Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 819 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hemliga anna | 2008-09-25 10:48 | |
![]() | mommes: det få stå för dig. det CM säger är jätteklokt, och stämmer i många fall. Men han förutsätter att "störandet" är ett problem. Det tycker inte jag. Jag stör mig på att han tar en väldigt lustig tråd och gör den vansinnigt seriös. Man behöver inte alltid vara seriös och klok. Dessutom håller jag inte med honom. Att ta ansvar för sitt känsloliv...jag anser att det är just det jag gör när jag stör mig på saker som är ovidkommande. Att gå omkring som en tolerant ängel tror jag är oerhört osunt för känslolivet, enligt mig | |
hemliga anna | 2008-09-25 10:50 | |
![]() | fy fan martin: inte har väl jag gottat mig i andras lidande, kränkningar mm. det var den värsta kritik jag kunnat få.. det är så långt från min personlighet man kan komma... | |
mrperfect | 2008-09-25 10:52 | |
![]() | folk som beter sig "tufft", aggressivt eller nedlåtande mot andra, det är väl en mask dom håller eftersom det är lättare att vara en skitstövel än en charmig, leende, humoristisk, hjälpsam gentleman...som jag :D | |
hemliga anna | 2008-09-25 10:56 | |
![]() | carlmartin: har du läst nått av mina inlägg i andra trådar? Jag är en oerhösrt positiv människa. och jag tror att jag är det just för att jag har sån kontroll över mina känslor.. väljer att irritera mig på saker som ingen tar skada av inkl mig själv. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:56 | |
![]() | off- det finns flera vägar att gå, du är själv inne på att handla när det inte är kö: mycket bra lösning. annars kan du använda den irritation du känner över att spilla tid i kön till att rannsaka din smärta och hitta dess källa. kanske är det andra saker du hellre ville göra med ditt liv än att stå i kö. då har du använt smärtan till att klara upp i ditt sinne och blivit uppmärksam på något som kan ge dig glädje. | |
hemliga anna | 2008-09-25 10:59 | |
![]() | mr perfect: är man ett tuff skitstövel för att man stör sig på småsaker? jag stör mig på mycket saker men är väldigt snäll, charmig och leende mot alla. Jag har nog inte några ovänner. | |
hemliga anna | 2008-09-25 11:01 | |
![]() | mr perfect: dessutom håller inte jag med. att vara en skitstövel är grymt mycket svårare än att vara snäll.. | |
vulcan | 2008-09-25 11:01 | |
![]() | cm: Av någon för oss mindre smickrande anledning så är inträngaren i 99 fall av 100 en man. I händelse av att det hundrade fallet skulle inträffa just när lilla jag kliver ut ur en vagn så ska jag minnas ditt goda råd. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-25 11:06 | |
![]() | måste städa! Anna- jag känner inte dig, jag talar utifrån egna erfarenheter, det är naturligt. jag menar att du gottar dig i dina egna bekymmer, om du gör det i andras vet jag inte. ville gärna fortsätta att diskutera, men väljer att städa då jag annars får problem med min roomie.. hoppas kunna återvända. | |
hemliga anna | 2008-09-25 11:11 | |
![]() | CM: synd att du drar nu men du får väl läsa sen då.. ' men jag är starkt förespråkare av att älta saker under koncentrerad tid för att sedan släppa det helt.. som att sitta här och irritera sig som fan på allt nu och sen släppa det när jag går från datorn. eller om man är ledsen gråta och vara jävligt bitter och riktigt gräva ner sig i skiten på utsatt tid för att sedan släppa. fick lära mig en gång att gråta när man är ledsen är som att kissa när man är kissnödig, det måste ut för att lätta på trycket. så tror jag att det är med alla känslor. | |
hemliga anna | 2008-09-25 11:13 | |
![]() | då kan man välja när känslorna ska komma ut. jag väljer att ta ut irritationskänslona på saker som är oviktigt för att ingen ska ta skada av mitt dåliga humör. | |
NekoStar | 2008-09-25 11:25 | |
![]() | Jag retar mig på folk som inte kan stänga dörren efter sig. Folk som spottar på marken. Folk som smaskar när dom äter. folk som rapar. | |
Official_P | 2008-09-25 11:33 | |
![]() | carlmartin: Du menar på att min irritation över att stå i kö grundar sig djupare än att jag faktiskt bara ogillar att köa? Det finns väl inte en enda människa som tycker att det är skoj (givetvis med några extrema undantag som alltid)? Men okej, låt säga att det bottnar i något djupare än bara det tidsförslösande faktum att behöva stå och vänta på att kassapersonal med namnet <namn> skall ta sig tid och räkna upp totalkostnaden på just mina varor, vad kan det då bero på? Medan du kanske ägnar några tankar åt ovanstående problem vill jag även meddela att undertecknad skall testa på att inhandla allt jag tror mig behöver cirka 15-20 minuter innan butiken i fråga stänger. Detta innebär alltså att ett moment i min vardag som jag ogillar byts ut mot möjligheten att spontant inhandla ett paket mellanmjölk om det visar sig att suget plötsligt blir för stort vad gäller att dricka mjölk om jag inte har det tillgängligt i kylskåpet. Framförhållning. Spännande :) | |
bove | 2008-09-25 11:36 | |
![]() | Den personen i min trappuppgång som inte klarar av att stänga luckan till sopnedkastet efter sig, märkligt att han/hon själv föredrar konstant dålig lukt i trappuppgången framför att lägga en halv sekund på att stänga luckan. | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-25 11:39 | |
![]() | "Jag stör mig på att han tar en väldigt lustig tråd och gör den vansinnigt seriös. Man behöver inte alltid vara seriös och klok." word! Jag stör mig på orotade och oombedda "råd", som egentligen mest verkar syfta till att den som yttrar "råden" och "visdomsorden" vill lära sig själv något. Det handlar väl kanske om små livsprocesser som verkligen är helt OK i sig, men som kan vara störiga för andra att behöva ingå i utan att ens vara tillfrågade. Sånt påminner mig om när jag var typ 9 år och sprejade min låtsasfars skinnjacka full med parfym. När han sen skulle använda den och blev arg för att den stank fransk tant så försökte jag få det till att det bara var med välmening från min sida och därför "lugnt". Men det spelade ju ingen som helst roll, eftersom han varken bett om att få en förändrad skinnjacka på något sätt eller tyckte att det var en god idé med en dyr skinnjacka i billig parfym. Så kan det också förefalla sig med goda råd och kloka ord. ;) | |
Official_P | 2008-09-25 11:45 | |
![]() | Haha! "När han sen skulle använda den och blev arg för att den stank fransk tant" Fransk tant. Det ska jag börja använda som uttryck. Tack! | |
hemliga anna | 2008-09-25 11:57 | |
![]() | fantastiskt uttryck! | |
Legobiten | 2008-09-25 12:03 | |
![]() | Skrev i en annan tråd men det är lika bra att irritera mig här med. Folk som postar länkar till "bra" och "roliga" klipp med musik och film på youtube utan att säga vad det är innan. Fetgrisisäcken-risk. | |
Linika | 2008-09-25 12:13 | |
![]() | Folk som äter med öppen mun & smaskar ljudligt, förkänar en gaffel i låret. | |
Linika | 2008-09-25 12:13 | |
![]() | tj | |