Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linkmaster | 2010-05-04 23:16 | |
![]() | M som vanligt, skulle vilja se en vänstermänniska ställa frågan varför vi med världens högsta skattetryck inte har världens bästa skola, sjukvård etc etc. Robban, är det verkligen regeringens fel att facket höjt dina avgifter? Gå ur skiten då. För övrigt så tror jag inte att något fack höjt sin avgift med 1500+ varje månad..... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-04 23:18 | |
![]() | fatta vänstern! | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-05-04 23:19 | |
![]() | fröken höger får göra skitjobbet | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-04 23:21 | |
![]() | Maria...we miss you! | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-05-04 23:23 | |
![]() | Maria? jaja, kamelen, hej på dig. | |
| EttanPortion | 2010-05-05 02:40 | |
![]() | Jag hoppas själv på att kunna bli invald i Malmö! | |
| Mr Bin | 2010-05-05 06:25 | |
![]() | Kristdemokraterna! Detta eftersom de av alla partier ät "det minst onda alternativet. Har hittills fått igenom ca 95 % av sina valfrågor sedan förra valet. Inte illa när man sitter med i en Allians där flera dra åt annat håll. För ett mer människovärdigt samhälle skulle ändå fler rösta på Kristdemokraterna! | |
| _--Robban--_ - Ej medlem längre | 2010-05-05 19:55 | |
![]() | Linkmaster, regeringen Reinfeldt höjde A-kasseavgiften, ja. Min fackavgift höjdes därmed med inte mindre än 100 procent. Moderaterna är inte ett arbetarparti. :-) Sossarna skall sänka A-kasseavgiften till 80 spänn. Sossarna är ett arbetarparti. :-) | |
| _--Robban--_ - Ej medlem längre | 2010-05-05 19:57 | |
![]() | Kristdemokraterna ligger till höger om moderaterna i många frågor. Det är en bedrift i sig. :-) | |
| Dyslekso | 2010-05-05 20:01 | |
![]() | Hej Robban. Hur är det med jobbskatteavdraget då? Det kompenserar väl med råge den höjda avgiften för a-kassan? "I kronor räknat blir avdraget högst för höginkomsttagare, medan det i procent av lönen räknat blir störst för låginkomsttagare. För en person med 200 000 kronor i årsinkomst blir skattesänkningen 9 676 per år med jobbavdragets steg ett och två." sv.wikipedia.org/wik...at teavdrag | |
| _--Robban--_ - Ej medlem längre | 2010-05-05 20:05 | |
![]() | Ja, Dyslekso, jag får väl erkänna att jag inte har räknat så noga på det där. Höjningen av A-kasseavgiften förblindade mig kanske. Jag såg den som en så uppenbar spark på arbetarrörelsen. Det är jag och Greider... ;-) | |
| _--Robban--_ - Ej medlem längre | 2010-05-05 20:07 | |
![]() | "Gå ur skiten då." Många gjorde ju det - till moderaternas stora förtjusning. | |
| Midna79 | 2010-05-05 20:07 | |
![]() | TYvärr är jag inte helt nöjd med nåot parti, som den gnällspik jag är. Men det blir inte vänsterpartiet i alla fall, där går gränsen. | |
| Dyslekso | 2010-05-05 20:13 | |
![]() | Det låter sunt och inte gnällspikigt, tycker jag. | |
| Dyslekso | 2010-05-05 20:16 | |
![]() | Jag tror inte på det rödgröna alternativet, om inte det framgått på annan plats. Jag tror inte deras ekonomiska politik är bra för Sverige (vad den betyder för mig personligen struntar jag i) och jag avskyr deras (s+v) hycklande vad gäller privata respektive offentliga ställningstaganden. Så om jag röstar blir det blått, oklart vilket parti. Men de är ju nazister allihop, så det kanske kan kvitta. ;) | |
| Dyslekso | 2010-05-05 20:20 | |
![]() | "privata respektive offentliga ställningstaganden" - lite oklart kanske. Ett exempel: Lars Ohly som talar sig varm mot privat vård och sedan själv opererar sitt dåliga knä på Sofiahemmet. Kan man inte leva upp till sina politiska ställningstaganden privat får man se över dem (de politiska). | |
| Sweetlime | 2010-05-05 20:23 | |
![]() | I dag kan man inte tala om arbetare och tjänstemän, ur ekonomisk synvinkel. En banktjänstemän tjänar 30.000:-/månaden efter många, många år, det är en lön som elektriker med flera hantverkare får ganska snart. Många akademiker tjänar 25.000:-, känner till journalister som har runt 27.000:- efter 15 år. Liksom lärare. Så vilka grupper ska man egentligen tala om? Ja, det handlar om de som har så låga löner eller ersättningar att det inte går att leva på dem utan stöd från antingen anhöriga eller staten. Här hittar man arbetslösa, sjuka, ensamstående mammor, fattigpensionärer. Då återstår frågan om vi vill ha det så? Ska den som jobbar inte ha råd att bjuda på 150:-/månaden för att medmänniskor ska kunna leva utan daglig ångest för att klara hyran, maten och det allra nödvändigaste? Själv är jag villig att bjuda på det lilla överflöd jag kan tänkas ha. För 150:- i månaden blir det en röst på S. Och ett gott samvete. So far. | |
| _--Robban--_ - Ej medlem längre | 2010-05-05 20:24 | |
![]() | Lars Ohly har även spelat fotboll med "Nacka" Skoglund. Nej, just det, han mindes fel. Den mannen går icke att lita på. :-) | |
| Sweetlime | 2010-05-05 20:28 | |
![]() | Sverigedemokraterna eller sossarna? Såg att någon funderade så. SD är ett konservativt parti, det enda vi har i Sverige vid sidan av KD. Så den som tänker så ska välja mellan KD eller SD. Den som är socialliberal har M, S, FP eller C att fundera på. Ju mer egoism och syndabockstänkande desto blåare socialliberal skall man vara. Sedan har vi V och MP, två radikala partier, på lite olika sätt. | |
| Sweetlime | 2010-05-05 20:29 | |
![]() | Det är alltså inte någon överdriven skillnad mellan S och Alliansen, mer än att man omfördelar lite mellan de som har allra mest och de som inte har något alls. Det tycker jag är fair play. | |