna speciellt vid matlagning menar jag haha | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-07 12:00 | |
![]() | Jag tvättar speciellt gurkan vid matlagning. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-07 12:44 | |
![]() | Med hjälp av brädan? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-07 12:54 | |
![]() | Så här fick jag lära mig på sjukhuset: Normal handtvätt med tvål och ljummet vatten och torkning med handduk/papper tar bort ca 90% av alla bakterier. Återstoden av bakterier funkar som "vaccination" i vår vardag. Om bakteriemängden blir för stor, blir vi sjuka. Vid sårvård och skötsel av människor med dåligt immunförsvar (åldringar, svårt sjuka, för tidigt födda t ex) måste man gå ett steg längre och i möjligaste mån avlägsna alla baciller från sina händer (tvåla, nagelborste, tvåla igen, använda bakteriedödande medel). | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-07 12:56 | |
![]() | mommesfrites: Var du där och frågade om det idag? ^^ | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-07 12:59 | |
![]() | Haha, nej, äldre föreläsning :P | |