Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lättlurad - Ej medlem längre | 2009-01-29 19:21 | |
![]() | Nu har jag väldigt stor lust att skriva något som troligen någon av de trevliga forumvärdarna skulle stänga av mig för. Så jag avstår. Förmodligen förstår ni andemeningen ändock. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-01-29 19:21 | |
![]() | Innan idag fanns det en chans för oss som föredrar klassiskt att samlas o njuta av att så gott som hela tiden hitta motspelare m likvärd ranking. Vaknade upp ur min feberyra under dagen för att gratulera "Grisarna", för att lite senare inse att där försvann våra chanser. Tänker lägga ner nu, e alldeles för matt att kämpa för vår sak med detta motstånd. Lägger beslutet i ägarnas händer... o hoppas! MYCKET! | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-29 19:23 | |
![]() | Att ta det här på sånt stort allvar är för mig en gåta..användandet av ordet besudla är ju bara ett tecken på att det som sagt ses som lite finare att lira klassiskt...lättlurad, du kanske skulle ut och gå någon dag? | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-29 19:24 | |
![]() | Krya på dig, Silverin! | |
| ulrica_b | 2009-01-29 19:25 | |
![]() | Jag brukar aldrig skriva i forumen.. bara roa mig med att läsa medan jag spelar.. men jag måste bara tacka för dom senaste dagarnas underhållning. Det här är den roligaste debatt jag läst på mycket länge.. ^^ | |
| Lättlurad - Ej medlem längre | 2009-01-29 19:33 | |
![]() | Jag skriver långsamt nu så att alla ska hänga med: För de som spelar IRL och tävlar i Scrabble är det klassiskt som gäller. Inte slumpat. Även om jättemånga tycker att slumpat är kul. Det handlar inte om att något är finare än något annat. Det handlar om att lättare hitta motspelare till den minoritet som spelar klassiskt. Ond_Kanin_; Vart ska jag gå tycker du då? | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-29 19:39 | |
![]() | Är du riktigt lättlurad? I så fall föreslår jag att du går ut med mig. | |
| Lättlurad - Ej medlem längre | 2009-01-29 19:43 | |
![]() | haha, skicka ett pm ^^ | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-29 19:43 | |
![]() | O yeah! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-29 20:09 | |
![]() | grattis farsan! Det där tycker jag räknas som ett halvnapp åtminstone. | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-29 20:25 | |
![]() | Jag brukar sällan lägga mig i endera eller andra sidan i en konflikt som inte rör mig personligen men jag vill ändå säga att jag _inte_ kan förstå varför så många hackar ner på och försöker få Klassikerspelarna att verka såväl överlägsna som egoistiska? Det är absolut inte uppfattningen jag fått av deras strävan. Jag gillar inte spam och jag gillar inte att folk känner sig "utsjasade" och ovälkomna, men utöver det så har jag stor respekt och förståelse för att man jobbar för en sak man tror och hoppas på. Jag tycker att alla ska ta och läsa inlägget från Vulcan riktigt ordentligt för han visar oss verkligen hur viktigt det är att kunna visa förståelse och att lita till sitt eget goda omdöme. Mouche | |
| Rullarjämt | 2009-01-29 21:07 | |
![]() | Hittar ine Vulcans inlägg :( | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-29 21:14 | |
![]() | vulcan - Spelvärd/Forumvärd 2009-01-28 10:53: "Forumadmin/spelvärd: Från sajtens sida så ser vi det som självklart att alla spelformer är likvärdiga och okej i alla rum. Vi har inget dock inget emot initiativet att försöka samla "klassiska" spelare i ett särskilt spelrum. Inte heller att man i rimlig uppfattning upplyser andra spelare om det. Det får dock inte bli fråga om att man ständigt är inne i olika spelrum och fyller chatten med standardmeddelanden. Jag förstår om det blir irriterande för andra spelare och upplevs som spam. Samma nivå bör gälla som för utlysande av turneringar. Jag överlämnar i första hand åt ert eget goda omdöme att hitta en rimlig nivå och utgår från att det löser problemet. Angående slumpspel inne i Papegojan så kan vi väl jämföra med en man som tycker om att gå omkring och vissla 70-talsschlagers när han påtar i sin trädgård. Om han gör det för att han verkligen älskar sån musik så är det en sak. Om han gör det bara för att han vet att det gör grannen tokig så är det en annan. Om det finns plats i andra spelrum så kanske du som bara vill spela slump kan välja ett av dom och inte medvetet gå in i just Papegojan bara för att reta och försöka sabotera för klassikerspelarna? Å andra sidan har ingen som sagt rätt att försöka köra ut folk som loggat in i Papegojan för att spela slump eller specialbräde. Använd ert omdöme på båda sidor så blir nog detta bra till slut ska ni se!*" | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-29 21:14 | |
![]() | Sorry, Mouche. | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-29 21:15 | |
![]() | =)) Jag tar bort mitt. Fint att du satte in det Robban. | |
| bländie | 2009-01-29 21:23 | |
![]() | Jag är så förvånad över vissa reaktioner, och jag är rädd att det är jag som har ställt till med dem. Jag kan ha missgynnat vår sak med att skriva "ockupera". Det var menat som ett skämt. Men det kanske var det som har fått folk att gå igång med starka reaktioner. Jag beklagar. Man ska ta det lugnt med ironi och skämt, det borde jag veta efter många år som journalist. Tråkig ton har det blivit. Uppenbarligen stör idén väldigt många, något som jag faktiskt ionte kunde föreställa mig när jag startade tråden - jag tänkte snarare att de hängivna slumpspelarna skulle vara glada åt att vi klassiskspelare höll oss för oss sjäva. Jag ids inte hålla på att bjäbba. Håller med Silverin: Låt oss vänta på att administratörer löser detta istället: om vi får ett alldeles nytt rum kan det väl ändå inte reta någon. (Fast osvuret är naturligtvis bäst.) | |
| Tess 08 | 2009-01-29 21:26 | |
![]() | Har leende småtittat i tråden och börjar fundera på om det inte är lite chat-artat i långa perioder. Men så kom jag på att det inte är en riktig chat då det är samma spelare som lägger in x antal inlägg efter varandra... F.ö kan jag bara säga: ORKA! | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-29 21:27 | |
![]() | Så är det garanterat inte bländie. Du har skapat en tråd som handlar om att samlas på ett ställe för de som vill spela klassiskt. Inget fel i det. Folks dåliga humör ska gå ut över någon.. | |
| Ser bra ut | 2009-01-29 21:27 | |
![]() | än mer fascinerande att de som inte orkar, orkar bry sig | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-29 21:32 | |
![]() | Ser bra ut, vad bra du ser ut. | |