Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:38 | |
![]() | Bravo beluga! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:38 | |
![]() | jaap - du menar att sex blir misshandel om det handlar om pengar? Sex utan kärlek är misshandel? Luktar kristen moralfilosofi lång väg det Sorry anneli. Sylvias är kortare och mer koncist och i linje med vad jag ville ha sagt! | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:38 | |
![]() | Tack..faktiskt. Känns bra att några tänker lika :) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:41 | |
![]() | beluga, det du missar är att sverige inte hade några större problem med prostitution före lagstiftningen. Denna lagstiftning behövdes inte för att göra det klart för svenska folket att prostitution var oönskvärt. Lagstiftningen kom till för att socialdemokratiska kvinnoförbundet ville det. Det är en feministisk produkt. Inget fel i sig, men vad jag menar är att lagen inte behövdes för att fylla den funktion som du beskriver. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:42 | |
![]() | jaap, misshandel? hurdå? | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:43 | |
![]() | Dude: Jag menar att skillnaden mellan att betala för sex och att misshandla någon är att det senare är omoraliskt, medan det förra inte är det. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:44 | |
![]() | Vem fan vill knulla för pengar? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:44 | |
![]() | i korthet beluga: Om ett icke önskvärt beteende inte finns i någon större utsträckning och om medborgarna dessutom anser att beteendet är förkastligt, så behöver man inte lagstifta för att etablera en norm eller samhällsvärdering. Det vore totalt slöseri med skattemedel och byråkrati. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:45 | |
![]() | ok, missförstod dig uppenbarligen Jaap. sorry, my bad. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:47 | |
![]() | Dude: Man kan skriva om vardagen hur mycket som helst. Trots det så knullar ett gäng unga kvinnor mot betalning var dag. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:50 | |
![]() | Och apropå den angivna siffran som antyder att prostitutionen skulle ha sjunkit drastiskt: Ha ha ha! Kul. Självklart är summan av sexuella tjänster i landet någorlunda konstant, men de nya formerna för dem gör sexhandeln svårare att kartlägga. Luktar sopa-under-mattan-politik . Rent och fint skall det vara i statistiken, men hur rent är det i den där lägenheten i förorten där vitryska kvinnor (byt ut mot valfri nationalitet eller mot män om ni vill, jag vill inte diskriminera någon) prostituerar sig under fängelselika former, under en girig hallicks vänliga "beskydd"? | |
| -Robson - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:51 | |
![]() | Bast, vad är ditt recept för att få bort prostitutionen? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:52 | |
![]() | Robson: Jag har inget som helst svar. Det är bara sorgligt. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:52 | |
![]() | Vissa företeelser går bara inte att få bort helt, men man kan göra sitt bästa för att stävja dem. | |
| -Robson - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:53 | |
![]() | Så sant, Sylvia. Det ser bra ut i politikernas statistik att den "synliga prostitutionen " har minskat. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:53 | |
![]() | Protitutionsfrågan är också en av få debatter där sossemanget inte tillmäter näringsidkaren allt ansvar, utan istället skyller på konsumenten. Det måste väl ändå ses som en frisk fläkt i konsumentombudsmännens förlovade land? | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:54 | |
![]() | Dudeniro..jag håller inte med om slutsaterna. Som den tidigare tråden visade så kom vi fram till att man faktiskt inte vet så mycket om prostitutionens omfattning i Sverige. Jag tog till mig det att man troligen inte valde att trafikera hit människor eftersom marknaden inte blir så stor, då det inte är lagligt att köpa eller göra reklam för såna tjänster. (Eftersom trafficking är en del i prostitution lir det själva huvudfrågan för mig) Då kan man åka till Tyskland eller trafikera dit tjejerna så tjänar man mer pengar. Även som självvald prostituerad skulle man nog hellre åka till ett land där man inte behöver smussla för att få kunder. Det säger sig självt att en laglig form av prostitution är av ondo i längden. Av hänsyn till det jag läst och hört och vet om offer, hjärntvätt och förtryck som förekommer i det faktum att en kropp kan tas över och säljas, utifrån det skulle aldrig något få rubba mäniskors självklara rätt i att få ordning på sin självkänsla och vem som har rätt att äga vem. Det kommer före allt annat och det är där som normen finns/grunden till vad man vill undvika. Ingen ska "köpas" när det gäller individ/kropp. (grund) Blir det lagligt kommer offers förmåga att förstå att de är offer inte kunna tydliggöra det och alla som har utövat förtryck över andra, där det alltså inte finns en frivillighet, de kommer "få rätt" (indirekt) i det de håller på med. Det är bara bullshit att man lättare kan hjälpa offret eftersom en del i att vara ett offer innebär skuldbeläggning. Skuldbeläggning avhjälps inte genom att ge en förövare rätt. Indirekt. Oj nu blev jag snurrig huvudet. Så tycker jag alltid och för alltid :) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:55 | |
![]() | Exakt Basta! Det är precis det jag menar, och mitt argument är att jag tror att det sorgliga ökat med lagstiftningen. Du kan läsa mina tidigare inlägg för att undvika missförstånd. Ond kanin, precis. Är nuvarande lagstiftning det bästa vi kan göra för att stävja företelensen prostitution och dess negativa konsekvenser? | |
| mrperfect | 2009-03-21 00:57 | |
![]() | erfarenheterna från forskning får inte ignóreras, forskning är bättre än man tror, ingår hotellfnasken i de 600 tro? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-21 00:58 | |
![]() | Beluga, prostitution var lagligt före 1999 i sverige - och sverige var inget hett mål för trafficking då heller. Så det är nog så att den kvinnosyn vi har i sverige, den relativa rättvisan och den syn på prostitition faktiskt höll nere problemet, både före lagstiftningen och idag. Vad jag menar är att många utländska krafter - det finns mer nu än tidigare även om det som du säger inte är så poppis att använda sverige som marknad - som agerar i sverige, med utländska kvinnor vars pass hålls inlåsta och vars levnadsförhållanden är urusla. | |