Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 958 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-06-28 13:30 | |
![]() | Jag har valt vilket scenario jag tror på, och du vägrar förstå det. Vilket scenario du själv väljer att tro på är upp till dig. Jag agerar och resonerar givetvis utifrån det jag själv anser är det troliga scenariot, och vi kan diskutera i evighet utan att det förändras. | |
| y not | 2009-06-28 13:32 | |
![]() | Är man däremot mot MJ som artist, och hela hysterin kring honom liksom allt han medicinerande, transplanterande och undangömmande, så passar det väl bra att lägga till pedofil också. Vi vet ju faktiskt inte att han inte var det så även det epitetet kan vi väl minnas honom för. Bara därför att ... | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:32 | |
![]() | Haha! Micro, snälla du, jag förstår alldeles utmärkt att du valt ett scenario. Att du vägrar gå med på att det finns andra troliga scenarier är faktiskt löjeväckande. Jag tror en sak, du tror en annan, självklart. Det jag vänt mig mot är att du försöker påstå att ditt scenario var sanning. Vilket du inledningvis gjorde. Något annat har jag inte vänt mig mot. Eller inte kunnat förstå. | |
| micro113 | 2009-06-28 13:33 | |
![]() | nrXIV Ja, det är ganska svart eller vitt. Endera ljuger barnen, oavsett om de gör det på grund av föräldrarnas påverkan, eller också talar de sanning. Jag tror inte på att man köper sig fri om det inte ligger någon sanning i påståendena, och följdaktligen tror jag att MJ är skyldig till det han anklagas för. | |
| lillakia | 2009-06-28 13:35 | |
![]() | Katalias; kan du definiera skillnaden mellan att förräldrarna köpslås till att hålla käft och "barnens" tystnad.......? | |
| Hapu | 2009-06-28 13:36 | |
![]() | Jo, skulle han ha dött 1986 kanske jag skulle hålla med dig, men har man inte varit sysselsatt med att göra musik de senaste 20 åren kan jag inte kalla förlusten för musiken om personen försvinner...vad har han gjort de senaste åren som revolutionerat scenen? | |
| micro113 | 2009-06-28 13:36 | |
![]() | y not Om du har läst mina inlägg så vet du att jag tyckte MJ var en ypperligt duktig artist och att han gjort mycket bra musik, men att jag inte anser att det förtar det han skall ha gjort mot barnen, och att jag därför bojkottat honom. Jag är alltså inte ute efter att svärta en artist jag annars tycker är dålig. | |
| Minta | 2009-06-28 13:36 | |
![]() | Man får hoppas att domstolar inte är lika kategoriska. | |
| y not | 2009-06-28 13:36 | |
![]() | micro, tänk om barnen varit med MJ och de har haft en helt fantastisk dag och de berättar för sina föräldrar på det sätt som barn gör och där det finns en massa fantastiska historier som är svårtolkade som det är ibland när barn berättar och föräldrarna gör en tolkning. Har då barnen ljugit eller talat sanning? | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:37 | |
![]() | Tyvärr är domstolar ofta minst lika kategoriska. Särskilt i USA där det är vanliga människor som agerar jury och bödel. Det har man ju lärt sig här i forumet att vanliga människor kan man inte lita på. | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:37 | |
![]() | Bättre då att köpa sig fri om man har råd. | |
| The Rob - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:38 | |
![]() | Han verkade aldrig vara lycklig. Det ska dock ingen annan behöva lida för. Men som sagt, ingen på detta forum vet om han gjorde sig skyldig till pedofili eller andra grova brott - och då bör man givetvis inte insinuera dylika saker. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:39 | |
![]() | lillakia, saken gjordes upp i godo. Vill man absolut kalla det för att "köpa tystnad" så är skillnaden att det var föräldrarnas tystnad han köpte, inte barnens. Det är en viktig distinktion där, att "köpa" en vuxen än att "köpa" ett barn. | |
| lillakia | 2009-06-28 13:41 | |
![]() | Tycker det är samma sak på nåt vis, det är ju trots allt föräldrarnas skyldighet att barnens sanning kommer fram.......och om det inte e sanning, varför då inte stå för det...? | |
| micro113 | 2009-06-28 13:42 | |
![]() | y not Nu handlar det om tolv-tretton åringar, inte små barn - utrymmet för att feltolka torde alltså vara litet. Sen måste jag säga att med fem barn så har jag aldrig varit med om att barnen skulle berätta så tvetydigt, så det köper jag inte. Generellt svar på frågan blir dock att barnen givetvis talar sanning om de berättar om något de varit med om. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:43 | |
![]() | Om han är skyldig (vilket jag personligen finner tveksamt) hade jag som förälder aldrig i helv*te nöjt mig med förlikning. Jag hade inte gett mig förrän människan satt bakom lås och bom för lång tid framöver. Att som förälder dra tillbaka sådana anklagelser för pengar upplever jag vara ett svek om något - om de verkligen trodde på vad barnet sa (vilket är vad som får mig att misstänka att det handlade om pengar - inte ett trasigt barn). | |
| The Rob - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:43 | |
![]() | Micro, exemplen är många där barn har fantiserat ihop historier. | |
| nrXIV | 2009-06-28 13:44 | |
![]() | Hapy, all right, enligt den tesen är jag med. Fullkomligt sant, de senaste inte tjugo men i alla fall tio åren har ingenting skett från hans front. | |
| The Rob - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:45 | |
![]() | Tror att det handlade om i storleksordningen 100 miljoner som förlikningen kostade MJ. Det är klart, om han nu var oskyldig, varför inte strida för sin sak i rätten? Många frågetecken, få svar. | |
| micro113 | 2009-06-28 13:46 | |
![]() | Eftersom rättsläget alltid är osäkert, och det alltid är svårt med bevisningen när det gäller sexuella övergrepp, så skulle jag helt klart ha övervägt att ta pengarna, tjugo miljoner, framför att försöka driva saken i domstol, både om jag var förälder och offer. | |