Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-06 15:35 | |
![]() | Brokenstring: Okej, jag kan översätta vissa stycken och klistra in här, fast inte nu för nu måste jag gå. Denna person har varit på en seans och gjort en ljudupptagning så det är inte bara åsikter utan det går att diskutera ganska sakligt om man tycker det är intressant att diskutera ett ämne istället för personer. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 15:35 | |
![]() | Jag vet att det betyder det larvbrud och jag känner inte att man behöver tycka det är sorgligt att man tror på andevärlden. Det är inte ett dugg synd om oss utan tvärtom så mår vi bra i det. Skulle jag säga till er att jag tycker det är sorgligt och synd om er men ni är lite gulliga i eran okunskap om andevärlden, skulle du uppfatta det som positivt då larvbrud? | |
| Läderfejan - Ej medlem längre | 2010-05-06 15:37 | |
![]() | Man upphör aldrig att förundras över medelålders kvinnors avsaknad av kritiskt tänkande. Är detta genetiskt betingat? | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-05-06 15:38 | |
![]() | Lisalong: Vad spelar det för roll om jag skriver man eller jag? Hajar icke. Men frågan kvarstår antar jag: Hur vet ni att Terrymannen inte använder sig av cold readings, eller kanske till och med hot ones? Kan det uteslutas? Om så är fallet kanske man kan börja bli lite impad. Men som sagt, jag tror att de flesta medium som väljer att tjäna pengar på andras sorg är rena lurendrejare. Det har inget med andevärlden att göra, bara simpelt och vanligt bluffmakeri. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 15:39 | |
![]() | Precis läderfejan för det är bara medelålders kvinnor som tänker och tycker såhär?! | |
| Läderfejan - Ej medlem längre | 2010-05-06 15:42 | |
![]() | En överväldigande majoritet i alla fall, min moster är likadan, hon köper allt mumbo jumbo och trams som är exotiskt. Man blir fan mörkrädd. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-06 15:44 | |
![]() | Det finns gott om gubbar som tror på allt möjligt i stugorna. Bodde granne med en man som ringde spålinjerna. Till slut lurade de i honom att det fanns UFO:n eller nåt sånt. Han vågade inte gå ut och kunde inte ta hand om sin hund. Visst, han hade kunnat få ett sammanbrott ändå. Ändå tycker jag det är omoraliskt att välja ut ensamma personer eller personer i svår sorg och pumpa dem på pengar. | |
| apbur | 2010-05-06 15:45 | |
![]() | Broken, du tär på mitt tålamod. Läs mitt inlägg igen är du bussig. Jag säger där, efter Dysleksos länk och efter att bj-olle sagt att han tycker det är roligt med folk som tror på spöken, att mitt skratt kvävs. Inte för spöktroendet. Jag förtydligade detta och la till att jag tyckte det var gulligt. Utan för att Terry lurar folk, att hans och många andra mediers metoder är genomskinliga. Vilket kan vara skrattretande när man tittar på en länk som dysleksos men som jag faktiskt tycker är mer tragiskt än roligt. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 15:50 | |
![]() | Ok apbur och jag sa då att jag kanske missförstod dej. kan det inte räcka med det utan att du försöker läxa upp mej och ge goda råd?? Jag är vuxen och klarar mej bra utan dina råd. | |
| apbur | 2010-05-06 15:52 | |
![]() | Bevisligen fortsatte du på din missförstånds-linje i inlägget 15:35 så jag tycker nog fortfarande att det var på sin plats att ge dig ett tips. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 15:58 | |
![]() | Du kan få ett tips från mej apbur. Försök att vara lite mer ödmjuk i din inställning till andra människors upplevelser, inställningar och åsikter så kommer du får mer respons på dina inlägg. | |
| LisaLong | 2010-05-06 16:05 | |
![]() | apbur och hur vet du att han lurar folk????? | |
| apbur | 2010-05-06 16:05 | |
![]() | Tack, jag jobbar på det och jag tror det är sant det du säger. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 16:08 | |
![]() | Bra apbur:-) | |
| andreask1990 - Ej medlem längre | 2010-05-06 16:39 | |
![]() | VA KUL ELLEH! | |
| blue_moon | 2010-05-06 16:45 | |
![]() | Vad har ni för belägg för påståendet att Terry Evans lurar folk och utnyttjar dem i deras sorg??? | |
| TomasLeonard | 2010-05-06 16:58 | |
![]() | Vad har du för bevis att han inte gör det? Bevisbördan ligger förstås på den som utger sig att ha magiska krafter. | |
| TomasLeonard | 2010-05-06 17:05 | |
![]() | Dessuton bifogades nyligen en länk där det förklarades hur det går till när Terry vilseleder folk och skapar en känlsa av att han har övernaturliga förmågor. | |
| Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-05-06 17:08 | |
![]() | Varför klankas det inte ner på sverigedemokrater istället för de som i likhet med alla som säger sig tillhöra någon religion tror på något "övernaturligt"? | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-05-06 17:15 | |
![]() | Personligen klankar jag inte ner på de som tror på övernaturliga krafter, bara på bluffmakare som tjänar pengar på att luras. Det är två skilda saker(fast tråden har nog spårat ur lite). Dock förstår jag inte varför så många försvarar Terry Evans "godhjärtade" förmåga efter så många länkar som visar hur t ex cold readings funkar. Jag skulle skämmas djupt om jag rekommenderade ett pengahungrigt medium för någon som förlorat en anhörig eller vän. | |