Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SatanIGatan- | 2012-03-08 18:10 | |
![]() | Angående "dold agenda" så kan man ju fan undra ibland! | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2012-03-08 18:10 | |
![]() | Förnedringskassan | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-08 18:10 | |
![]() | Jag förstår inte varför just dom som jobbar på FK skulle vara sämre människor överlag, eller i större utsträckning missköta sina jobb? | |
| kaffedryck | 2012-03-08 18:16 | |
![]() | Som att det skulle finnas perfekta människor i andra yrken? Ta vården som exempel, hur många lex Maria anmälningar finns det! | |
| Cassano | 2012-03-12 18:02 | |
![]() | Kanske lika bra att lägga ner hela försäkringskassan om den nu är så hemsk...? Har alltid blivit trevligt bemött och allting har fungerat. Sedan kan de ju också göra fel ibland, men av alla de fall som går genom försäkringskassan är det bara en bråkdel. Tyvärr är det de som jobbar "på golvet" som får ta skit trots att de följer regler och bestämmelser. | |
| Pocaloca | 2012-03-12 18:23 | |
![]() | En del människor kanske inte sitter på rätt plats, men nog är det väl systemet vi helst klagar på? =) | |
| elbin1 | 2012-03-12 18:30 | |
![]() | Jag kan informera om att det ärende där FK ska ha sagt att en man kan ligga ner och arbeta visade sig i själva verket se annorlunda ut. Vid en granskning som FK själva gjorde och som de också har informerat Agenda om är att det var den försäkrades läkare som skrivit i intyget att han kunde utföra arbete om han fick ligga ner. Dessutom var det inte så att hans ersättning drogs in utan hans sjukersättning tog slut och då skrivs man in i en arbetsmarknadspolitisk åtgärd under tre månader. Klarar man inte det på grund av att man är för sjuk kan man få sjukpenning igen. Tänk så fel det kan bli om inte en enda människa är intresserad av att ta reda på hur det verkligen ser ut. Någon sa att man ju var tvungen att lita på vad tidningarna skriver. Jag som jobbar på FK har slutat läsa nyhetsrapporteringen kring sjukförsäkringen för länge sedan eftersom den är på en så groteskt låg nivå och oftast helt fel. Journalisterna har inget intresse av att ta reda på hur det verkligen är. Jag har blivit kontaktad av journalister vid ett par tillfällen men blir aldrig citerad eftersom det jag säger är så "tråkigt". | |
| Lillstölla | 2012-03-12 19:06 | |
![]() | Har genom åren haft x antal handläggare och av dom är det 2 som inte borde få jobba med människor alls, de övriga har varit bra. Det blir ju ofta fel, man skäller på försäkringskassan och personalen där, men blir kanske lätt så när det är dom man träffar. De kan ju inte göra annat än att följa regeringens riktlinjer. Men någon måste man ju få ta ut sin frustration på, nu menar jag inte att man ska bete sig illa mot personalen på något sätt, men man framför ju sina synpunkter till den man träffar. Många av mina handläggare har uttryckt att de tycker det är åt helvete så som folk behandlas nu, men de har ju heller inget att säga till om. Sen märker man ju helt klart att vissa brinner mer för yrket än andra, man får bättre bemötande från en del än man får från andra. Nu är ju inte det något som är typsikt för just försäkringskassan, man ser det överallt. Men i ett så utsatt läge man kanske ofta är i när man har med FK att göra så är ju bra bemötande och någon som verkligen vill och kan sköta sitt jobb så oerhört viktigt. | |
| mrperfect | 2012-03-12 19:08 | |
![]() | Journalister är bara ute efter att skapa sensation som säljer, ingen tanke på samhällinformerande information | |
| VSK Ljusdal | 2012-03-12 19:13 | |
![]() | Håller till 100% med dig Elbin och nyhetsrapporteringen håller verkligen otroligt låg klass. Aftonbladet körde just för detta ärende "måste söka jobb" vilket med bara lite journalistiskt arbete borde innebära att man vet att det inte är sant. Dock trodde jag att Agenda höll lite högre klass men tyvärr visade det sig vara fullständigt fel. | |
| Lillstölla | 2012-03-12 19:31 | |
![]() | Kan inte påstå att jag tycker nyhetsrapporteringen är så vidare fel ute, det är ett jävla system nu där folk som verkligen inte kan jobba måste söka jobb pga nuvarande regler. Jag känner många som är i den sitsen och kommer troligtvis hamna där själv med. | |