Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dracena | 2010-09-13 01:09 | |
![]() | Den här tråden behöver lite humor, följande citat sparade jag från ett forum jag var medlem i. "Well, there was nothing, then Sky Daddy decided there should be something, so he stuck his cosmic pee-pee into a LUCA galaxy. Coyote The Trickster was born, and he begat Zeus, who sent a flock of ravens out to find out what was going on, and they brought back a swan. Zeus turned himself into a bull and shagged the swan, who caught on fire from the friction and fell to earth, where Jesus found it and gave it to Osiris, who threw it into the bull rushes, and out of the bull rushes came Moses in a canoe. The canoe sank and Osiris' dick fell off. Gollum found the dick and made a necklace out of it, but the necklace fell off and impregnated a wandering pig, who gave birth to Oral Roberts. Hope this helps." By LakLak, thu Jan 28, 2010, replying to jcljosiah2 who asked "How did life begin". | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-13 09:17 | |
![]() | Gud är vägen sanningen oc livet | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-13 18:23 | |
![]() | min tro är personlig Clinton respektera det tack,om du inte är nöjd med din tro Clinton får du söka dej en ny,du kan inte skriva och tro att du inte blir komenterad | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-13 18:35 | |
![]() | jag är klar clinton och har tagit mitt stälningsklagande!om du inte är färdig med ditt ställningstagande så får du kanske vända Dej till ett annat ställe,och min utbildning har du ingen aning om du bara gissar,den kris du nu är i med olika ställningstaganden får du lösa själv jag gillar inte din "ton" och inte ditt språk heller men det låter inte direkt högutbildat | |
| Jobbar | 2010-09-13 19:08 | |
![]() | Clinton, jag håller med dig. Orsaken till att du inte kan få några svar om varför folk är troende är att det inte finns några. Många religiösa är helt övertygade och inga logiska argument biter. Den icke-tvivlande religiösa personen är den farligaste, anser jag, eftersom det lämnar plats för fanatism och för starka personligheter som kan manipulera. Jag har personligen inget emot att folk är religiösa, så länge de inte jämt ska frälsa alla andra, bryter mot lagen eller anser sig förmer än oss ateister eller tycker synd om oss. En grej till, förresten, att de inte anser att andras tro är "fel". Problemet med monoteismen är att föreställningen om en god gud rimmar så dåligt med de observationer man gör, så för att komma ur det har man sagt att den allvetande guden låter människan ha en fri vilja och att det finns en djävul som står för det onda | |
| SethGecko | 2010-09-13 19:09 | |
![]() | Problemet med många religiösa är att de utgår från att de VET sanningen och det de tror på är sant för alla. så är det givetvis inte. så att skriva "Gud är vägen sanningen oc livet" är ju högst subjektivt och man kanske ska lägga till: "För mig" i ett sådant inlägg. Det blir ju rätt provocerande annars. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-13 19:24 | |
![]() | min sanning är min sanning och varför jag inte vill svara på clintons frågor är just för att jag inte vill pådyvla honom någonting,han får söka sin egen tro ,ingen kan veta någonting ,det är en tro det handlar om, och för frikyrkorna och svenska kyrkan så är Gud sanningen vägen och livet,det är den kristna gemenskapen och det är så vi jobbar ekumeniskt | |
| Mouche - Administratör | 2010-09-13 19:26 | |
![]() | Jag skulle vilja påstå att den som uppför sig på det sätt som personen jag just raderat ett inlägg för, själv ger intryck av att vara i total avsaknad av bildning och hyfs. Ge själva tusan i att spela översittare mot andra på det där bedrövliga sättet alltså! Mouche | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-09-13 19:28 | |
![]() | Religion är ett satans påfund! | |
| Mouche - Administratör | 2010-09-13 19:32 | |
![]() | Personligen börjar jag tycka att tangentbordet är ett Satans påfund! Jag skrev alltså att det inte får förekomma översitteri här och jag är fräck nog att förvänta mig att skribenterna respekterar det jag skriver! Mouche | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-13 19:33 | |
![]() | Är mouche ett Odins påfund? :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-13 19:37 | |
![]() | jag har inga behov av att vinna över någon strävar efter inre frid ,och blir det för hett vänder jag bara andra kinden till | |
| clinton | 2010-09-13 19:41 | |
![]() | Nu blir jag tydligen allt jag skriver här censurerat av Mouche. Jag hoppas verkligen inte att du tar bort mina inlägg av den anledningen att du helt enkelt inte delar mina uppfattningar i trosämnet! Om jag blev vulgär i språket så ber jag om ursäkt för det men det är långtifrån bara jag som spelar översittare här. De som inte delar mina uppfattningar är väldigt bra på det själva men de gör det på ett mer subtilt sätt och använder inte sådana kraftuttryck som jag så då blir det inte lika uppenbart. Hoppas du kan se det också Mouche. | |
| Mouche - Administratör | 2010-09-13 20:04 | |
![]() | Min tro skiljer sig ljusår från såväl din uppfattning som alla andras i den här tråden clinton. Men det är något som inte har med saken att göra alls. Det som däremot är av betydelse är att man inte sätter sig på sina höga hästar och häver ur sig elakheter om människor man inte känner alls. Den som tror att det är något som man blir respekterad för bedrar sig grundligt, det kan jag lova. Låt nu tråden återgå till det den är skapad till och undvik personliga påhopp. Mouche | |
| clinton | 2010-09-13 20:14 | |
![]() | Jag respekterar dom som förtjänar min respekt, varken mer eller mindre. Jag förväntar mig inte att bli respekterad av alla, men dom som ger mig sin respekt ska göra det för mitt sanna jag och jag håller inte tillbaka med vad jag tycker för att vara folk till lags. Som jag skrev i inlägget du cencurerade innan så ville jag aldrig ta den här debatten till personangrepp men jag blev provocerad av vissa element här, och lät mitt humör gå överstyr. Ber än en gång om ursäkt för detta.......klart slut | |
| clinton | 2010-09-13 20:17 | |
![]() | ...blev nyfiken på vad din tro är som skiljer sig så mycket från ALLA andras här. Är det nåt du kan tänka dig att dela med dig av? | |
| ingson | 2010-09-13 20:17 | |
![]() | Nu har jag inte läst clintons raderade. Men det jag läst imponerar. Den som orkar söka i arkiven kan se att jag (och många med mig) i tidigare trådar har försökt föra en seriös diskussion med troende/förvillade. (Och jag skulle inte använt ordet respektera) | |
| Huzan | 2010-09-13 20:27 | |
![]() | ja tror inte på en gud el högre kraft eftersom jag inte vet om det finns någon/något. men jag är som Clinton väldigt nyfiken på varför man är troende. jag vill veta varför man känner att man vill ha, eller måste ha en gud att förlita sig på. jag är nyfiken som fan om det är för att inte vara ensam och/el rädd eller om det kanske bara är så enkelt att det "har gått i arv"? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-19 17:37 | |
![]() | nej det har inte gått i arv ,jag vill ha ett rikt liv i en församling | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-19 17:40 | |
![]() | Jag är hel ateist. | |