Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 752 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:05 | |
![]() | ramsay: Själv tycker jag alkoholkulturen är pinsam och skadlig på samhällsnivå. Jag skulle personligen sympatisera med mitt barns val att röka hasch men jag skulle inte tillåta eller stödja det om jag hade krafter att stå emot. | |
| bj-olle | 2010-03-23 21:07 | |
![]() | ha ha ha, broken! jag gick precis och hämtade nya cigaretter och tänkte förvånat "men, vad dryg jag är!" ha ha ha | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:08 | |
![]() | ja jag tycker du verkar ha lyckats bra m din dotterrelation. hoppas jag får det likadant om ngr år. min äldsta har ALLTID varit trotsig så jag jobbar mkt m förtroenden och att vara den hon känner att hon kan vädra allt med utan att bilan ska falla. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:08 | |
![]() | Får du röka för din mamma å pappa bj?:-) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:08 | |
![]() | till broken. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:10 | |
![]() | ja då får du ju precis som de flesta m extrema åsikter bara hoppas att dina barn råkar bli lika extrema i sin syn. annars kan definitivt relationen bli haltande. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:10 | |
![]() | Om den komplimangen var till mej ramsay så tackar jag:-) Känner att jag har en bra och framför allt öppen dialog med båda mina barn. Sen att jag och min dotter gärna tycker olika just nu ser jag som normalt. Vi pratar redan om lite skämtsamt hur lång tid det ska ta innan vi sitter och tänker tillbaka och skrattar åt våra tjafs när det var som värst:-) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:12 | |
![]() | så brukar jag och äldsta dottern också säga, jag tror det är bra för att bli påmind om perspektiven:) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:13 | |
![]() | Jag hade ingen riktig tonårsrevolt (var välartad på den tiden) men tar igen det nu. Det hade varit skönare att ha den saken överstökad. :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:14 | |
![]() | haha, ja säg inte det sylvia, själv växer jag aldrig ur den. kommer sitta trotsig och rebellisk på ålerdomshemmet:) | |
| bj-olle | 2010-03-23 21:15 | |
![]() | :) fy fan vad nervös jag var när jag skulle berätta för min mamma att jag rökte. ringde hemifrån min flickvän för jag ville inte se henne i ögonen när jag kläcktet. "jaha" sa hon lite långsamt. "blir du inte arg och dan?" frågade jag. "det är klart jag tycker det är dumt och onödigt. det är dåligt för din hälsa, och det gör mig ledsen. men det är ditt liv och du får göra som du vill med det. röker man så röker man, det är inte bara att sluta hur som helst, det vet jag för jag har slutat en gång. men jag hoppas du också gör det nån gång." sa hon då i en förstående ton. så snackade vi lite och la på luren. sen fick min flickvän se en 18åring som skämdes som aldrig förr :) tyvärr skämdes jag inte nog för att sluta. men ùn bel di, vettu ;) | |
| Satyra | 2010-03-23 21:22 | |
![]() | "nån sa att om man ska uppfostra en tonåring ska det vara klart vid fyra års ålder, sen börjar dom skaffa andra inspirationskällor :)" Så sant så, bj-olle! Faktiskt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:29 | |
![]() | Vad säger socialen egentligen... Finns det någon gräns för hur mycket en minderårig får festa innan man anser att föräldern brustit i sitt ansvar? Typ ålder och hur ofta tonåringen dricker? Nån som vet? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:29 | |
![]() | Jag tycker det är grymt härligt att umgås med sina vänner över ett par glas. Det är synd om alkoholister som inte lyckas hålla nivå på drickandet så att de till slut måste avstå från det helt, dvs om de vill ha kontroll över sina liv. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:30 | |
![]() | Jag vet inte men jag vet att socialen inte accepterar att man låser in sina barn i alla fall. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:32 | |
![]() | Vem har sagt något om att låsa in någon? Jag skrev att om man inte litade på att barnen lyssnade på en och skötte sig, kanske man kunde försöka se till att de var hemma... Har aldrig skrivit att man ska låsa in dem. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:35 | |
![]() | Finns massor med anledningar, men inga ursäkter... | |
| wildcard | 2010-03-23 21:36 | |
![]() | Linn79: "Vem säger att man måste dricka för att man går ut och träffar vänner?" Precis: här har du en stor poäng, det är föräldrarnas norm som sätter den standarden. Om föräldrarna har för vana att "knäcka en vinare" till middagen då och då, så kommer förmodligen barnen att göra detsamma. Om föräldrarna har en klar motvilja men inte fördömmande attityd till de som använder olika droger som t.ex. alkohol, så kommer ungarna antagligen att snappa upp detta. Vad hände med att "de gör inte som vi säger, de gör som vi gör"? Sedan är det ju inte förutbestämt att alla dessa ungar med oförstående föräldrar kommer att utveckla ett alkoholberoende men det är nog lättare om man aldrig har känt att det "inte är så bra" att droga ner sina sinnen. | |
| Canoodling | 2010-03-23 21:41 | |
![]() | Ungdomar dricker alkohol och/eller t.o.m. super. Det är faktiskt normalt om än inte önskvärt. Face it! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 21:42 | |
![]() | Canoodling: Med vuxna som faller för grupptrycket är det föga förvånande. Vadå face it. Ska vi sänka åldersgränsen eller hur menar du? | |