Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 469 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-12-18 15:33 | |
![]() | ts skriver : "Ni alla som har ett inlägg i det här forumet.............jag hoppas att ni aldrig får en bror/syster som hamnar där min syster är nu. Att se sin egen syster på Tv och veta att du inte kan göra så mycket för henne än att vara där för henne. Hon har sin stolthet och jag hoppas att ni förstår vad jag menar. En del av inläggen är så patetiska att jag orkar inte ens att läsa dom. Jag önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År ni som har ett hem/hus och en trygg tillvaro." Du menar en God Jul och ett Gott Nytt År till dig själv då också mao? Ska folk få skit för att de bor under tak menar du? | |
| Revben - Ej medlem längre | 2008-12-18 15:49 | |
![]() | Tycker TS slog ett rekord när hon skrev att hon minsann förlorat TVÅ barn, vilket verkar vara värre än att förlora ett vilket någon annan hade. Att det sedan finns folk som verkar tycka att hemlösa får skylla sig själva är för j-t men det är ingen ursäkt för att använda sin syster som något sorts frikort för att spy galla över de som stilla undrar varför hon inte hjälpt sin syster(eller att försvara den som spyr gallan). Startar man en tråd får man vara beredd på lite kritik, och de som kritiserar trådstartaren ska väl för guds skull inte behöva klumpas ihop med människor som inte lider med de som är hemlösa? Det är två skilda saker och detta är återigen ett exempel på att man inte ska starta diskussioner när man är packad. | |
| Miss_jk | 2008-12-18 18:36 | |
![]() | ewaleena: "Folk gnäller och skyller allt på samhället hela tiden, har man själv ingen skyldighet längre??" Ord! Det är ett j-a daltande hela tiden. Varför ska vi andra visa empati och lidande om inte TS gör det i det här fallet? Jag tycker sjukt synd om alla stackare som är hemlösa, drogberoende och alkoholiserade, MEN man kan inte alltid göra hur som helst och sedan ta för givet att andra ska städa upp efter en. Vi har alla våra rättigheter, men vi har dessutom skyldigheter. | |
| run-marie | 2008-12-18 18:54 | |
![]() | Hannaroman, "du skulle hellre slänga ut din man/pojkvän än att nån i din familj skulle sova på gatan", så din man/pojkvän hör inte till din familj? Menar du att om han skulle säga nej till att din syster/bror fick bo hos er? | |
| Miss_jk | 2008-12-18 18:56 | |
![]() | Tänkte precis på detsamma, men jag tror att hon kanske är för ung för att räkna sin eventuella pojkvän till familjen... | |
| run-marie | 2008-12-18 18:59 | |
![]() | Miss_jk, så kan det va. Tyckte bara det lät så konstigt för jag har 2 systrar och en man, men inte skulle jag slänga ut honom om jag fick välja faktiskt :) | |
| barbi | 2008-12-18 19:03 | |
![]() | Jag har inte läst alla men många inlägg. Hur kan några av er vara så elak?! Vem av er vet ens att hon drack igår`? Många påhopp om att skulle vara full eller påtänd. Jag kan förstå att man inte kanske förstå allt hon skriver men för guds skulle hon fick antagligen en chock igår! | |
| run-marie | 2008-12-18 19:15 | |
![]() | barbi, håller helt med dig, det verkar som en del tar för givet att vonne missbrukar p g a att hon skrev som hon gjorde. Det är ju verkligen att hoppa på nån fast man inte vet. Chocken måste ha varit enorm och då är det väl inte så konstigt att man uttrycker sig lite bittert. | |
| kermis | 2008-12-18 19:39 | |
![]() | Det här var en otäck tråd. Det såg ut som att vonne bara ville ventilera lite och bara allmänt påminna oss om hur bra vi har det men blev relativt genast ifrågasatt och påhoppad för att hon inte tar hand om sin syster. I den här kategorin på forumet skriver inte folk långa och djupa inlägg och jag förstod inte att det var SÅ FEL av TS att starta tråden inte helt detaljrikt och förklarande. Kan inte ni som vill diskutera hemlösa, ansvar osv gå ihop er i en tråd i "seriöst" och istället bara ignorera den här tråden? Jag känner med dig vonne.. Det kan inte vara kul att se en familjemedlem leva i misär. :( | |
| CHL | 2008-12-18 19:42 | |
![]() | men om jag hade hafft en familjemedlem i missär, så hade jag bjudit in. Antar att det inte finns några föräldrar som ställer upp heller? Har man folk omkring sig som bryr sig, så hamnar man oftast inte i den sitsen utan att välja det själv :S Tyvärr... | |
| CHL | 2008-12-18 19:43 | |
![]() | vissa vill inte ha hjälp heller. dom vill va ifred från familj osv | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:43 | |
![]() | CHL precis | |
| kermis | 2008-12-18 19:50 | |
![]() | Spelar det NÅGON roll om varför systern är hemlös härinne? man kan väl känna sympati med folk och fä oavsett. Det här handlade ju inte om vems fel det är utan bara ATT det hänt. Ibland är det enda man vill höra lite stöttande ord från andra. Ponera att det inte handlat om hemlöshet. Säg att det handlat om att hennes syster tagit livet av sig istället. Visst, man kan ifrågasätta vems fel eller ansvar det var men man kan väl också känna lite medkänsla med personen ändå? Hur är det med folk vars storrökande närstående dött i cancer? "ja men han orsakade det ju själv så det är väl inget att gnälla om! Varför hjälpte du inte honom att sluta? Komma här och gnälla..." | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:55 | |
![]() | Kan känna ja, vill känna är en annan sak. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:59 | |
![]() | Varför skulle man inte vilja känna med någon i Vonnes situation, Trashone? | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-18 20:05 | |
![]() | De flesta av oss är endast ett eller ett par fingerknäpp från att hamna i samma situation som Vonnes syster. Så lite ödmjukhet inför hennes situation vore nog på sin plats. Jag brukar inte skänka pengar till välgörenhet, men Stadsmissionen stöder jag faktiskt. Hemlösheten är en skamfläck för vårt land. | |
| kermis | 2008-12-18 20:13 | |
![]() | trashone: varför VILL man känna det motsatta då och så starkt att man bara måste skriva ut de tankarna här? | |
| Mimikryp | 2008-12-18 20:15 | |
![]() | Alla hemlösa och/eller allmänt ensamma är väldigt välkomna till Immanuelskyrkan (Kungstensgatan 17, Stockholm) på julafton (och juldagen och annandag jul). Där bjuds det på julmat och allmänt trevlig stämning. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-18 20:20 | |
![]() | Kermis: Detta kanske kommer som en chock men vi är inte alla lika. Men alla får vi vädra våra tankar. Att du tycker många är kalla och sympatilösa kan jag acceptera, men jag håller inte med. Jag kan inte baserat på vad som skrivits framkalla det du tydligen känner. Jag har inte samvetskval för det heller. | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-18 20:23 | |
![]() | Trash: Lider du brist på inlevelseförmåga? | |