Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nettan23 | 2009-06-16 12:55 | |
![]() | Kissed: Grattis :) Det är nödvändigt att kastrera för att han inte ska para sig med honkatter, mer hemlösa katter blir till då! Sen så kommer han att börja skvätta hemma och det stinker fruktansvärt! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-16 12:56 | |
![]() | Har läst lite extra nu på nätet och inser att kastrering är nödvändigt. Så om en vecka blir Åke utan pungkulor:-) | |
| nettan23 | 2009-06-16 12:59 | |
![]() | Haha, han kommer inte lida av det, våran kattgubbe har kvar sexdriften ändå, han behagar sig med täcken :) | |
| nettan23 | 2009-06-16 13:00 | |
![]() | Trampar runt, kurrar, vibrerar och får en tom blick haha! xD | |
| Superlady | 2009-06-16 13:02 | |
![]() | Men hallåååå! Har du inte följt med debatten alls? Självklart ska man kastrera sin katt om det inte handlar om en exeptionellt fin raskatt som ska användas i avel. Det är jätteviktigt att kattägare förstår att ta ansvar och låter kastrera sina katter. Själv har jag en 13 år gammal och vacker hankatt som har varit "kung" på berget där jag bor i alla år trots kastrering i ettårsåldern. Han går fritt ut och in genom en kattlucka dygnet runt. Men nu har vi fått problem med en tilltagsen fullständigt orädd norsk skogskatt som sedan något år tillbaka kommer in och äter, natt som dag. Om det bara stannat vid det, men sedan i våras pinkar han in sitt revir också. Vaknade en morgon av att hela huset stank av kattpiss. Då fick jag börja hålla luckan stängd. Men skogisen gav sig intte utan skvätter på kattluckan, min ytterdörr, altandörr, trädgårdsmöbler ... Det är inget kul, det tycker varken jag eller min katt. Han skvätter runt hos andra grannar också. Har talat med skogisens ägare och hon ska låta kastrera sin katt ... det har hon sagt i flera månader nu. Med fler sådana kattägare finns risken att det blir förbud mot att släppa ut katter över huvud taget. För det står faktiskt i lagen att hund- och kattägare är skyldiga att hålla sina djur under uppsikt. Och nog vill vi fortsätta kunna släppa ut våra katter till deras fira och hemliga liv. Men då gäller det som sagt att vi tar ansvar för det vi kan, som exempelvis kastrering och ge katterna tillräckligt med mat. Om sedan katten gör sina behov i grannens rabatt får man försöka gottgöra det på annat sätt. | |
| apbur | 2009-06-16 13:03 | |
![]() | Fint att allt ordnade sig så bra med Åke. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-16 13:05 | |
![]() | Men hallåååå på dej med superlady:-) Läs mitt senaste inlägg, jag ska kastrera min Åke. Ville bara fråga och veta lite mer omkring det. Tid är bokad så du behöver inte oroa dej. Sen har jag aldrig varit kattägare så det har sin naturliga förklaring att jag inte hängt med i debatten. Men det man inte vet tar man reda på, och det gjorde jag just:-) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-16 13:07 | |
![]() | Ja det känns jättebra apbur:-) Vi är glada åt Åke som roar oss glatt här hemma med sina upptåg. Veterinären sa att han är max ett år. Han tippade på att han var född förra hösten. Får väl hitta på en födelsedag som ligger någonstans på hösten:-) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-16 13:08 | |
![]() | kissed:så Åke blev kvar hos dej*S*va mysigt! då jag en dag slår mig till ro å skaffar hus,ska det ligga så jag kan ta hand om övergivna å vanvårdade katter=)det är en dröm jag haft hela mitt liv å den ska bli verklighet Önskar dock jag kunde ta hand om precis alla djur.... | |
| nettan23 | 2009-06-16 13:09 | |
![]() | Hur blir det med försäkring? Det täcker väldigt mkt som kan hända. Jag hade inte försäkring då vi trodde att man inte kunde försäkra gamla katter, men det gick och nu har han försäkring. MEN innan dess fick jag betala vetrinärsräkningar på 9000 kr under ett år, isf självrisken som bara skulle vart på 1000 kr. Försäkringen går på ungefär 100 kr i månaden, så värt det :) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-16 13:11 | |
![]() | ja jag betalar ca 55 kr per katt i månaden,helt klart värt det men min mamma skulle försäkra sin katt,Alfons,men den var för gammal??kan man kalla en katt som är nio år för att vara för gammal??=( herregud,min första katt blev 20 år,Alfons kan ju ha massa år kvar!! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-16 13:12 | |
![]() | nettan:genom vilket försäkringsbolag försökade du din katt som du trodde va för gammal,hur gammal är h*n? det var agria som sa Alfons var för gammal | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-16 13:15 | |
![]() | En försäkring ska införskaffas snarast, i synnerhet eftersom han är utekatt och flera faror finns för honom. Han ska i alla fall vaccineras för kattpest, kastrearas och öronmärkas i nästa vecka till att börja med. Trodde aldrig att jag som annars är hundmänniska kunde bli så kär i en katt:-) | |
| le-lou | 2009-06-16 15:12 | |
![]() | grattis till Åke, kissed :). Mycket bra namn har han fått också, karln. Nu får du uppleva allt det där supermysiga som bara katter kan ge ett hem :) | |
| __ehlin | 2009-06-16 15:31 | |
![]() | Jag har en långhråig fröken, blandning, tror jag. Hämtade henne på djurskyddet i vintras, en mycket vacker stålgrå tjej med vita tassar o haka, Esther heter hon :) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-16 23:17 | |
![]() | Vad ska jag göra när Åke får för sig att han kan gå ut på fönsterbläcket på andra våningen? Är livrädd att han ska ramla ner men vill inte ha stängt fönster nu på sommaren. kan man lära honom på något sätt? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-16 23:17 | |
![]() | köp ett fönsternät=) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-16 23:20 | |
![]() | Får väl bli det. Häromdan när han var på balkongen så hörde jag honom gnälla. Då hängde han fast i tassarna utanför balkongen och var livrädd. Jag fick tag på honom som tur var. Så nu får han bara vara där när jag är där. Men man tror ju att han ska lära sig när han upplevt något obehagligt. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-16 23:22 | |
![]() | ja det där känner jag igen=/ jag har sett vissa sätter upp ett spec nät för hela balkongen för att katterna ska kunna vara där,kanske inte så snyggt men bra om man inte vill sitta å vakta! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-16 23:39 | |
![]() | Man måste ha nät på balkongen som jag har förstått det. Om det inte är ändrat nyligen då. Här kan ni läsa mera: blt.se/nyheter/karls...75 0103).gm | |