Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mjukispuffe - Ej medlem längre2009-05-02 00:41
Antal inlägg: 100

Även dessa, av media och andra, utsatta grupper kan göra misstag.Synd att du är en av dem som blivit drabbad. Det är lätt att generalisera. Man generaliserar sällan över jordgubbsodlares misstag.

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-02 00:41
Antal inlägg: 959

Så, revolution! Börjar den här på Beta?

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-02 00:42
Antal inlägg: 6214

Det börjar uppiifrån, och det är dit ni kritiska borde rikta er. Andelen invandrare i riksdagen är ungefär hälften (5%) av andelen utrikesfödda svenskar över 18 som har rätt att rösta i Sverige.

SCB har räknat fram att invandrarna är väl representerade när riksdagspartierna nominerar kandidater, men att de sedan slås i ut i valen.

Och Sverigedemokraterna blev invalda i 144 kommuner 2006!!!

Det känns säkert "jättevälkommet" för en arbetslös invandrare som är fast i allmännyttans betongförorter med detta politiska klimat, kryddat med den allmänna rädslan för det främmande i vår kultur!

www.dn.se/nyheter/po...t- 1.233569
expo.se/2007/48_2045.html

ALFASUD2009-05-02 00:44
Antal inlägg: 217

Jag tror inte att jag generaliserar, skall jag vara helt ärlig så trodde jag inte att det var så illa ställt med vårt sociala skyddsnät innan jag hamnade där själv. (och naturligtvis så trodde jag liksom de flesta andra som hamnar där att aldrig jag skulle behöva gå till soc)

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-02 00:45

I dagens läge gäller det att se om sitt hus. Ingen går säker. Klimatet har onekligen hårdnat.

mjukispuffe - Ej medlem längre2009-05-02 00:46

Din historia förtäljer ej vad du råkat ut för!

dailynews - Ej medlem längre2009-05-02 00:46
Antal inlägg: 281

Jag är för en social revolution av kärlek och humanism! <3 Därför jag skriver så rackarns.

mjukispuffe - Ej medlem längre2009-05-02 00:47

bomtjakalak lågprofil!

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-02 00:48

Ja, vad fan, men alla hajar ju inte kärlekens språk, det är därför vi behöver snutarna.

dailynews - Ej medlem längre2009-05-02 00:49

dudeniro, jag blev närmad här förra året av en ung herre i min ålder som tyckte jag skulle rösta på SD för att jag är så missnöjd på systemet, jag sa till honom att jag förstår varför han röstar på dom, men att jag inte själv kunde tänka mig det pg a deras invandrar och därmed människosyn. Det är ju illa som det är med människosynen hos dagens politiker i resterande partier.

En sten i den riktningen! *kastar grus*

dailynews - Ej medlem längre2009-05-02 00:50

LowProfile, jag diggar svensk polis. Jag har inget emot att gå emellan dom och romer heller för den delen. Alla är människor och människor felar ibland. :)

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-02 00:50

Herr Ober, kan jag få samma som Mjukpuffen, tack. ;-)

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-02 00:51

love all serve all. Jag får väl vara tacksam att man är "vit" och smälter in så länge man inte öppnar käften och avslöjar sig...samt att folk inte hakar upp sig på om man är invandrare här... säger jag då som varit invandrare själv i usa ett tag

ALFASUD2009-05-02 00:52
Antal inlägg: 217

Den historien hör inte hit överhuvudtaget, det får du i så fall skapa en ny diskussion om så kanske jag berättar mer där.

Som exempel kan sägas att två timmar obligatorisk "data" i om dagen för en person som har arbetat som IT-konsult/programmerare i 10 års tid känns som både bortkastad tid och ganska förnedrande, och på inga sätt stärkte mina möjligheter att få ett jobb. När detta dessutom utgjorde grund för att överhuvudtaget få pengar så tycker i a f jag att det sociala skyddsnätet har fallerat. Tanken med ekonomiskt bistånd är väl just att man skall få det när man av olika situationer i livet behöver det, inte för att man deltar i meningslösa program som har skapats av kommunen?

dailynews - Ej medlem längre2009-05-02 00:52

Vår rashygieniska historia formar vardagen fortfarande, det är en sak som är säkert. Hur vi skall lyckas kunna bli ett samhälle fritt från stereotypiska förklaringar och individuella bedömningar är något jag grubblar på.

mjukispuffe - Ej medlem längre2009-05-02 00:53

Dudeniro! Du är oerhört analytisk. Men du är varken socialsekreterare, migrationssekreterare eller polis. Du reflekterar utifrån. Bra! Men du saknar en andra nyans.

dailynews - Ej medlem längre2009-05-02 00:54

*och gå på individuella bedömningar

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-02 01:09

Tack du mjukis, ja visst är det så. Jag klarar inte av att vara allt på en gång. Och polisen missar ju ofta mitt perspektiv, liksom socialarbetarna.

Jag utgår från att polisen gör ett bra jobb, och som sagt tidigare, tycker jag att näpo i rosengård resonerar vettigt. Att malmöpolisen har ett antal mindre begåvade broilerpoliser tycker jag är något som man borde ta tag i (en kurs i social kompetens i krishantering kanske?), men det betyder ju inte att hela malmöpolisen resonerar i termer av "apejävlar"

Svensk invanddringspolitik kommer uppifrån (riksdag och regering), och det är där kritiken skall riktas. Den systematiska diskrimineringen kan inte förklaras med invandrarnas "natur" eller att satt sig som en cancersvulst på vårt samhälle för att suga ut vårt socialsystem. Det är ett tecken på att vi misslyckats någonstans, och invandrarna får stå som symboler (precis som ungdomar får stå som exempel på misslyckad utbildningspolitik eller vad det må vara).

Det sorgliga är ju att maktens misslyckande sedan visar sig kanske delvis bero på vår (folkets) fördomsfullhet. Hur kan vi förvänta oss att "invandrarkapitalet" skall förvaltas väl, när vi inte ens väljer att rösta in invandrare i riksdagen? Eller att invandrare skall på något får en större möjlighet att visa att de kan, när vi väljer in SD i varannan kommun?

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-02 01:11

"Apajävel" sa potatisgrisen. *Rättar*

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-02 01:15

Han kan ha sagt AFA-jävel också.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?