Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 906 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:14 | |
![]() | Sylvia: Det hoppas jag verkligen. Bli förälder innebär att man blir lite enkelspårig, så skall det vara, barnet skall vara i centrum. Men att det skulle vara livets mening vet jag inte, iom att alla dör inte lyckliga, alla skaffar inte barn... | |
| Minta | 2009-05-18 22:14 | |
![]() | Då har man förhoppningsvis barnbarn. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:15 | |
![]() | Basta: Vissa super ner sig av vilsenhet, andra inser att det går att ha vuxna barn och ha kvar en meningsfull relation som ser annorlunda ut. Har man tur får man barnbarn. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:15 | |
![]() | "Men att det skulle vara livets mening vet jag inte, iom att alla dör inte lyckliga, alla skaffar inte barn." Case closed. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:16 | |
![]() | Minta: Så du menar att barnlösa inte har något liv? | |
| Minta | 2009-05-18 22:19 | |
![]() | Nej, nej. Jag förstår inte varför det är provocerande att de som har barn (och barnbarn) tycker att det är en stor del av livets mening. Ni som inte tycker det behöver väl inte gå i taket för det? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:20 | |
![]() | trashone: Nä, alltså...tyvärr är ju vissa oförmögna att känna den där meningen eftersom de är så på djupet ledsna. Jag känner en sådan person och det är jävligt sorgligt att se att --- inte kan uppskatta ens sina barn. Men jag tror att om man är normalglad och kan känna någon mening alls i livet så lär barn komma naturligt överst på listan. | |
| micro113 | 2009-05-18 22:20 | |
![]() | Basta När barnen blir stora blir man liten vilsen - där är jag nu, med stora barn som inte längre behöver massa omvårdnad. För mig är det en jobbig omställning trots att jag har ett barnbarn att låna ibland. | |
| Minta | 2009-05-18 22:21 | |
![]() | Barn är inte hela livet, men ger en extra dimension i livet som jag inte velat vara utan. Jag visste att jag inte ville bli gammal utan att ha fått barn. Ingen idé att spekulera över en av våra starkaste drifter. Under hela min sons uppväxt har jag också känt mig som en egen person med en dimension till i livet bara. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:22 | |
![]() | När jag och mina syskon blev äldre så ökade antal djur(som behöver massa omvårdnad)hemma i jämn takt. ^^ | |
| micro113 | 2009-05-18 22:24 | |
![]() | Minta Fast jag har alltid känt mig som mamma först och alltid. Min identitet i livet har varit att vara mamma - övrigt har varit av mindre betydelse. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:25 | |
![]() | Man kan ju tänka sig att för en familj som lever i ett land där det är förtryck skulle friheten och kampen för friheten kunna vara meningen med livet. Man kanske skulle offra sina barn och skicka ut dem i kriget, för frihetens idé. (jag har kollat på för mkt krigsfilm) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:27 | |
![]() | Min identitet bygger inte på att jag råkar vara mamma. Den bygger på att vara människa. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:27 | |
![]() | Minta: Jag personligen går inte i taket, som trebarnsfar ser jag fram emot att bli morfar eller farfar. Däremot så är mina barn inte meningen med mitt liv. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:29 | |
![]() | Meningen med livet kan väl vara, kärlek, vänskap, (fortplantning) och njutning. Och när barnen, som man har till låns, vuxit upp fortsätter man att njuta. Plocka frukter i livets trädgård. Som jag ser det så är varje dag ny och min uppgift är att fylla den med meningsfullt innehåll. Och ibland är det väl lite si och så med den saken. | |
| Minta | 2009-05-18 22:30 | |
![]() | Nej, precis vad jag också skrev. Det är en dimesnion till bara. För mig kändes det absolut nödvändigt att få barn när jag fick det, men inte sedan. Jag hade inte kunnat välja bort det frivilligt. Så just då kändes det som meningen med livet, eller rättare sagt ett liv utan det hade inte känts som ett liv. Det hade det säkert, men just då kändes det så. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:31 | |
![]() | Minta: Se där, vi är inte så långt ifrån varandra iallafall. | |
| Minta | 2009-05-18 22:32 | |
![]() | Micro, jag tror att det är annorlunda när man har flera barn. Om jag inte minns fel har du 4 barn? Samma antal som min syster som fick barn tidigt. Hennes liv har varit fyllt av barn på ett annat sätt än mitt. Nu önskar jag att jag fått fler. Jag älskar alla små barn (och även större). | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:33 | |
![]() | Just nu är det fotboll på TV. Då känner man sig lite överflödig som mamma. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:33 | |
![]() | anneli72-Min identitet bygger inte på att jag råkar vara mamma. Den bygger på att vara människa. Kan bara hålla med. Att vara mamma är underbart men inte allt som betyder något i mitt liv. Jag är defenitivt ingen hönsamamma utan gillar att mina barn börjar bli större nu och jag får mer tid för mej själv. Jag kommer inte vara en mamma/farmor/mormor som alltid ställer upp för barnen och eventuella barnbarn utan min egna tid kommer vara viktig också. | |